Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 682 - 688, 20.10.2018

Öz

Kaynakça

  • Anderson, B. (2015). Hayali cemaatler. İstanbul: Metis.
  • Ersanlı, B. (2006). İktidar ve tarih. İstanbul: İletişim.
  • Copeaux, E. (2016). Türk tarih tezinden Türk-İslam sentezine. İstanbul: İletişim.
  • Merey, Z. (2016). Dünyada ve Türkiye’de tarih eğitiminin tarihsel gelişimi. M. Safran (Ed.) Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 29-36). İstanbul: Yeni insan.
  • Şimşek, A., Pamuk, A. (2016). Tarih yazıcılığının dünü, bugünü ve yarını üzerine kısa bir bakış. M. Safran (Ed.). Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 23-28). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T. (2016). Tarih ders kitaplarında kimlik söylemi. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T., Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.

Yayın Kritiği: TARİH DERS KİTAPLARINDA KİMLİK SÖYLEMİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 2, 682 - 688, 20.10.2018

Öz

Tarih ders kitapları kimlik aktarımının en önemli araçlarındandır. "Tarih Ders Kitaplarında Kimlik Söylemi" adlı kitapta bu konu üzerine incelemelerde bulunulmuştur. 

Kaynakça

  • Anderson, B. (2015). Hayali cemaatler. İstanbul: Metis.
  • Ersanlı, B. (2006). İktidar ve tarih. İstanbul: İletişim.
  • Copeaux, E. (2016). Türk tarih tezinden Türk-İslam sentezine. İstanbul: İletişim.
  • Merey, Z. (2016). Dünyada ve Türkiye’de tarih eğitiminin tarihsel gelişimi. M. Safran (Ed.) Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 29-36). İstanbul: Yeni insan.
  • Şimşek, A., Pamuk, A. (2016). Tarih yazıcılığının dünü, bugünü ve yarını üzerine kısa bir bakış. M. Safran (Ed.). Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri (s. 23-28). İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T. (2016). Tarih ders kitaplarında kimlik söylemi. İstanbul: Yeni İnsan.
  • Yıldırım, T., Şimşek, A. (2015). Erken cumhuriyet dönemi lise tarih ders kitaplarında din anlatısı. Eğitim ve Bilim. 40 (179), s. 323-340.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Kritik Temelli Çalışmalar
Yazarlar

Eray Alaca 0000-0002-4886-4700

Yayımlanma Tarihi 20 Ekim 2018
Gönderilme Tarihi 15 Ocak 2018
Kabul Tarihi 11 Ekim 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Alaca, E. (2018). Yayın Kritiği: TARİH DERS KİTAPLARINDA KİMLİK SÖYLEMİ. Turkish History Education Journal, 7(2), 682-688.



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT