Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Geleceğin Halkla İlişkiler Profesyonellerini Eğitmek: Toplumsal Odaklı bir Yaklaşım

Yıl 2024, Sayı: Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı, 1 - 26, 18.03.2024
https://doi.org/10.17829/turcom.1360804

Öz

Halkla ilişkiler alanında kurumsal amaç ve önceliklerin toplumsal odaklılıkla dengelenmesi gerekliliği görüşü, profesyonel uygulamalarda ve akademik yaklaşımlarda giderek daha fazla yer bulmakta, alanın geleceğinin bu çerçevede nasıl yapılandırılması gerektiği tartışılmaktadır. Halkla ilişkiler yaklaşım ve uygulamalarının toplumsal bağlamdaki etkileri, sonuçları, ürettiği faydalar ve değerler, geleceği şekillendirecek yapı taşları olarak önem taşımaktadır. Halkla ilişkiler eğitiminin geleceğini toplumsal odaklı bir yaklaşımla sorgulamayı amaçlayan bu çalışma, “Halkla İlişkiler/İletişimin Geleceği ve Sosyal Etki” başlıklı uluslararası projenin üç odak noktasından biri olan eğitim ile ilgili çıktılarını Türkiye özelinde ele almaktadır. Delphi yöntemi ile dört etapta verilerin toplandığı bu çalışmada sosyal etki, fayda ve değer ekseninde bir halkla ilişkiler eğitiminin gereklilikleri, önemi ve nasıl yapılandırılabileceği konusunda uzman yaklaşımlarının ortaya konulması; akademisyen ve uygulayıcıların ortaklaştığı görüşlerin alanın eğitim konusundaki geleceği için içgörü sağlayabilmesi amacıyla paylaşılması hedeflenmiştir. Gelecekte kurumsal olanların yanı sıra toplumsal işlevlere, rollere ve sorumluluklara sahip halkla ilişkiler uygulamalarının yaygınlaştırılabilmesi için ideal halkla ilişkiler eğitiminin gerektirdiği yapı, bağlam ve içerik sorgulanırken, katılımcıların halkla ilişkiler eğitim ve öğreniminin bugününe dair değerlendirmelerine de başvurulmuştur.

Kaynakça

  • Adi, A., & Stoeckle, T. (2021). Introduction: future of communications and public relations (PR). (Re) imagining the role, function and purpose of communication profession. ESSACHESS – Journal for Communication Studies, 14(1 (27)), 7-14. https://doi.org/10.21409/essachess.1775-352x
  • Adi, A., & Stoeckle, T. (2023). The future of PR/Comms and their social impact: Results of an international delphi- method study. Quadriga University of Applied Sciences. https://www.quadriga-hochschule.com/app/ uploads/2023/09/QHS_Future-of-PR-Comms-and-their-social-impact_EN.pdf
  • Akıncı Vural, B., & Başok Yurdakul, N. (2004). Halkla ilişkiler eğitiminde müfredat ve uygulamalar: Türk ve Amerikan üniversitelerine yönelik kıyaslamalı bir çalışma. 2nd International Communication in the Millenium Symposium: A Dialogue between Turkish and American Scholars, 1, 253-267.
  • Becerikli, S. (2004). Türkiye’de lisans düzeyinde halkla ilişkiler eğitimine ilişkin bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 37, 293-309.
  • Bıçakçı, A. B. (2021). Halkla ilişkiler lisans eğitiminde sivil toplum kuruluşları ile iş birliği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 37, 293-309. https://doi.org/10.17829/turcom.862146
  • Bortree, D., Bowen, S., Silverman, D., & Sriramesh, K. (2018). Ethics: The distinctive commitment that defines public relations as a respected profession. Commission on Public Relations Education. https:// www.commissionpred.org/commission-reports/fast-forward-foundations-future-state-educators- practitioners/
  • Bortree, D. (2019). Ethics education in public relations: State of student preparation and agency training in ethical decision making. Journal of Public Relations Education, 5(3). https://aejmc.us/jpre/2019/11/20/ ethics-education-in-public-relations-state-of-student-preparation-and-agency-training-in-ethical- decision-making/
  • Bortree, D. (2022). Ethics education: Recommendations for public relations curriculum, spotlight series. The Commission on Public Relations Education. http://www.commissionpred.org/wp-content/ uploads/2022/10/CPRE-Ethics-Spotlight-Report-2022-10.29.pdf
  • Canpolat, N. (2013). Türkiye’de halkla ilişkiler eğitimi: Halkla ilişkiler ders programlarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. e-gifder, 2(2), 139-162.
  • Del Rosso, T., Haught, M., Malone, K., & APR, F. (2020). Accreditation, curriculum and ethics: Exploring the public relations education landscape. Journal of Public Relations Education, 6, 4-20.
  • Deren van het Hof, S., & Tuncer, M. (2011). Halkla ilişkiler eğitimi üzerine bir eleştiri. Akdeniz İletişim Dergisi, 133-145. Edwards, L., & Hodges, C. (2011). Introduction: Implications of a (radical)socio-cultural ‘turn’ in public relations scholarship. In L. Edwards, & C. Hodges, Public Relations, Society and Culture: Theoretical and Empirical Explorations (ss. 1-14). Routledge. https://doi.org/10.4324/978.020.3832134
  • Edwards, L. (2018). Understanding Public Relations. Sage. https://doi.org/10.4135/978.147.3983571
  • Fawkes, J. (2012). Interpreting ethics: Public relations and strong hermeneutics. Public Relations Inquiry, 1, 117- 140. https://doi.org/10.1177/2046147X12437023
  • Giannarou, L., & Zervas, E. (2014). Using delphi teqnique to build consensus in practice . International Journal of Business Science and Applied Management (IJBSAM), 9(2), 65-82. https://www.econstor.eu/ handle/10419/190657
  • Global Alliance. (2022). Open call to the PR profession to add a new goal to the sustainable development goals (SDG) of United Nations. https://www.globalalliancepr.org/open-call-new-goal-to-the-sustainable- development-goals
  • Global Alliance. (2023). Approaching the future 2023. Trends in reputation and intangible asset management. https://www.globalalliancepr.org/approaching-the-future-2023-report
  • Güzelcik Ural, E. (2012). Etkili bir halkla ilişkiler lisans eğitimi için halkla ilişkiler alanında ortaya çıkan değişimlerin eğitime aktarılması. Social Sciences, 7(2), 161-182. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Hurst, B., & Johnston, K. (2021). The social imperative in public relations: Utilities of social impact, social licence and engagement. Public Relations Review, 102039. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102039
  • Kazancı, M. (2003). Halkla ilişkiler eğitimi üzerine bazı düşünceler ve yeni eğitim programı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1, 131-152.
  • Kılıç, H., & Türker, O. (2021). Türkiye’deki halkla ilişkiler lisans bölümlerinin müfredatlarının dijitalleşme bağlamında incelenmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 131-152. https://hdl.handle. net/11363/5909
  • Kim, C. (2019). Virtues in public relations education. Teaching Journalism & Mass Communication, 9(2), 22-33. Koçyiğit, M., & Küçükcivil, B. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 326-349. https://doi.org/10.31123/akil.988597
  • Maden, D., & Okmeydan, S. (2017). Türkiye’de halkla ilişkiler akademisyenleri ne çalışıyor? “Halkla İlişkiler” makalelerine yönelik bir inceleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 102-126. https://doi.org/10.17680/ erciyesakademia.315376
  • McKenna, H. (1994). The delphi technique: A worthwhile research approach for nursing? Journal of Advanced Nursing, 6(19), 1221-1225. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.1994.tb01207.
  • Nasa, P., Jain, R., & Junera, D. (2021). Delphi methodology in healthcare research: How to decide its appropriateness. World Journal of Methodology, 4(11), 116-129. http://dx.doi.org/10.5662/wjm.v11. i4.116
  • Neill, M. (2023). The state of ethics competencies, training and moral efficacy in public relations. Journal of Media Ethics, 1-14. https://doi.org/10.1080/23736.992.2023.2228305
  • Okoli, C., & Pawlowski, S. (2004). The delphi method as a research tool: An example, design considerations and applications. Information & Management, 1(42), 15-29. https://doi.org/10.1016/j.im.2003.11.002
  • Özarslan, Z. (2019). Türkiye’de lisans düzeyinde yeni medya eğitimi ve sektör beklentileri üzerine bir değerlendirme. Moment Dergisi, 6(1), 150-175. https://doi.org/10.17572//mj2019.1.150175
  • Özdemir, B. P., & Aktaş, M. (2009). Disiplinlerarası bir alan olarak halkla ilişkiler: Türkiye’deki akademik çalışmalar üzerine niteliksel bir inceleme. In F. Keskin, & B. P. Özdemir, Halkla ilişkiler üzerine: Disiplinlerarası bir alanın yönelimleri (ss. 15-29). Dipnot.
  • Page Society. (2019). The CCO as pacesetter: What it means, why it matters, how to get there. https://knowledge. page.org/report/the-cco-as-pacesetter/
  • Sablatzky, T. (2022). Delphi method. Hypothesis: Research Journal for Health Information Professionals, 1(34). https://doi.org/10.18060/26224
  • Sert, N. Y., & Ergin, T. (2019). Halkla ilişkilerin sosyal rolü ve lisans eğitiminde topluma hizmet uygulamaları dersinin önemi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 14, 57-76.
  • Sert, N., & Özel, A. (2019). Halkla ilişkiler eğitimi: Kocaeli ve Sakarya üniversitesi öğrencilerinin halkla ilişkiler eğitimine ilişkin görüşlerinin araştırılması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 679-711. https://doi.org/10.19145/e-gifder.569546
  • Solmaz, B., Taştekin, H., Yüksek, Ö., Akpınar, K., & Bakmaz, E. (2017). Halkla ilişkiler eğitiminde uluslararasılaşmanın önemi: İngiltere ve Türkiye üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 37, 273-288.
  • Solmaz, B., Ergen, Y., & Alkan, Ö. (2018). Türkiye’de lisansüstü halkla ilişkiler eğitimi üzerine bir araştırma: Doktora tezlerinin halkla ilişkiler alanına katkısının niceliksel içerik analizi 2008-2017. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 39, 236-248.
  • Şardağı, E., & Öztürk, M. (2019). Halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme: Türkiye ve ABD’de bulunan üniversitelerdeki halkla ilişkiler programlarının karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 679-711. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.484903
  • Şardağı, E. (2022). Sürdürülebilirlikte eğitimin rolü: Türkiye’de halkla ilişkiler lisans programları üzerine bir araştırma. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 39, 197-215. https://doi.org/10.17829/turcom.1021639
  • Tekvar, S. (2018). Karabük üniversitesi halkla ilişkiler öğrencileri eğitimleri hakkında ne düşünüyor? İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 134-153. https://doi.org/10.15869/itobiad.465840
  • Tellan, D. (2011). Halkla ilişkiler eğitiminin bağlamı: İletişim, sosyal bilimler ya da onay üretimi. Akdeniz İletişim Dergisi, 15, 11-21.
  • USC Annenberg Center for Public Relations. (2022). The future of corporate activism global communication report. https://annenberg.usc.edu/research/center-public-relations/global-communication-report
  • USC Annenberg Center for Public Relations. (2023). New reputation global communication report 2023. https:// annenberg.usc.edu/research/center-public-relations/global-communication-report
  • Vujnovic, M., Kruckeberg, & D. (2021). Running against the tide: Educating future public relations and communications professionals in the age of neoliberalism. ESSACHESS-Journal for Communication Studies, 14(1 (27)), 161-179. https://doi.org/10.21409/essachess.1775-352x
  • WPRF. (2023). World Public Relations Forum #WPRF2023. https://worldprforum.org e25
  • Yeniçıktı, N. (2020). Halkla ilişkiler eğitiminde dijital zekanın rolü üzerine bir araştırma. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 60-84.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023). YÖK. Yök Atlas: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php

Educating Future Public Relations Professionals: A Socially Oriented Approach

Yıl 2024, Sayı: Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı, 1 - 26, 18.03.2024
https://doi.org/10.17829/turcom.1360804

Öz

The view that organizational goals and priorities in the field of public relations should be balanced with a social orientation is increasingly gaining ground in both professional practices and academic approaches and how the future of public relations should be structured within this framework is being discussed. The impacts, results, benefits, and values produced by public relations approaches and practices in the social context are important as the building blocks that shape the future. This study, which aims to question the future of public relations education with a socially oriented approach, examines the outputs of the international project titled “The Future of Public Relations/Communication and their Social Impact” on education, which is one of the three focal points of the project, with a particular focus on Türkiye. This study, in which data was collected in four stages with the Delphi method, aimed to reveal expert opinions on the necessities, importance, and how a public relations education can be structured on the axis of social impact, benefit, and value; and to share the views of academics and practitioners in order to provide insights for the future of education in the field. While questioning the structure, context, and content required for an ideal public relations education to expand public relations practices with social functions, roles, and responsibilities as well as organisational ones in the future, the participants’ evaluations on the current state of public relations education and training were also consulted.

Kaynakça

  • Adi, A., & Stoeckle, T. (2021). Introduction: future of communications and public relations (PR). (Re) imagining the role, function and purpose of communication profession. ESSACHESS – Journal for Communication Studies, 14(1 (27)), 7-14. https://doi.org/10.21409/essachess.1775-352x
  • Adi, A., & Stoeckle, T. (2023). The future of PR/Comms and their social impact: Results of an international delphi- method study. Quadriga University of Applied Sciences. https://www.quadriga-hochschule.com/app/ uploads/2023/09/QHS_Future-of-PR-Comms-and-their-social-impact_EN.pdf
  • Akıncı Vural, B., & Başok Yurdakul, N. (2004). Halkla ilişkiler eğitiminde müfredat ve uygulamalar: Türk ve Amerikan üniversitelerine yönelik kıyaslamalı bir çalışma. 2nd International Communication in the Millenium Symposium: A Dialogue between Turkish and American Scholars, 1, 253-267.
  • Becerikli, S. (2004). Türkiye’de lisans düzeyinde halkla ilişkiler eğitimine ilişkin bir değerlendirme. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 37, 293-309.
  • Bıçakçı, A. B. (2021). Halkla ilişkiler lisans eğitiminde sivil toplum kuruluşları ile iş birliği. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 37, 293-309. https://doi.org/10.17829/turcom.862146
  • Bortree, D., Bowen, S., Silverman, D., & Sriramesh, K. (2018). Ethics: The distinctive commitment that defines public relations as a respected profession. Commission on Public Relations Education. https:// www.commissionpred.org/commission-reports/fast-forward-foundations-future-state-educators- practitioners/
  • Bortree, D. (2019). Ethics education in public relations: State of student preparation and agency training in ethical decision making. Journal of Public Relations Education, 5(3). https://aejmc.us/jpre/2019/11/20/ ethics-education-in-public-relations-state-of-student-preparation-and-agency-training-in-ethical- decision-making/
  • Bortree, D. (2022). Ethics education: Recommendations for public relations curriculum, spotlight series. The Commission on Public Relations Education. http://www.commissionpred.org/wp-content/ uploads/2022/10/CPRE-Ethics-Spotlight-Report-2022-10.29.pdf
  • Canpolat, N. (2013). Türkiye’de halkla ilişkiler eğitimi: Halkla ilişkiler ders programlarının değerlendirilmesine yönelik bir araştırma. e-gifder, 2(2), 139-162.
  • Del Rosso, T., Haught, M., Malone, K., & APR, F. (2020). Accreditation, curriculum and ethics: Exploring the public relations education landscape. Journal of Public Relations Education, 6, 4-20.
  • Deren van het Hof, S., & Tuncer, M. (2011). Halkla ilişkiler eğitimi üzerine bir eleştiri. Akdeniz İletişim Dergisi, 133-145. Edwards, L., & Hodges, C. (2011). Introduction: Implications of a (radical)socio-cultural ‘turn’ in public relations scholarship. In L. Edwards, & C. Hodges, Public Relations, Society and Culture: Theoretical and Empirical Explorations (ss. 1-14). Routledge. https://doi.org/10.4324/978.020.3832134
  • Edwards, L. (2018). Understanding Public Relations. Sage. https://doi.org/10.4135/978.147.3983571
  • Fawkes, J. (2012). Interpreting ethics: Public relations and strong hermeneutics. Public Relations Inquiry, 1, 117- 140. https://doi.org/10.1177/2046147X12437023
  • Giannarou, L., & Zervas, E. (2014). Using delphi teqnique to build consensus in practice . International Journal of Business Science and Applied Management (IJBSAM), 9(2), 65-82. https://www.econstor.eu/ handle/10419/190657
  • Global Alliance. (2022). Open call to the PR profession to add a new goal to the sustainable development goals (SDG) of United Nations. https://www.globalalliancepr.org/open-call-new-goal-to-the-sustainable- development-goals
  • Global Alliance. (2023). Approaching the future 2023. Trends in reputation and intangible asset management. https://www.globalalliancepr.org/approaching-the-future-2023-report
  • Güzelcik Ural, E. (2012). Etkili bir halkla ilişkiler lisans eğitimi için halkla ilişkiler alanında ortaya çıkan değişimlerin eğitime aktarılması. Social Sciences, 7(2), 161-182. https://doi.org/10.12739/10.12739
  • Hurst, B., & Johnston, K. (2021). The social imperative in public relations: Utilities of social impact, social licence and engagement. Public Relations Review, 102039. https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2021.102039
  • Kazancı, M. (2003). Halkla ilişkiler eğitimi üzerine bazı düşünceler ve yeni eğitim programı. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 1, 131-152.
  • Kılıç, H., & Türker, O. (2021). Türkiye’deki halkla ilişkiler lisans bölümlerinin müfredatlarının dijitalleşme bağlamında incelenmesi. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 131-152. https://hdl.handle. net/11363/5909
  • Kim, C. (2019). Virtues in public relations education. Teaching Journalism & Mass Communication, 9(2), 22-33. Koçyiğit, M., & Küçükcivil, B. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 36, 326-349. https://doi.org/10.31123/akil.988597
  • Maden, D., & Okmeydan, S. (2017). Türkiye’de halkla ilişkiler akademisyenleri ne çalışıyor? “Halkla İlişkiler” makalelerine yönelik bir inceleme. Erciyes İletişim Dergisi, 5(2), 102-126. https://doi.org/10.17680/ erciyesakademia.315376
  • McKenna, H. (1994). The delphi technique: A worthwhile research approach for nursing? Journal of Advanced Nursing, 6(19), 1221-1225. https://doi.org/10.1111/j.1365-2648.1994.tb01207.
  • Nasa, P., Jain, R., & Junera, D. (2021). Delphi methodology in healthcare research: How to decide its appropriateness. World Journal of Methodology, 4(11), 116-129. http://dx.doi.org/10.5662/wjm.v11. i4.116
  • Neill, M. (2023). The state of ethics competencies, training and moral efficacy in public relations. Journal of Media Ethics, 1-14. https://doi.org/10.1080/23736.992.2023.2228305
  • Okoli, C., & Pawlowski, S. (2004). The delphi method as a research tool: An example, design considerations and applications. Information & Management, 1(42), 15-29. https://doi.org/10.1016/j.im.2003.11.002
  • Özarslan, Z. (2019). Türkiye’de lisans düzeyinde yeni medya eğitimi ve sektör beklentileri üzerine bir değerlendirme. Moment Dergisi, 6(1), 150-175. https://doi.org/10.17572//mj2019.1.150175
  • Özdemir, B. P., & Aktaş, M. (2009). Disiplinlerarası bir alan olarak halkla ilişkiler: Türkiye’deki akademik çalışmalar üzerine niteliksel bir inceleme. In F. Keskin, & B. P. Özdemir, Halkla ilişkiler üzerine: Disiplinlerarası bir alanın yönelimleri (ss. 15-29). Dipnot.
  • Page Society. (2019). The CCO as pacesetter: What it means, why it matters, how to get there. https://knowledge. page.org/report/the-cco-as-pacesetter/
  • Sablatzky, T. (2022). Delphi method. Hypothesis: Research Journal for Health Information Professionals, 1(34). https://doi.org/10.18060/26224
  • Sert, N. Y., & Ergin, T. (2019). Halkla ilişkilerin sosyal rolü ve lisans eğitiminde topluma hizmet uygulamaları dersinin önemi. Kocaeli Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Dergisi, 14, 57-76.
  • Sert, N., & Özel, A. (2019). Halkla ilişkiler eğitimi: Kocaeli ve Sakarya üniversitesi öğrencilerinin halkla ilişkiler eğitimine ilişkin görüşlerinin araştırılması. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(2), 679-711. https://doi.org/10.19145/e-gifder.569546
  • Solmaz, B., Taştekin, H., Yüksek, Ö., Akpınar, K., & Bakmaz, E. (2017). Halkla ilişkiler eğitiminde uluslararasılaşmanın önemi: İngiltere ve Türkiye üzerine karşılaştırmalı bir çalışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 37, 273-288.
  • Solmaz, B., Ergen, Y., & Alkan, Ö. (2018). Türkiye’de lisansüstü halkla ilişkiler eğitimi üzerine bir araştırma: Doktora tezlerinin halkla ilişkiler alanına katkısının niceliksel içerik analizi 2008-2017. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 39, 236-248.
  • Şardağı, E., & Öztürk, M. (2019). Halkla ilişkiler eğitiminde dijitalleşme: Türkiye ve ABD’de bulunan üniversitelerdeki halkla ilişkiler programlarının karşılaştırılması. Erciyes İletişim Dergisi, 7(2), 679-711. https://doi.org/10.17680/erciyesiletisim.484903
  • Şardağı, E. (2022). Sürdürülebilirlikte eğitimin rolü: Türkiye’de halkla ilişkiler lisans programları üzerine bir araştırma. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi, 39, 197-215. https://doi.org/10.17829/turcom.1021639
  • Tekvar, S. (2018). Karabük üniversitesi halkla ilişkiler öğrencileri eğitimleri hakkında ne düşünüyor? İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(5), 134-153. https://doi.org/10.15869/itobiad.465840
  • Tellan, D. (2011). Halkla ilişkiler eğitiminin bağlamı: İletişim, sosyal bilimler ya da onay üretimi. Akdeniz İletişim Dergisi, 15, 11-21.
  • USC Annenberg Center for Public Relations. (2022). The future of corporate activism global communication report. https://annenberg.usc.edu/research/center-public-relations/global-communication-report
  • USC Annenberg Center for Public Relations. (2023). New reputation global communication report 2023. https:// annenberg.usc.edu/research/center-public-relations/global-communication-report
  • Vujnovic, M., Kruckeberg, & D. (2021). Running against the tide: Educating future public relations and communications professionals in the age of neoliberalism. ESSACHESS-Journal for Communication Studies, 14(1 (27)), 161-179. https://doi.org/10.21409/essachess.1775-352x
  • WPRF. (2023). World Public Relations Forum #WPRF2023. https://worldprforum.org e25
  • Yeniçıktı, N. (2020). Halkla ilişkiler eğitiminde dijital zekanın rolü üzerine bir araştırma. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 10(1), 60-84.
  • Yükseköğretim Kurulu. (2023). YÖK. Yök Atlas: https://yokatlas.yok.gov.tr/lisans-anasayfa.php
Toplam 44 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Halkla İlişkiler
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Banu Bıçakçı 0000-0002-7857-1669

Melike Aktaş Kuyucu 0000-0003-1503-4302

Yayımlanma Tarihi 18 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 15 Eylül 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Bıçakçı, A. B., & Aktaş Kuyucu, M. (2024). Geleceğin Halkla İlişkiler Profesyonellerini Eğitmek: Toplumsal Odaklı bir Yaklaşım. Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi(Cumhuriyetin 100. Yılında Geleceğin İletişimi Özel Sayısı), 1-26. https://doi.org/10.17829/turcom.1360804

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi'nde yayımlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.