BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels)

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 68, 01.01.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de hızla büyüyen turizm sektörünün bir parçası olan otel işletmelerinin, nihai tüketici konumundaki müşterilerine yönelik olarak kullandıkları satış geliştirme

Kaynakça

  • Akpolat. Y. (2006). Türkiye Turizminin Önemli Pazar Dilimlerine Yönelik Tutundurma Stratejileri: Rusya- Almanya Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Churchill. G. A. (1991). Marketing Research: Methodological Foundations. London: The Dryden Press.
  • Conant, J. S., Mokwa, M. P. ve Varadarajan, P. R. (1990). Strategic Types, Distinctive Marketing Competencies and Organizational Performance: A Multiple Measures Study. Strategic Management Journal, 11 (September): 365-383.
  • Dillman, D. A. (1978). Mail and Telephone Surveys: The Total Design Method. New York, NY: Wiley.
  • Faria, A. J. ve Dickinson, J. R. (1992). Mail Survey Response, Speed and Cost. Industrial Marketing Management, 21: 51-60.
  • Green, C.L. (1996). Ethnic Response to Couponing: a Motivational Perspective. Journal of Consumer Marketing, 13(2):14 – 25.
  • Gülçubuk, A. (2007). Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 7(1):57- 77.
  • Gürbüz, A. ve Erdoğan, E. (2007). Satış Çabalarının İşletme İçin Önemi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22):116-134.
  • Hotel Guide. (2009). Türkiye Otel Rehberi. http://www.hotelguide.com.tr. Erişim tarihi: 16.04.2010.
  • İslamoğlu, A.H. (1999). Pazarlama Yönetimi-Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Basım.
  • Kang, B. (2011). Sales Promotion. http://www.download-it.org/free_files/file1Pages% 20from%20S-T.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Çelebi, S.İ. ( 1999). Marketing P.R. Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Kotler, P. (2004). Ten Deadly Marketing Sins: Sings and Solutions. New York, NY: John Wiley & Sons. Inc.
  • Kotler, P. (2009). Marketing Management. New Jersey, NJ: Prentice-Hall.
  • KTB. (2011). TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı. Teftiş Kurulu Başkanlığı. http://www.kultur.gov.tr/teftis/BelgeGoster.aspx?. Erişim: 30.03.2011.
  • NIOS. (2011a). The National Institute of Open Schooling, India. Business Studies 24. Bölüm, Satış- Promosyon. http://www.nios.ac.in/Secbuscour/24.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • NIOS. (2011b). The National Institute of Open Schooling, India. Business Studies 24. Bölüm, Giriş. http://www.nios.ac.in/srsec319/319-24.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • Nunnally, J.C. ve Bernstein, I.H. (1994). Psychometric Theory. 3. Baskı. New York, N.Y.: McGraw-Hill.
  • Parasuraman, A., Berry, L.L. ve Zeithaml, V.A. (1991). Refinement and Reassessment of the SERVQUAL Scale, Journal of Retailing, 67(4): 420-450.
  • Sekaran, U. (2000). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 3. Baskı. New York, NY: John Wiley & Sons. Inc.
  • Tığlı, M. ve Pirtini, S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak Insert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2): 117-144.
  • TURSAB. (2010). Türlerine ve Sınıflarına Göre Turizm Belgeli Konaklama Tesislerinin Sayısı. http://www.tursab.org.tr. Erişim tarihi: 16.04.2010.
  • Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yalçın, F.A. (1995). Satış Teknikleri. Ankara: Bilim Teknik Yayınevi.

THE PROMOTION TOOLS HOTEL ESTABLISHMENTS USE TOWARD CONSUMERS: A RESEARCH IN FIVE STAR HOTELS

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 68, 01.01.2012

Öz

The purpose of this study was to contribute to the knowledge in related field through investigating the promotion tools that hotel establishments, a part of rapidly growing tourism sector in Turkey, use toward their consumers. Within the scope of the study, whether the hotel businesses employ these tools or not, if they use, which tools they use more frequently, in which time periods they use those tools, and their comments about promotion tools were analyzed. Within the study, the five star hotels in Turkey were investigated and a structured questionnaire was used to collect the data needed. The managers who were in charge of sales and marketing of the all five star hotels which were in operation in Turkey in the time period this study was being conducted were formed the main population of the study, and 58 questionnaire forms were attained. At the conclusion of the research it was seen that “Web site of the establishment is effective on consumers’ buying decisions” item took the highest arithmetical average score (4.29), while “Radio advertisements are effective on the consumers’ buying decisions” item took the lowest average score (3.38)

Kaynakça

  • Akpolat. Y. (2006). Türkiye Turizminin Önemli Pazar Dilimlerine Yönelik Tutundurma Stratejileri: Rusya- Almanya Örneği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Churchill. G. A. (1991). Marketing Research: Methodological Foundations. London: The Dryden Press.
  • Conant, J. S., Mokwa, M. P. ve Varadarajan, P. R. (1990). Strategic Types, Distinctive Marketing Competencies and Organizational Performance: A Multiple Measures Study. Strategic Management Journal, 11 (September): 365-383.
  • Dillman, D. A. (1978). Mail and Telephone Surveys: The Total Design Method. New York, NY: Wiley.
  • Faria, A. J. ve Dickinson, J. R. (1992). Mail Survey Response, Speed and Cost. Industrial Marketing Management, 21: 51-60.
  • Green, C.L. (1996). Ethnic Response to Couponing: a Motivational Perspective. Journal of Consumer Marketing, 13(2):14 – 25.
  • Gülçubuk, A. (2007). Tüketicilere Yönelik Satış Geliştirmenin Artan Önemi, Uygulanabilirliği ve İzlenecek Stratejilerin İşletmeler Açısından Değerlendirilmesi. Ege Akademik Bakış, 7(1):57- 77.
  • Gürbüz, A. ve Erdoğan, E. (2007). Satış Çabalarının İşletme İçin Önemi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(22):116-134.
  • Hotel Guide. (2009). Türkiye Otel Rehberi. http://www.hotelguide.com.tr. Erişim tarihi: 16.04.2010.
  • İslamoğlu, A.H. (1999). Pazarlama Yönetimi-Stratejik ve Global Yaklaşım. İstanbul: Beta Basım.
  • Kang, B. (2011). Sales Promotion. http://www.download-it.org/free_files/file1Pages% 20from%20S-T.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • Kocabaş, F., Elden, M. ve Çelebi, S.İ. ( 1999). Marketing P.R. Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Kotler, P. (2004). Ten Deadly Marketing Sins: Sings and Solutions. New York, NY: John Wiley & Sons. Inc.
  • Kotler, P. (2009). Marketing Management. New Jersey, NJ: Prentice-Hall.
  • KTB. (2011). TC. Kültür ve Turizm Bakanlığı. Teftiş Kurulu Başkanlığı. http://www.kultur.gov.tr/teftis/BelgeGoster.aspx?. Erişim: 30.03.2011.
  • NIOS. (2011a). The National Institute of Open Schooling, India. Business Studies 24. Bölüm, Satış- Promosyon. http://www.nios.ac.in/Secbuscour/24.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • NIOS. (2011b). The National Institute of Open Schooling, India. Business Studies 24. Bölüm, Giriş. http://www.nios.ac.in/srsec319/319-24.pdf. Erişim tarihi: 30.03.2011.
  • Nunnally, J.C. ve Bernstein, I.H. (1994). Psychometric Theory. 3. Baskı. New York, N.Y.: McGraw-Hill.
  • Parasuraman, A., Berry, L.L. ve Zeithaml, V.A. (1991). Refinement and Reassessment of the SERVQUAL Scale, Journal of Retailing, 67(4): 420-450.
  • Sekaran, U. (2000). Research Methods for Business: A Skill-Building Approach. 3. Baskı. New York, NY: John Wiley & Sons. Inc.
  • Tığlı, M. ve Pirtini, S. (2003). Satış Özendirmede Etkili Bir Araç Olarak Insert ve Hiper/Süpermarket Müşterileri Üzerinde Bir Uygulama. Marmara Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, (2): 117-144.
  • TURSAB. (2010). Türlerine ve Sınıflarına Göre Turizm Belgeli Konaklama Tesislerinin Sayısı. http://www.tursab.org.tr. Erişim tarihi: 16.04.2010.
  • Uygur, S. (2007). Turizm Pazarlaması. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Yalçın, F.A. (1995). Satış Teknikleri. Ankara: Bilim Teknik Yayınevi.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA48RP92EK
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Atilla Akbaba Bu kişi benim

Çiğdem Mutlu

Tuba Şahin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akbaba, A., Mutlu, Ç., & Şahin, T. (2012). Otel İşletmelerinin Tüketicilere Yönelik Kullandıkları Satış Geliştirme Araçları: Beş Yıldızlı Otellerde Bir Araştırma               (The Promotion Tools Hotel Establishments Use Toward Consumers;A Research In Five Star Hotels). Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 1(1), 53-68.

19425         19424        19426       19427