Bu çalışma, yaratıcı endüstriler ve yükseköğretim arasındaki bir bütünleşmenin olanaklarını ve sınırlarını
Türkiye özelinde tartışmayı amaçlamıştır. Yaratıcı endüstriler; kapitalizmin yeni döneminin koşulları ile
uyum içerisinde gelişirken, önemli bir soruyu entelektüel sermayenin nasıl geliştirilebileceği yönünde
yükseköğretim araştırmalarına yöneltmiştir. Bununla birlikte yaratıcı endüstrilerin ekonomik işlevlerinin
dışında bütüncül ve tutarlı bir yükseköğretim ekosistemiyle, en azından Türkiye’de, yer edinememiş olması
bu çalışmanın gerçekleştirilmesi adına önemli bir davet olarak kabul edilmektedir. Çalışma, bu doğrultuda,
yaratıcı endüstriler ve yükseköğretim arasındaki diyalektiği; karşılaştırmalı bir yükseköğretim ekosistemi
yöntemi refakatinde küresel alan yazın ve ülke deneyimleri üzerinden okumaktadır. Bu bağlamda, bu
çalışma Türkiye’nin yaratıcı endüstriler eğitimi için bir dizi alternatif yönetişim modeli sunmuştur. Bu
doğrultuda alan yazının egemen tartışmaları karşısında, bu çalışmada, yaratıcı endüstriler refakatinde
yükseköğretim ekosisteminde, neo-liberal siyasanın girişimci üniversite modeli yerine, toplumsal yenilikçi
üniversite yönündeki yeni bir değer dizisinin tartışmaya açıldığı belirtilmelidir.
yaratıcı endüstriler bilgi toplumu kültürel kalkınma yükseköğretim ekosistemi gelişmekte olan ülkeler
This study has aimed to open a discussion on the mutual interactions between creative industries and the higher education ecosystem. It should be noted that while creative industries are seen as the new welfare and employment source of countries within the dynamics of cognitive capitalism conditions, it poses
an important question to the higher education ecosystem, exactly how intellectual capital is needed in the
transformation of knowledge societies can be developed. Nevertheless, these industries’ have not gained
prominence in the higher education ecosystem, but for their economic functions, at least, in the case of
Turkey’s higher education. However, the fact that not having found a place with a holistic and consistent higher
education ecosystem as the creative industries, at least in Turkey, apart from the economic functions. In this
way, the study evaluates the reciprocal dialectics between creative cultural industries and the higher education
ecosystem in accordance with the global experiences and noteworthy cases for the different countries.
This study conducted questioning of the dialectic between the creative industries and higher education by
performing a comparative education policy analysis for the first time in the literature developed a set of
alternative governance proposals on the higher education ecosystem of Turkey. In this context, the present
study has offered a number of alternative governance models for Turkey’s creative industries education.
Towards the dominant debates in the literature, this study led to a new discussion on a new set of values in
the direction of the socially innovative university, instead of the entrepreneurial university model of the neoliberal
policy in the higher education ecosystem accompanied by the creative industries.
creative industries knowledge society higher education ecosystem
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 40 |
Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.