The aim of this study is to determine of
anxiety level of classroom teacher and examine that they
have anxiety level besides whether it differentiates or not on account of
school process, field exam, and classroom level, income state of parents, age
and sex. This study was carried out on candidate classroom teacher consist of
302 people to whom have been educating in Mersin University Pedagogy
Department. Relationally scanning method was used and applied to Teacher
Anxiety Scale as data collection tool. During the process of analyzing of datum
that was taken was used Cronbach Alpha, correlation analysis, arithmetic mean,
Standard deviation, one-way variation analysis. Analysis showed that there was
a meaningful difference between class level and according to age variables of
classroom teacher candidate’s anxiety levels.
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerini belirlemek ve sahip oldukları kaygı düzeylerini okul süreci, alan sınavı, atanmaya ilişkin, sınıf süreci alt faktörleri ile öğrenim görülen sınıf düzeyi, ailenin gelir durumu, yaş ve cinsiyet değişkenleri açısından farklılaşıp farklılaşmadığını belirleyerek incelemektir. Araştırma, 2014-2015 öğretim yılında Mersin Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmeni adaylarından oluşan 302 kişi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ilişkisel tarama yöntemi kullanılmış, veri toplama aracı olarak “Öğretmen Kaygı Düzeyi Ölçeği” uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sürecinde, korelasyon analizi ve Cronbach Alfa güvenirlilik analizi, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, sınıf öğretmeni adaylarının kaygı düzeylerinin (tüm alt faktörler dahil olmak üzere) öğrenim görülen sınıf düzeyi ve yaş açısından istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 21 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Google Scholar