Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Review: SILENCING the PAST: POWER and the PRODUCTION of HISTORY

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 186 - 200, 26.04.2018

Öz

Kaynakça

  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Türkiye’de tarih eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Yeni Türkiye, Tarih Eğitimi Özel Sayısı II, (Temmuz-Ağustos 2014), Yıl 10, S. 59; s. 1176-1186.
  • Dinç, E. (2004). Tarih öğretmen adayı, öğretmen ve eğitimcilerinin mevcut lise tarih müfredat programı ve tarih öğretiminin amaçları hakkındaki görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda (6-9 Temmuz 2014) sunulan bildiri, Malatya, s. 1- 15.
  • Fukuyama, F. (1999). Tarihin sonu ve son insan. (Çev. Zülfü Dicleli), İstanbul: Gün.
  • Jenkis, K. (2011). Tarihi yeniden düşünürken. (Çev. Ayhan Şahin), Ankara: Birleşik.
  • Munslov, A. (2000). Tarihin yapısökümü. (Çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı.
  • Şimşek A., (2013). Türkiye'de tarih öğretimin ulusallığı ve Avrupa-merkezcilik. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, C.11, s. 9-38
  • Şimşek, A. ve Alaslan, F. (2017). Türkiye’de tarih öğretim programları (müfredat) üzerine yapılmış çalışmalara genel bir bakış. İ. H. Demircioğlu ve E. Demircioğlu (Eds), Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı (s. 291-306). Ankara: Pegem Akademi.
  • Trouillot, M. R. (1995). Silencing the past : Power and the production of history. Boston, Mass: Beacon.
  • Trouillot, M. R. (2015). Geçmişi susturmak: Tarihin üretilmesi ve iktidar. (Çev. Sezai Orhan Zeybek). İstanbul: İthaki.
  • Turan, R. (2015). Tarih öğretmenlerinin lise tarih derslerinin genel amaçlarının öğrencilere kazandırılma düzeylerine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği). Turkish Journal of Educational Studies, S. 2 (3) Ekim 2015; Elazığ, s. 139-180.
  • Turan, R. (2016). Tarih öğretmenlerinin öğrencilere temel ve tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılma düzeyine ilişkin görüşleri. Türkish Studies, S. 11/14, Yaz 2016; s. 705-730.
  • White, H. (1987). The content of the form: Narrative discourse and historical representation. Baltimore and London: The Johns Hopkins University.
  • Yılmaz, K. (2013). Postmodernist tarih yaklaşımı: Postmodernizmin tarih eğitimi için doğurguları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 34; Denizli, s. 197-209.

Yayın Kritiği: GEÇMİŞİ SUSTURMAK; TARİHİN ÜRETİLMESİ VE İKTİDAR

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 186 - 200, 26.04.2018

Öz

Michel-Rolph Trouillot’un
ilk defa 1995 yılında Boston’da Silencing the Past: Power and Production of
History adıyla yayınlanan bu kitabı yirmi yıl gibi uzun bir süre sonra Sezai
Ozan Zeybek tarafından Türkçeye çevrilerek 2015 yılında İthaki Yayınevi
tarafından Türkiye’de yayınlanmıştır. 

Kaynakça

  • Demircioğlu, İ. H. (2014). Türkiye’de tarih eğitimi: Sorunlar ve çözüm önerileri. Yeni Türkiye, Tarih Eğitimi Özel Sayısı II, (Temmuz-Ağustos 2014), Yıl 10, S. 59; s. 1176-1186.
  • Dinç, E. (2004). Tarih öğretmen adayı, öğretmen ve eğitimcilerinin mevcut lise tarih müfredat programı ve tarih öğretiminin amaçları hakkındaki görüşleri. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı’nda (6-9 Temmuz 2014) sunulan bildiri, Malatya, s. 1- 15.
  • Fukuyama, F. (1999). Tarihin sonu ve son insan. (Çev. Zülfü Dicleli), İstanbul: Gün.
  • Jenkis, K. (2011). Tarihi yeniden düşünürken. (Çev. Ayhan Şahin), Ankara: Birleşik.
  • Munslov, A. (2000). Tarihin yapısökümü. (Çev. Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı.
  • Şimşek A., (2013). Türkiye'de tarih öğretimin ulusallığı ve Avrupa-merkezcilik. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, C.11, s. 9-38
  • Şimşek, A. ve Alaslan, F. (2017). Türkiye’de tarih öğretim programları (müfredat) üzerine yapılmış çalışmalara genel bir bakış. İ. H. Demircioğlu ve E. Demircioğlu (Eds), Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı (s. 291-306). Ankara: Pegem Akademi.
  • Trouillot, M. R. (1995). Silencing the past : Power and the production of history. Boston, Mass: Beacon.
  • Trouillot, M. R. (2015). Geçmişi susturmak: Tarihin üretilmesi ve iktidar. (Çev. Sezai Orhan Zeybek). İstanbul: İthaki.
  • Turan, R. (2015). Tarih öğretmenlerinin lise tarih derslerinin genel amaçlarının öğrencilere kazandırılma düzeylerine ilişkin görüşleri (Ankara ili örneği). Turkish Journal of Educational Studies, S. 2 (3) Ekim 2015; Elazığ, s. 139-180.
  • Turan, R. (2016). Tarih öğretmenlerinin öğrencilere temel ve tarihsel düşünme becerilerinin kazandırılma düzeyine ilişkin görüşleri. Türkish Studies, S. 11/14, Yaz 2016; s. 705-730.
  • White, H. (1987). The content of the form: Narrative discourse and historical representation. Baltimore and London: The Johns Hopkins University.
  • Yılmaz, K. (2013). Postmodernist tarih yaklaşımı: Postmodernizmin tarih eğitimi için doğurguları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S. 34; Denizli, s. 197-209.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Refik Turan 0000-0001-8369-800X

Yayımlanma Tarihi 26 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 18 Mart 2018
Kabul Tarihi 26 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Turan, R. (2018). Yayın Kritiği: GEÇMİŞİ SUSTURMAK; TARİHİN ÜRETİLMESİ VE İKTİDAR. Turkish History Education Journal, 7(1), 186-200.



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT