The perception of the knowledge and experiences of employees in tourism enterprises regarding health tourism as an important attraction factor necessitates research not only for health enterprises but also for tourism enterprises to increase awareness of health tourism among their employees. This research aims to reveal the awareness of health tourism among tourism enterprise employees in the example of Kayseri, to create knowledge accumulation for the relevant literature, and to provide recommendations for service quality improvement and creating more attractiveness for sector representatives. In this context, data obtained from 224 participants working in all components of tourism enterprises in Kayseri was analyzed in line with the aim of the research. Some conclusions were drawn, and recommendations for health tourism destinations were made based on the example of Kayseri. It was found that the increase in the level of education among employees progresses in parallel with the awareness of health tourism, and additionally, foreign language education is necessary simultaneously with international promotion and marketing activities for destinations to stand out in terms of preference. Moreover, it was determined that young people who are identified as future tourism professionals and lack sufficient knowledge in terms of awareness should be trained in various aspects related to the subject.
Turizm işletmelerinde çalışanların sağlık turizmiyle ilgili sahip oldukları bilgi ve deneyimlerin önemli bir çekicilik unsuru olarak görülmesi, sadece sağlık işletmeleri değil aynı zamanda turizm işletmeleri çalışanlarınında sağlık turizmi ile ilgili farkındalıklarına yönelik araştırmaları gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada, turizm işletmeleri çalışanlarının sağlık turizmi farkındalıklarının Kayseri örneğinde ortaya konması, ilgili literatüre yönelik bilgi birikiminin oluşturulması ve sektör temsilcilerine yönelik hizmet kalitesi ve daha fazla çekicilik unsuru oluşturulması bakımından önerilerin sunulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda, Kayseri’deki turizm işletmelerini oluşturan bütün bileşenlerde çalışan 224 katılımcıdan elde edilen veriler, araştırmanın amacı doğrultusunda analiz edilmiştir. Kayseri örneğinde birtakım çıkarımlar elde edilmiş ve sağlık turizmi destinasyonlarına ilişkin öneriler sunulmuştur. Çalışanlarda eğitim seviyesinin artmasının sağlık turizmi farkındalığı ile paralel bir şekilde ilerdiği ve ayrıca destinasyonların tercih edilebilirlik açısından ön plana çıkabilmeleri için yurt dışı tanıtım ve pazarlama faaliyetleri ile eş zamanlı olarak yabancı dil eğitiminin gerekli olduğu ve özellikle farkındalık bakımından yeterli bilgiye sahip olmadığı tespit edilen gençlerin geleceğin turizmcileri olarak konuyla ilgili farklı konularda eğitime tabi tutulmaları gerektiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 9 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 4 Sayı: 2 |