Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Opinions of the Class Teachers regarding the Educational Situations of the Syrian Students in their Classes

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 44 - 56, 31.12.2017

Öz

The purpose of the study is
to determine the opinions of the class teachers who have Syrian students in
their classes in Syrian students’ education. In this study, the case study
method which is one of the qualitative research methods was applied. The study
group of the study is composed of 18 class teachers who serve in primary
schools affiliated to Mardin Central District and have at least one Syrian
student in the fall semester of 2016-2017 academic year. Snowball sampling
method is used. The data were collected through semi-structured interviews.
Descriptive analysis technique was applied for the analysis of the collected
data. As a result of the research, it was seen that a great majority of the
class teachers did not get any in-service education for the education of the
Syrian students but they wanted to get such an education. According to the
results of the study, class teachers, communicate positively with Syrian
students, but they communicate badly with the students' parents, the
educational situation of the students is poor, they do not get support from
people and institutions. Various suggestions have been made for these findings.

Kaynakça

  • Bostancı, M. (2017). Suriyeli sığınmacı sorunu ve basına yansımalar. Anahtar Kitaplar Yayınevi: İstanbul.
  • Çakırer Özservet, Y. (2015). Göçmen Çocukların şehre uyumu ve eğitim politikası. (Ed. Yakup Bulut). Uluslararası göç ve mülteci uyumu sorununda kamu yönetiminin rolü. Umuttepe Yayınları: Kocaeli
  • ÇOÇA (2015). Suriyeli çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu: politika ve uygulama önerileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi. http://cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2015/09/Suriyeli-Cocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf adresinden 18.01.2017 tarihinde alıntılandı.
  • Er, A. R. & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 175-185.
  • Erdoğan, M. M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi.
  • ERG (2016). Eğitim izleme raporu: 2016-2017. http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-gozlemevi/izleme/ adresinden alıntılanmıştır.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim üzerine bir değerlendirme. Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt 10, sayı 5, yıl 2017.
  • GİGM (2016). Türkiye göç raporu: 2016. T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yayınları: Ankara
  • Gözübüyük Tamer, M. (2017). Geçici Koruma kapsamındaki Suriyeli çocukların Trabzon devlet okullarındaki durumu, Göç Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s. 119-152.
  • İmamoğlu, H. V. & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop İli örneği, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Cilt 7, Sayı:2.
  • Kahya Nizam, Ö. & Sallan Gül S. (2013). Bir uydu kent örneği olarak Isparta’dan Sığınmacılık sorunu görünümleri. VII. Ulusal Sosyoloji Kongresi Bildiri Kitabı (Ed. Muammer Tuna). 02-05 Ekim 2013, Muğla.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.), Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Polat, S. & Rengi, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin kültürel farklılık algıları ve kültürlerarası duyarlılıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 6(3), 135-156.
  • Sağlam, H. İ. & Kanbur N. İ. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, Cilt: 7, sayı:2, Ağustos.
  • Sakız, H (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: bir bütünleştirme önerisi. Göç Dergisi, Mayıs, Cilt 3, sayı 1. S.65-81.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorunun çözümüne yönelik izlediği politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:31, ss.267-305
  • Şeker, B. D. & Aslan Z (2017). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: sosyopsikolojik bir değerlendirme. Kuramsal Eğitim Bilimi Dergisi, 8 (1), 86-105.
  • UNHCR (2017). http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php adresinden alıntılanmıştır.
  • UNİCEF (2015). Türkiye’deki Suriyeli Çocuklar. http://unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/ doc/T%C3%BCrkiyedeki%20Suriyeli%20%C3%87ocuklar_Bilgi%20Notu%20Kasim%202015.pdf adresinden alıntılanmıştır.
  • Yavcan, 2016, s.18). Suriyeli sığınmacılar ve entegrasyonun önemi. Türkiye’deki Suriyeli sığınmacılar: sorunlar ve çözüm önerileri. s.18-21. Aydoğdu Ofset Matbaacılık: Ankara.

Sınıf Öğretmenlerinin Sınıflarındaki Suriyeli Öğrencilerin Eğitim Durumlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 44 - 56, 31.12.2017

Öz

Araştırmanın amacı sınıflarında Suriyeli
öğrenci bulunan sınıf öğretmenlerinin Suriyeli öğrencilerin eğitimlerinde
karşılaştıkları durumlara ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması yöntemi uygulanmıştır.  Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017
eğitim-öğretim yılı güz döneminde Mardin Merkez İlçesi’ne bağlı ilkokullarda
görev yapan ve en az bir Suriyeli öğrencisi bulunan 18 sınıf öğretmeni
oluşturmaktadır. Kartopu örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler yarı
yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Toplanan veriler üzerinde betimsel
analiz tekniği uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin
büyük bir çoğunluğunun Suriyeli öğrencilerin eğitimine yönelik herhangi bir
eğitim almadıkları ancak almak istedikleri, Suriyeli öğrencilerle olumlu
iletişim kurdukları, öğrencilerin velileri ile olumsuz iletişim kurdukları,
öğrencilerin eğitim öğretim durumlarının olumsuz olduğu, kişi ve kurumlardan
destek almadıkları görülmüştür. Bu bulgulara yönelik çeşitli önerilerde
bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Bostancı, M. (2017). Suriyeli sığınmacı sorunu ve basına yansımalar. Anahtar Kitaplar Yayınevi: İstanbul.
  • Çakırer Özservet, Y. (2015). Göçmen Çocukların şehre uyumu ve eğitim politikası. (Ed. Yakup Bulut). Uluslararası göç ve mülteci uyumu sorununda kamu yönetiminin rolü. Umuttepe Yayınları: Kocaeli
  • ÇOÇA (2015). Suriyeli çocukların Türkiye devlet okullarındaki durumu: politika ve uygulama önerileri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Çocuk Çalışmaları Birimi. http://cocuk.bilgi.edu.tr/wp-content/uploads/2015/09/Suriyeli-Cocuklar-Egitim-Sistemi-Politika-Notu.pdf adresinden 18.01.2017 tarihinde alıntılandı.
  • Er, A. R. & Bayındır, N. (2015). İlkokula giden mülteci çocuklara yönelik sınıf öğretmenlerinin pedagojik yaklaşımları. Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 175-185.
  • Erdoğan, M. M. (2014). Türkiye’deki Suriyeliler: Toplumsal kabul ve uyum çalışması. Hacettepe Üniversitesi Göç ve Siyaset Araştırmaları Merkezi.
  • ERG (2016). Eğitim izleme raporu: 2016-2017. http://www.egitimreformugirisimi.org/egitim-gozlemevi/izleme/ adresinden alıntılanmıştır.
  • Gencer, T. E. (2017). Göç ve eğitim üzerine bir değerlendirme. Suriyeli çocukların eğitim gereksinimi ve okullaşma süreçlerinde karşılaştıkları güçlükler. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. Cilt 10, sayı 5, yıl 2017.
  • GİGM (2016). Türkiye göç raporu: 2016. T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü Yayınları: Ankara
  • Gözübüyük Tamer, M. (2017). Geçici Koruma kapsamındaki Suriyeli çocukların Trabzon devlet okullarındaki durumu, Göç Dergisi, Cilt 4, Sayı 1, s. 119-152.
  • İmamoğlu, H. V. & Çalışkan, E. (2017). Yabancı uyruklu öğrencilerin devlet okullarında ilkokul eğitimine dair öğretmen görüşleri: Sinop İli örneği, Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi. Cilt 7, Sayı:2.
  • Kahya Nizam, Ö. & Sallan Gül S. (2013). Bir uydu kent örneği olarak Isparta’dan Sığınmacılık sorunu görünümleri. VII. Ulusal Sosyoloji Kongresi Bildiri Kitabı (Ed. Muammer Tuna). 02-05 Ekim 2013, Muğla.
  • Meriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: desen ve uygulama için bir rehber (birinci baskı). (S. Turan, Çev.), Nobel Yayın Dağıtım: Ankara.
  • Polat, S. & Rengi, Ö. (2014). Sınıf öğretmenlerinin kültürel farklılık algıları ve kültürlerarası duyarlılıkları. Zeitschrift für die Welt der Türken Journal of World of Turks, 6(3), 135-156.
  • Sağlam, H. İ. & Kanbur N. İ. (2017). Sınıf öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Dergisi, Cilt: 7, sayı:2, Ağustos.
  • Sakız, H (2016). Göçmen çocuklar ve okul kültürleri: bir bütünleştirme önerisi. Göç Dergisi, Mayıs, Cilt 3, sayı 1. S.65-81.
  • Seydi, A. R. (2014). Türkiye’nin Suriyeli sığınmacıların eğitim sorunun çözümüne yönelik izlediği politikalar. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, sayı:31, ss.267-305
  • Şeker, B. D. & Aslan Z (2017). Eğitim sürecinde mülteci çocuklar: sosyopsikolojik bir değerlendirme. Kuramsal Eğitim Bilimi Dergisi, 8 (1), 86-105.
  • UNHCR (2017). http://data.unhcr.org/syrianrefugees/regional.php adresinden alıntılanmıştır.
  • UNİCEF (2015). Türkiye’deki Suriyeli Çocuklar. http://unicef.org.tr/files/bilgimerkezi/ doc/T%C3%BCrkiyedeki%20Suriyeli%20%C3%87ocuklar_Bilgi%20Notu%20Kasim%202015.pdf adresinden alıntılanmıştır.
  • Yavcan, 2016, s.18). Suriyeli sığınmacılar ve entegrasyonun önemi. Türkiye’deki Suriyeli sığınmacılar: sorunlar ve çözüm önerileri. s.18-21. Aydoğdu Ofset Matbaacılık: Ankara.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kudret Aykırı 0000-0002-2413-0593

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aykırı, K. (2017). The Opinions of the Class Teachers regarding the Educational Situations of the Syrian Students in their Classes. Turkish Journal of Primary Education, 2(1), 44-56.

13642  Google Scholar