Bu araştırmanın amacı, 2021 BİLSEM Sosyal Bilgiler Çerçeve Programını çokkültürlü eğitim kapsamında değerlendirmektir. Program, sosyal, siyasal, ekonomik, teknolojik ve bilimsel gelişmelere bağlı olarak güncellendiği gibi bu gelişmelerin belirlediği ihtiyaçlar doğrulusunda bireyler yetiştirmeyi amaçlar. Bu doğrultuda programının çokkültürlü eğitim anlayışına yer verip vermediği araştırma açısından önemli görülmektedir. İlgili literatür incelendiğinde BİLSEM Sosyal Bilgiler Çerçeve Programını çokkültürlü eğitin anlayışı çerçevesinde araştıran herhangi bir çalışmanın olmadığı tespit edilmiştir. Araştırmanın verileri nitel araştırmada kullanılan doküman incelemesi yoluyla toplanmıştır. Bu bağlamda Milli Eğitim Bakanlığı 2021 BİLSEM Sosyal Bilgiler Çevre Programı temel alınmıştır. Toplanan veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Veriler eğitimde program geliştirmede temel alınan amaç, içerik, öğrenme öğretme süreci ve değerlendirme boyutlarında değerlendirilmiştir. Araştırmada amaç ve kazanımlar boyunda doğrudan çokkültürlü eğitime yer verilmediği, dolaylı bir şekilde bazı amaç ve kazanımlarda yer verildiği sonucuna ulaşılmıştır. İçerik boyutunda öğrenme alanlarında
çokkültürlü eğitime yer verilmediği, dolaylı bir şekilde konu listelerinde yer verildiği tespit edilmiştir. Öğrenme-öğretme sürecinde ve ölçme ve değerlendirme boyutlarında doğrudan çokkültürlü eğitime yer verilmediği, anacak dolaylı bir şekilde verildiği ifade edilebilir.
BİLSEM Sosyal bilgiler çerçeve programı Sosyal bilgiler Programı Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme Programı Destek Eğitimi Çokkültürlü eğitim
The aim of this study is to evaluate the 2021 BİLSEM Social Studies Framework Programme within the scope of multicultural education. As the programme is updated depending on social, political, economic, technological and scientific developments, it aims to raise individuals in line with the needs determined by these developments. In this direction, it is considered important for the research whether the programme includes multicultural education approach or not. When the related literature was examined, it was determined that there was no study investigating the BİLSEM Social Studies Framework Programme within the framework of multicultural education understanding. The data of the study were collected through document analysis used in qualitative research. In this context, the Ministry of National Education 2021 BİLSEM Social Studies Environmental Programme was taken as a basis. The collected data were analysed by content analysis. The data were evaluated in the dimensions of purpose, content, learning-teaching process and evaluation, which are based on curriculum development in education. In the study, it was concluded that multicultural education was not directly included in the objectives and outcomes, but indirectly included in some objectives and outcomes. In the content dimension, in learning areas
It was determined that multicultural education was not included, but indirectly included in the subject lists. It can be stated that multicultural education is not directly included in the learning-teaching process and measurement and evaluation dimensions, but only indirectly.
BİLSEM Social studies framework programme Social Studies Programme Individual Talent Recognition Programme Support Training Multicultural education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 24 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |