Teaching Turkish as a foreign language has
gained considerable momentum in recent years. Political, social and demographic
movements in the Middle East and Asia have increased in recent years.
Foreigners who came to Turkey in this context, education, culture, trade, and
started to learn Turkish to express basic needs. In this case, social
prejudices were effective in the beliefs and attitudes that fed these prejudices.
In this study, the level of awareness of teaching staff who teach Turkish about
these beliefs and prejudices is investigated; Opinions about the concept of
multiculturalism have come to the fore. The level of the content of the
textbooks used in teaching Turkish about multiculturalism is not at the desired
level; it was concluded that it needs restructuring in terms of content and effectiveness.
Since teaching Turkish as a foreign language has international dimensions other
than pure language teaching, it is recommended to provide in-service training
to lecturers by experts in language, culture and international relations.
Teaching Turkish as a foreign language multiculturalism cultural difference
Yabancı dil olarak
Türkçe öğretimi son yıllarda oldukça büyük ivme kazanmıştır. Ortadoğu ve
Asya’daki siyasal, toplumsal ve demografik hareketler neticesinde Türkiye’ye
gelen yabancılar eğitim, kültür, ticaret, temel ihtiyaçlarını karşılamak
amacıyla Türkçe öğrenmeye başlamıştır. Oldukça zengin kültürel içeriğe sahip
olan Anadolu coğrafyası gelen yabancılarla birlikte bu zenginliğini artırırken
toplumsal anlamda sorunlar da yaşamaya başlamıştır. Bu durumda toplumsal
önyargılar, bu önyargıları besleyen inanış ve tutumlar da etkili olmuştur.
Araştırmacılar tarafından uzman görüşü alınarak oluşturulan yarı
yapılandırılmış görüşme formu ile
Türkçe öğreten öğretim elemanlarının bu inanış ve önyargılara yönelik
farkındalık düzeyinin araştırıldığı bu çalışmada çok kültürlülük kavramına
yönelik görüşler öne çıkmıştır. Türkçe öğretiminde kullanılan ders kitaplarının
çok kültürlülük ile ilgili içerikleri bulundurma düzeyinin ise istenen düzeyde
olmadığı; içerik ve etkinlik açısından tekrar yapılandırmaya ihtiyacı olduğu
sonucuna ulaşılmıştır. Öğretim
elemanlarının yabancı dil olarak Türkçe öğretimimin salt dil öğretimi dışında
uluslararası boyutlara sahip olduğundan hareketle öğretim elemanlarına dil,
kültür ve uluslararası ilişkiler alanında uzmanlar tarafından hizmet içi
eğitimler verilmesi önerilmiştir.
Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi Çok kültürlülük kültürel farklılık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Google Scholar