BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 3, 259 - 273, 24.12.2014

Öz

Correlation between mathematics anxiety and attitude of children who are educated in rural areas were analyzed in this research. Research was premeditated as a correlational design because it was presumed that there was correlation between two main variables. The population of the study was consisted of secondary school students who were educated in a region called rural areas in the central district of Meram/Konya in the school year of 2012-2013. 726 students who were educated in five secondary schools comprised of research sample which was designated as stratified sampling method according to educational regions. Research data were collected by the Mathematics Anxiety Scale, and Mathematics Attitude Scale. Correlation and multiple regression analyses were used to examine data. Findings show that correlation between anxiety and attitude of secondary school students from rural area is in negative direction

Kaynakça

  • Aksu, M., Demir, C. ve Sümer, Z. (1998). Matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik hakkındaki inançları. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim ikinci kademesinde matematik öğretimi. Bursa: Alfa.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-76.
  • Baloğlu, M. (2004). Çeşitli başa çıkma yolları ile matematik kaygısı arasındaki ilişki. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 95-101.
  • Baloğlu, M. (2004). Üniversite öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri açısından karşılaştırılması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı/6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci yerleştirme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Ankara: ÖSYM.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretim birinci kademede matematik öğretimi. İstanbul: MEB.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının nedenleri ve azaltılması için öneriler (Erzincan eğitim fakültesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-141.
  • Berkdemir, M., Işkı, A. ve Çıkılı, Y. (2004). Matematik kaygısını oluşturan ve artıran öğretmen davranışları ve çözüm yolları. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 88-94.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde sınav kaygısı, matematik kaygısı, genel başarı ve matematik başarısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Çiftçi, Ş. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Devine, A., Fawcett, K., Szucs, D., & Dowker, A. (2012). Gender differences in mathematics anxiety and the relation to mathematics performance while controlling for test anxiety. Behavioral and Brain Functions, 8(33), 2-9.
  • Duman, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen faktörlerin öğrenciler ve öğretmenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18- 21.
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18-21.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekenel, E. (2005). Matematik dersi başarısı ile bili ötesi öğrenme stratejileri ve sınav kaygısının ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Eldemir, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Gerbin, D. W., & James, C. A. (1984). On the meaning of within factor correlated measurement errors. Journal of Consumer Research, 11, 572-580.
  • Goetz, T., Bieg, M., Lüdtke, O., Pekrun, R., & Hall, N. C. (2013). Do girls really experience more anxiety in mathematics?. Psychological science, 24(10), 2079-2087.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal For Research in Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Hemmings, B., Grootenboer, P., & Kay, R. (2011). Predicting mathematics achievement: The influence of prior achievement and attitudes. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(3), 691-705.
  • Jöreskog, K., & Sörbom, D. (2001). LISREL 8.51. Mooresvile: Scientific Software.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 50-57.
  • Kayan, F. ve Çakıroğlu, E. (2008). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözmeye yönelik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 218-226.
  • Koca, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Lipnevich, A. A., MacCann, C., Krumm, S., Burrus, J., & Roberts, R. D. (2011). Mathematics attitudes and mathematics outcomes of US and Belarusian middle school students. Journal of Educational Psychology, 103(1), 105.
  • Miao, X., & Wong, C. W. (2014). Teaching: China is closing its rural education gap. Nature, 511(7509), 292-292.
  • Mirasyedioğlu, Ş., & Peker, M. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-167.
  • Mirasyedioğlu, Ş. ve Peker, M. (2008). Pre-service elementary school teachers’ learning styles and attitudes towards mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 21-26.
  • Neuman, W. L. (2006). Toplumsal araştırma yöntemleri, nitel ve nicel yaklaşımlar (Ö. Sedef, Çev.). İstanbul: Yayınodası.
  • Olatunde, Y. P. (2009). Mathematics anxiety and academic achievement in some selected senior secondary schools in southwestern Nigeria. Pakistan Journal of Social Sciences, 6(3), 133-137.
  • Pini, B., Moletsane, R., & Mills, M. (2014). Education and the global rural: Feminist perspectives. Gender and Education, 26(5), 453-464.
  • Pusluoğlu, Z. (2002). İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schumacher, R., & Lomax, R. ( 2004). A beginner’s guide to structural equation modeling. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum örneği. Eğitim ve Bilim, 32(145), 53-70.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, S. ve Çinko, M. (2006). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım.
  • Sonnert, G., Sadler, P., Sadler, S., & Bressoud, D. (2014). The impact of instructor pedagogy on college calculus students’ attitude toward mathematics. Boston, MA: Harvard University.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Turanli, N. (2013). Using fuzzy statistics to determine mathematics attitude and anxiety. Middle-East Journal of Scientific Research, 13(4), 568-572.
  • Üldaş, Ü. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi/Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Webster, B. J., & Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievement: a multilevel analysis of australian data third ınternational mathematics and science study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 339-360.
  • Williams, J. H. (2005). Cross-national variations ın rural mathematics achievement: A descriptive overview. Journal of Research In Rural Education, 20(5), 1-18.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yücel, C., Karadağ, E. ve Turan, S. (2013). TIMSS 2011 ulusal ön değerlendirme raporu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Politika Analizi Raporlar Serisi I, Eskişehir.
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematic anxiety among 4. and 5. grade Turkish elementrary school students. International Electronic Journal of Mathematic Education, 3(3), 179- 192.
  • Zakaria, E., Chin, L. C., & Daud, M. Y. (2010). The effects of cooperative learning on students' mathematics achievement and attitude towards mathematics. Journal of Social Sciences, 6(2), 272.
  • Zeidner, M. (1991). Statistics and mathematics anxiety in social science students: Some interesting parallels. British Journal of Educational Psychology, 61(3), 319-328.
  • Zettle, R. D. (2012). Acceptance and commitment therapy (ACT) vs. systematic desensitization in treatment of mathematics anxiety. The Psychological Record, 52, 197- 215. Kaynak Gösterme
  • Karadeniz, İ. ve Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları:
  • Korelasyonel bir araştırma. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(3), 259-273.
  • Citation Information
  • Karadeniz, İ., & Karadağ, E. (2014). Mathematics anxiety and attitudes of secondary school students in rural area:
  • A correlational research. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 259-273.

Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 3, 259 - 273, 24.12.2014

Öz

Mevcut Bu araştırmada, kırsal bölgelerde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları arasındaki ilişki incelendi. Araştırma, iki temel değişken arasında bir ilişki olabileceği düşüncesinden hareketle ilişkisel desende tasarlandı. Araştırmanın evreni, 2012-2013 öğretim yılında Konya ili Meram ilçesi sınırlarında bulunan ve kırsal diye nitelendirilen ortaokullarda öğrenim gören öğrencilerden oluşmaktadır. Eğitim bölgeleri temelinde tabakalı örneklemeyle belirlenen beş ortaokulda öğrenim gören toplam 726 öğrenci araştırma örneklemini oluşturdu. Araştırma verileri, Matematik Kaygı Ölçeği ve Matematik Tutum Ölçeği kullanılarak elde edildi. Verilerin çözümlenmesinde korelasyon ve çoklu regresyon analizi kullanıldı. Bulgular kırsal bölgelerde öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin, matematik kaygı ve tutumları arasında negatif yönde ilişki olduğunu ortaya koydu.

Anahtar Kelimeler:    Kırsal, matematik tutumu, matematik kaygısı

Kaynakça

  • Aksu, M., Demir, C. ve Sümer, Z. (1998). Matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik hakkındaki inançları. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi’nde sunulan bildiri. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Altun, M. (2001). İlköğretim ikinci kademesinde matematik öğretimi. Bursa: Alfa.
  • Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 59-76.
  • Baloğlu, M. (2004). Çeşitli başa çıkma yolları ile matematik kaygısı arasındaki ilişki. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 95-101.
  • Baloğlu, M. (2004). Üniversite öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri açısından karşılaştırılması. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı/6-9 Temmuz, İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul beşinci sınıftan lise ve dengi okulların son sınıflarına kadar matematik ve fen derslerine karşı tutumda görülen değişmeler ve öğrenci yerleştirme sınavındaki başarı ile ilişkili olduğu düşünülen bazı faktörler. Ankara: ÖSYM.
  • Baykul, Y. (1999). İlköğretim birinci kademede matematik öğretimi. İstanbul: MEB.
  • Bekdemir, M. (2007). İlköğretim matematik öğretmen adaylarındaki matematik kaygısının nedenleri ve azaltılması için öneriler (Erzincan eğitim fakültesi örneği). Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 131-141.
  • Berkdemir, M., Işkı, A. ve Çıkılı, Y. (2004). Matematik kaygısını oluşturan ve artıran öğretmen davranışları ve çözüm yolları. Eurasian Journal of Educational Research, 16, 88-94.
  • Bozkurt, S. (2012). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinde sınav kaygısı, matematik kaygısı, genel başarı ve matematik başarısı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Üniversitesi, İstanbul.
  • Çiftçi, Ş. (2010). Kırsal bölgelerdeki matematik eğitimi sorunları: öğretmen ve öğrenciler açısından bir değerlendirme çalışması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir.
  • Devine, A., Fawcett, K., Szucs, D., & Dowker, A. (2012). Gender differences in mathematics anxiety and the relation to mathematics performance while controlling for test anxiety. Behavioral and Brain Functions, 8(33), 2-9.
  • Duman, A. (2006). İlköğretim öğrencilerinin matematik başarısını etkileyen faktörlerin öğrenciler ve öğretmenler açısından değerlendirilmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18- 21.
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik kaygılarının incelenmesi. Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 18-21.
  • Dursun, Ş. ve Dede, Y. (2004). Öğrencilerin matematikte başarısını etkileyen faktörler: Matematik öğretmenlerinin görüşleri bakımından. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 217-230.
  • Ekenel, E. (2005). Matematik dersi başarısı ile bili ötesi öğrenme stratejileri ve sınav kaygısının ilişkisi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Eldemir, H. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik kaygısının bazı psiko-sosyal değişkenler açısından incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Gerbin, D. W., & James, C. A. (1984). On the meaning of within factor correlated measurement errors. Journal of Consumer Research, 11, 572-580.
  • Goetz, T., Bieg, M., Lüdtke, O., Pekrun, R., & Hall, N. C. (2013). Do girls really experience more anxiety in mathematics?. Psychological science, 24(10), 2079-2087.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal For Research in Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Hemmings, B., Grootenboer, P., & Kay, R. (2011). Predicting mathematics achievement: The influence of prior achievement and attitudes. International Journal of Science and Mathematics Education, 9(3), 691-705.
  • Jöreskog, K., & Sörbom, D. (2001). LISREL 8.51. Mooresvile: Scientific Software.
  • Karaçanta, H. (2009). Öğretmen adayları için kamu personeli seçme sınavı kaygı ölçeğinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Gazi Üniversitesi, Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 50-57.
  • Kayan, F. ve Çakıroğlu, E. (2008). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel problem çözmeye yönelik inançları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 218-226.
  • Koca, S. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin matematik başarı, tutum ve kaygılarının öğrenme stillerine göre farklılığının incelenmesi (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Lipnevich, A. A., MacCann, C., Krumm, S., Burrus, J., & Roberts, R. D. (2011). Mathematics attitudes and mathematics outcomes of US and Belarusian middle school students. Journal of Educational Psychology, 103(1), 105.
  • Miao, X., & Wong, C. W. (2014). Teaching: China is closing its rural education gap. Nature, 511(7509), 292-292.
  • Mirasyedioğlu, Ş., & Peker, M. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 157-167.
  • Mirasyedioğlu, Ş. ve Peker, M. (2008). Pre-service elementary school teachers’ learning styles and attitudes towards mathematics. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 4(1), 21-26.
  • Neuman, W. L. (2006). Toplumsal araştırma yöntemleri, nitel ve nicel yaklaşımlar (Ö. Sedef, Çev.). İstanbul: Yayınodası.
  • Olatunde, Y. P. (2009). Mathematics anxiety and academic achievement in some selected senior secondary schools in southwestern Nigeria. Pakistan Journal of Social Sciences, 6(3), 133-137.
  • Pini, B., Moletsane, R., & Mills, M. (2014). Education and the global rural: Feminist perspectives. Gender and Education, 26(5), 453-464.
  • Pusluoğlu, Z. (2002). İlköğretim matematik dersinde problem çözme becerisinin kazandırılmasında işbirliğine dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Schumacher, R., & Lomax, R. ( 2004). A beginner’s guide to structural equation modeling. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
  • Sırmacı, N. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematiğe karşı kaygı ve tutumlarının incelenmesi: Erzurum örneği. Eğitim ve Bilim, 32(145), 53-70.
  • Sipahi, B., Yurtkoru, S. ve Çinko, M. (2006). Sosyal bilimlerde SPSS’le veri analizi. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım.
  • Sonnert, G., Sadler, P., Sadler, S., & Bressoud, D. (2014). The impact of instructor pedagogy on college calculus students’ attitude toward mathematics. Boston, MA: Harvard University.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları ve matematik kaygıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Turanli, N. (2013). Using fuzzy statistics to determine mathematics attitude and anxiety. Middle-East Journal of Scientific Research, 13(4), 568-572.
  • Üldaş, Ü. (2005). Öğretmen ve öğretmen adaylarına yönelik matematik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi ve matematik kaygısına ilişkin bir değerlendirme (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Ünlü, E. (2007). İlköğretim okullarındaki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutum ve ilgilerinin belirlenmesi. Dumlupınar Üniversitesi/Sosyal Bilimler Dergisi, 19, 129-148.
  • Üredi, I. ve Üredi, L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Webster, B. J., & Fisher, D. L. (2000). Accounting for variation in science and mathematics achievement: a multilevel analysis of australian data third ınternational mathematics and science study (TIMSS). School Effectiveness and School Improvement, 11(3), 339-360.
  • Williams, J. H. (2005). Cross-national variations ın rural mathematics achievement: A descriptive overview. Journal of Research In Rural Education, 20(5), 1-18.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 132-146.
  • Yenilmez, K. ve Özbey, N. (2006). Özel okul ve devlet okulu öğrencilerinin matematik kaygı düzeyleri üzerine bir araştırma. Uludağ Üniversitesi/Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(2), 431-448.
  • Yücel, C., Karadağ, E. ve Turan, S. (2013). TIMSS 2011 ulusal ön değerlendirme raporu. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitimde Politika Analizi Raporlar Serisi I, Eskişehir.
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematic anxiety among 4. and 5. grade Turkish elementrary school students. International Electronic Journal of Mathematic Education, 3(3), 179- 192.
  • Zakaria, E., Chin, L. C., & Daud, M. Y. (2010). The effects of cooperative learning on students' mathematics achievement and attitude towards mathematics. Journal of Social Sciences, 6(2), 272.
  • Zeidner, M. (1991). Statistics and mathematics anxiety in social science students: Some interesting parallels. British Journal of Educational Psychology, 61(3), 319-328.
  • Zettle, R. D. (2012). Acceptance and commitment therapy (ACT) vs. systematic desensitization in treatment of mathematics anxiety. The Psychological Record, 52, 197- 215. Kaynak Gösterme
  • Karadeniz, İ. ve Karadağ, E. (2014). Kırsal bölgelerdeki ortaokul öğrencilerinin matematik kaygı ve tutumları:
  • Korelasyonel bir araştırma. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi, 5(3), 259-273.
  • Citation Information
  • Karadeniz, İ., & Karadağ, E. (2014). Mathematics anxiety and attitudes of secondary school students in rural area:
  • A correlational research. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 5(3), 259-273.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Engin Karadağ

İshak Karadeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 24 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Karadağ, E., & Karadeniz, İ. (2014). Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 5(3), 259-273. https://doi.org/10.16949/turcomat.89931
AMA Karadağ E, Karadeniz İ. Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Aralık 2014;5(3):259-273. doi:10.16949/turcomat.89931
Chicago Karadağ, Engin, ve İshak Karadeniz. “Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5, sy. 3 (Aralık 2014): 259-73. https://doi.org/10.16949/turcomat.89931.
EndNote Karadağ E, Karadeniz İ (01 Aralık 2014) Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5 3 259–273.
IEEE E. Karadağ ve İ. Karadeniz, “Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 5, sy. 3, ss. 259–273, 2014, doi: 10.16949/turcomat.89931.
ISNAD Karadağ, Engin - Karadeniz, İshak. “Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 5/3 (Aralık 2014), 259-273. https://doi.org/10.16949/turcomat.89931.
JAMA Karadağ E, Karadeniz İ. Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;5:259–273.
MLA Karadağ, Engin ve İshak Karadeniz. “Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı Ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 5, sy. 3, 2014, ss. 259-73, doi:10.16949/turcomat.89931.
Vancouver Karadağ E, Karadeniz İ. Kırsal Bölgelerdeki Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Kaygı ve Tutumları: Korelasyonel Bir Araştırma. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2014;5(3):259-73.