The population of this study is comprised by all of the headlines of the newspapers Fanatik, Foto Gol, Foto Maç and Fotospor between 31 May 2011 and 25 August 2011; the core of this article is the headlines of the newspapers about the chicane. In this article, it is discussed that how the chicane news which were published on the newspapers in Turkey just after 2010-2011 football season were transmitted to the readers. The newspapers namely Fanatik, Foto Gol, Foto Maç, Fotospor have been examined day to day between 31 May 2011 and 25 August 2011, and the chicane news given from the banner headlines in these newspapers have been analysed in terms of artistic and simple expression characteristics. They were transmitted to the readers through idioms, terms, imitations, allusions and formulaic words. As a result, different ways were followed on the transmitting of chicane news at football.
Headlines chicane news expression language football newspaper
31 Mayıs-25 Ağustos 2011 tarihleri arasında Fanatik, Foto Gol, Foto Maç, Fotospor gazeteleri her gün takip edilmiş ve çıkan şike haberleri sanatlı ve yalın anlatım özellikleri bakımından incelenmiştir. Çalışmamızın evrenini 31 Mayıs-25 Ağustos 2011 tarihleri arasında Fanatik, Foto Gol, Foto Maç ve Fotospor gazetelerinde yayımlanan bütün manşetler; örneklemini ise şikeyle ilgili gazete başlıkları oluşturmaktadır. Bu makalede, 2010-2011 futbol sezonunun hemen ardından, Türkiye’de yayımlanan gazetelerin manşetlerinden verilen futbolda şike haberlerinin okuyucuya aktarımında izlenen anlatım yolları ele alınmıştır.. Bunlar okuyucuya çeşitli deyim, terim, benzetme, kinaye ve kalıp sözlerle aktarılmıştır. Sonuçta, bu haberlerin aktarımında birbirinden farklı yollar izlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 17 Sayı: 17 |