Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 240 - 250, 22.05.2018

Öz

Öğrenciler, okul yıllarını tamamladıklarında ne bilmeli ve yapabilmeli?
Şüphesiz, hatırlanası-olgular-listesi, bu soruya verilecek yeterli bir cevap
değildir. Çoğu müfredat belgesi "tarihsel düşünme"yi içinde
barındırır, ancak öğretmen ve öğrenciler için "tarihsel düşünme"nin
anlamını açıklamada çok yardımcı olmazlar. O halde cevap "daha fazla
olgu" değilse, okullarda çok sayıda yıla yayılan tarih eğitimi için
müfredatın temeli ne olmalıdır? Bu temel her neyse, tarih değerlendirmelerini
de beslemelidir. Aksi takdirde, öğrencilerin seyahat edip etmediğini çok da
umursamadığımız bir yolculuğu ölçmüş oluruz. Genel müfredatta tarih eğitiminin
değerleri olarak bahsi geçen ifadeler, tarih değerlendirmelerini beslemediği
sürece, yetersiz kalmaktadır. Bu belge, tarih değerlendirmelerini
şekillendirmek amacıyla tarihsel düşünmeyi tanımlamayı amaçlamaktadır.
 

Kaynakça

  • Seixas, P. (2006). Benchmarks of historical thinking: A framework for assessment in Canada. Centre for the Study of Historical Consciousness UBC, August 18TH, 2006, s. 1-12.

Translated Article: BENCHMARKS of HISTORICAL THINKING: A FRAMEWORK for ASSESSMENT in CANADA

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 240 - 250, 22.05.2018

Öz

Kaynakça

  • Seixas, P. (2006). Benchmarks of historical thinking: A framework for assessment in Canada. Centre for the Study of Historical Consciousness UBC, August 18TH, 2006, s. 1-12.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviri Makale
Yazarlar

Sibel Yalı

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2018
Gönderilme Tarihi 18 Nisan 2018
Kabul Tarihi 30 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yalı, S. (2018). Çeviri: TARİHSEL DÜŞÜNME KRİTERLERİ: KANADA ÖLÇME-DEĞERLENDİRME SİSTEMİ İÇİN BİR ÇERÇEVE. Turkish History Education Journal, 7(1), 240-250.



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT