Kutsal bir görevi icra eden öğretmenler birçok psikososyal riskle karşı karşıya kalmaktadır. Bu riskler ki, genellikle öğretmenlerin etkililiğini, stresini ve iş doyumunu etkiler, genellikle okul yönetimi, öğrenciler ve çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. Bu çalışmada, sağlık ve risk önleme yardım programlarının oluşturulması için bir araç olarak psikososyal risk tahminini iyileştirmek için akıllı bir yöntem önerilmektedir. Daha önceki çalışmalarda bu tahmin işlevini yerine getirmek için elde edilen verilere makine öğrenmesi yaklaşımları uygulanmış ve bazı başarılı sonuçlar alınmıştır. Bu çalışmada ise öznitelik seçimi yaklaşımı ile daha etkili bir tahminin gerçekleştirilmesi gösterilmiştir. Bu bağlamda parçacık sürü optimizasyonu (PSO) ve k-en yakın komşu (K-eYK) sınıflandırıcısı kullanılmıştır. PSO’da özniteliklerin seçimi sağlanırken, başarım olarak K-eYK başarımları kullanılmıştır. Deneysel çalışmalarda, 5443 öğretmenin psikososyal risk düzeylerinin ölçülmesine yönelik testlerden oluşan bir veri seti kullanılmıştır. Bu veri setinde ayrıca 123 adet öznitelik bulunmaktadır. Öğretmenlerin karşı karşıya kaldıkları riskler ise dört kategoriye ayrılmıştır. Verilen %70 eğitim için ve %30’u da test için ayrılmıştır. Yapılan deneysel çalışmalarda % 99.9 civarında bir sınıflandırma başarımı elde edilmiştir. Bu başarım öznitelik seçimi yapılmadığı takdirde % 97’ler civarındadır.
Psikososyal riskler öznitelik seçme parçacık sürü optimizasyonu k-en yakın komşu sınıflandırıcısı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 27 Eylül 2021 |
Kabul Tarihi | 8 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 2 |