Araştırmanın amacı, ana dili olarak Türkçe öğretiminde ölçme değerlendirme temalı bilimsel çalışmaların araştırma eğilimlerinin tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda yapılan çalışmalar tespit edilmiş ve yayım yeri, yayım yılı, konu alanı, araştırma yöntemi, örneklem büyüklüğü, veri toplama araçları, veri analiz yöntemi ve yazar sayısı incelenerek araştırma eğilimleri ortaya konmuştur. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını YÖKTEZ, ULAKBİM ve GOOGLE SCHOLAR veri tabanları kullanılarak ulaşılan ana dili olarak Türkçe öğretiminde ölçme değerlendirme temalı 92 bilimsel araştırma (19 tez, 73 araştırma makalesi) oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında Bilimsel Araştırma Sınıflama Formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, betimsel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, 50 farklı dergide makale yayımlandığı ve 16 farklı üniversitede de tez hazırlatıldığı tespit edilmiştir. Araştırmalarda daha çok öğretmen görüşlerine başvurulduğu, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizinin, veri analizi olarak da içerik analizi yönteminin daha çok tercih edildiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca yapılan araştırmalarda veri toplama aracı olarak ağırlıklı olarak görüşme formunun ve anketin kullanıldığı, yapılan çalışmaların da daha çok tek yazarlı olduğu tespit edilmiştir.
Türkçe öğretimi Ölçme değerlendirme bilimsel araştırmalar İçerik analizi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |