Birey, doğumundan itibaren keşfetme, araştırma, sorular sorma, nesneler arasındaki ilişkileri fark etme gibi eğilimleri göstererek çevresini öğrenmeye çalışır. Başka bir deyişle çeşitli muhakemelerle yaşadığı dünyayı anlama eğilimdedir. Bundan dolayı muhakeme becerisi, matematiksel düşünme becerisi, ispat yapma becerisi, problem çözme becerisi, üst bilişsel bilgi, beceri veya nitelikleri gelişmiş bireylerin yetiştirilmesi önemlidir. Bu da ancak doğru öğretim modelleri, yöntemler, teknikler ve bunları en verimli şekilde kullanabilen öğretmenlerin varlığı ile mümkün olabileceği söylenebilir. Bu bağlamda çalışmanın amacı; ülkemizde 2018 yılından beri uygulanmaya başlanan LGS’ye hazırlık sürecinde yaşanan güçlükleri ve LGS’nin okullarda uygulanan matematik eğitimine yansımalarını matematik öğretmenlerinin görüşleri çerçevesinde tespit etmek ve bu doğrultuda önerilerde bulunmaktır. Çalışmada belli bir katılımcı grubunun bir konu üzerindeki düşüncelerini resmetmeye çalışıldığı için tarama modeli benimsenmiştir. Çalışmanın örneklemini; 2018-2019 eğitim öğretim yılında 8. Sınıflarda derse girmiş olan 110 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Öğretmen görüşlerinden elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Buna göre; öğrencilerin yeni sınav sisteminde anlama, yorumlama, düşünme ve muhakeme etme sorunu yaşadığı bununla birlikte ders kitapları ile sınavın paralel olmadığı bu nedenle öğretmenlerin çeşitli zorluklar yaşadığı görüşü ağırlıktadır. Bu doğrultuda öğrencilerin motivasyonun artırılması ve okuma alışkanlığının kazanılmasını sağlamak için çeşitli etkinlikler yapılabilir. Ayrıca öğretmenlere de sınava yönelik hizmet içi eğitimlerinin verilmesinin yararlı olacağı düşünülmektedir.
Man tries to learn his surroundings by showing tendencies such as discovering, researching, asking questions, and noticing the relationships between objects. In other words, he tends to understand the world he lives in with various judgments. Therefore, it is important to raise individuals with advanced reasoning skills, mathematical thinking skills, proofing skills, problem solving skills, metacognitive knowledge, skills or qualifications. It can be said that this can only be possible with the right teaching models, methods, techniques and teachers who can use them in the most efficient way. In this context, the aim of the study is; To determine the difficulties in the preparation process for LGS, which has been implemented in our country since 2018, and the reflections of LGS on mathematics education applied in schools within the framework of the opinions of mathematics teachers and make suggestions accordingly. In the study, the screening model was adopted because it was tried to portray the thoughts of a certain group of participants on a subject. The sample of the study; It consists of 110 mathematics teachers who attended 8th grade classes in the 2018-2019 academic year. The data obtained from teachers' opinions were analyzed by content analysis method. According to this; The predominant opinion is that students have problems in understanding, interpreting, thinking and reasoning in the new examination system, however, because the textbooks and the exam are not parallel, teachers have various difficulties. In this direction, various activities can be organized to increase students' motivation and to gain reading habit. In addition, it is thought that it would be beneficial to provide teachers with in-service training for the exam.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 12 Sayı: 1 |