Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YEREL KALKINMA ÇALIŞMALARINDA DİJİTAL MEDYANIN ETKİ GÜCÜ

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 62, 33 - 54, 28.08.2022

Öz

Endüstri 4.0 süreci ile beraber dijitalleşmenin hayatı şekillendirmesi ile pek çok alanda kırılmalar yaşanmaktadır. İnsan yaşamına etki eden tüm alanlarda sanallaşma ile beraber dijital etkileşimin arttığı görülmektedir. Bu etkileşim görsellik üzerinden bilginin dolaşımını hızlandırarak refah seviyesini etkileyen faktörleri dönüştürmektedir. Görsellik üzerinden gelişen dijital etkileşim dijital medya zemininde kendine yer bularak kalkınma projelerinin uygulamaya yönelik süreçlerini yönlendirmektedir.
Bu çalışmada konu betimsel bir şekilde ele alınarak, dijital medyanın günümüz yerel kalkınma projelerinde nasıl bir rol üstlendiği incelenmeye çalışılmıştır. Özellikle dijital medyanın etkileşime açık dinamik yönü ele alınarak, yerel kalkınma çalışmalarında süreçlere nasıl katkıda bulunduğu irdelenmeye çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akgül, B. (2021). Endüstri 4.0 Sürecinde Dijital Medyada Kültürel Dönüşüm. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 6(15), 206-224.
  • Akgül, B., Ayer, Z. (2018). Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 2310-2327.
  • Akgül, H., Akgül, B. ve Ayer, Z. (2018). Sanayi 4.0 Sürecinde Gazetecilik Bölümü Eğitim Programı Oluşturmada Yeni Yaklaşımlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(8), 190-197.
  • Akyol , O., Oğuzcan, D. (2019). İnteraktif Sinema ve Mobil Oyun Bileşimi "Eyes Of Sky" Üzerine Bir İnceleme. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 54). İstanbul: Der Yayınları.
  • Arı, E. S. (2021). Süper Akıllı Toplum: Toplum 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479.
  • Aydoğan, F. (2019). Tekno-Metalaşan ve "Emeğe" Dönüşen Oyun. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 60). İstanbul: Der Kitapevi.
  • Bilgiç, A. K. (2021). Yerel Kalkınmada Yerel Yönetimlerin Rolü: Türkiye Üzerinden Örnek Uygulamalar. Ege 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (s. 72-73). İzmir: Ubak Internatıonal Scıences Academy.
  • Cantürk, S. (2021). 21. YY’da Konvansiyonel Kalkınmadan Dijital Kalkınmaya Dönüşüm ve Türkiye'nin Sürdürülebilir Kalkınmasına Etkileri. 8. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Erkal, A. (2018). Dijital Çağda Bağımlılık ve Modernleşme İlişkisi: Mobil Teknoloji Bağımlılığı Analizi. O. Uçak içinde, Dijital Medya ve Gazetecilik (s. 258). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Korver, s. G. (2019). Kullanmak ya da Kullanmamak? X Kuşağının Sosyal Medyadaki Dijital Mahremiyeti. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 99). İstanbul: Der Yayınları.
  • Kucur, A. B. (2020). Aktivizm, Yeni Medya ve Dijital Aktivizm. E. Eroğlu, & B. Taşdelen içinde, Dijital Çağda İletişim Çalışmaları ve Medya Araştırmaları (s. 129). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Küçük, Ö. (2022). Dünya Bankası ve Kalkınma: Sürdürülebilir Turizm ve Dijital Platformlar. International Journal Of Humanities and Education, 8(17), 120-152.
  • Özden, M., Kantar, G. ve Çınar, S. (2021). Kentsel Markalaşma Sürecinde Yerel Yönetimlerin Önemi. Journal of Yasar University, 16(62), 1005-1021.
  • Özhan, M., Keser, Y. (2021). Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim. Akademik İzdüşüm Dergisi, 6(2), 19-36.
  • Palfrey, J., Gasser, U. (2017). Doğuştan Dijital. İstanbul: İKÜ Yayınevi.
  • Schwab, K. (2017). Dördüncü Sanayi Devrimi. İstanbul: Optimist Kitap.
  • Taş, Ç. K., Özel, S. Ö., ve Veysikarani, D. (2021). Dijital Ekonominin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Üzerine Etkisi: Avrupa Birliği Ülkeleri İçin Bir İnceleme. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 59.
  • Taş, O. (2020). İletişim, Medya ve Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Türkoğlu, T. (2010). Dijital Kültür. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Uçak, O. (2018). Aktör Ağ Kuramı Bağlamında Otomatik Gazetecilik ve Gelecekte Gazetecileri Bekleyen Sorunlar. O. Uçak içinde, Dijital Medya ve Gazetecilik (s. 296). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yalçın, A. (2013). Sürdürülebilir Yerel Kalkınma İçin Cittaslow. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 32-41.
  • Zengin, E., Başkurt, M. ve Es, M. (2014). Yerel Yönetimler ve Yerel Kalkınma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 104-105.

THE IMPACT OF DIGITAL MEDIA IN LOCAL DEVELOPMENT WORKS

Yıl 2022, Cilt: 13 Sayı: 62, 33 - 54, 28.08.2022

Öz

Along with the Industry 4.0 process, there are breaks in many areas as digitalization shapes life. It is seen that digital interaction has increased with virtualization in all areas that affect human life. This interaction accelerates the circulation of information through visuality and transforms the factors that affect the level of well-being. The digital interaction that develops through visuality thus finds its place on the digital media ground and directs the implementation-oriented processes of the development projects.
In this study, the subject has been dealt with descriptively and it has been tried to examine how digital media plays a role in today's local development projects. In particular, by considering the dynamic aspect of digital media that is open to interaction, it has been tried to examine how it contributes to the processes in local development studies.

Kaynakça

  • Akgül, B. (2021). Endüstri 4.0 Sürecinde Dijital Medyada Kültürel Dönüşüm. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 6(15), 206-224.
  • Akgül, B., Ayer, Z. (2018). Sanayi 4.0 Sürecinde Medyada Sektörel Dönüşüm. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9(16), 2310-2327.
  • Akgül, H., Akgül, B. ve Ayer, Z. (2018). Sanayi 4.0 Sürecinde Gazetecilik Bölümü Eğitim Programı Oluşturmada Yeni Yaklaşımlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(8), 190-197.
  • Akyol , O., Oğuzcan, D. (2019). İnteraktif Sinema ve Mobil Oyun Bileşimi "Eyes Of Sky" Üzerine Bir İnceleme. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 54). İstanbul: Der Yayınları.
  • Arı, E. S. (2021). Süper Akıllı Toplum: Toplum 5.0. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 23(1), 455-479.
  • Aydoğan, F. (2019). Tekno-Metalaşan ve "Emeğe" Dönüşen Oyun. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 60). İstanbul: Der Kitapevi.
  • Bilgiç, A. K. (2021). Yerel Kalkınmada Yerel Yönetimlerin Rolü: Türkiye Üzerinden Örnek Uygulamalar. Ege 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (s. 72-73). İzmir: Ubak Internatıonal Scıences Academy.
  • Cantürk, S. (2021). 21. YY’da Konvansiyonel Kalkınmadan Dijital Kalkınmaya Dönüşüm ve Türkiye'nin Sürdürülebilir Kalkınmasına Etkileri. 8. Maltepe Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Erkal, A. (2018). Dijital Çağda Bağımlılık ve Modernleşme İlişkisi: Mobil Teknoloji Bağımlılığı Analizi. O. Uçak içinde, Dijital Medya ve Gazetecilik (s. 258). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Korver, s. G. (2019). Kullanmak ya da Kullanmamak? X Kuşağının Sosyal Medyadaki Dijital Mahremiyeti. F. Aydoğan içinde, Endüstri 4.0 ve Dijital Medya (s. 99). İstanbul: Der Yayınları.
  • Kucur, A. B. (2020). Aktivizm, Yeni Medya ve Dijital Aktivizm. E. Eroğlu, & B. Taşdelen içinde, Dijital Çağda İletişim Çalışmaları ve Medya Araştırmaları (s. 129). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Küçük, Ö. (2022). Dünya Bankası ve Kalkınma: Sürdürülebilir Turizm ve Dijital Platformlar. International Journal Of Humanities and Education, 8(17), 120-152.
  • Özden, M., Kantar, G. ve Çınar, S. (2021). Kentsel Markalaşma Sürecinde Yerel Yönetimlerin Önemi. Journal of Yasar University, 16(62), 1005-1021.
  • Özhan, M., Keser, Y. (2021). Bölgesel Kalkınma ve Yönetişim. Akademik İzdüşüm Dergisi, 6(2), 19-36.
  • Palfrey, J., Gasser, U. (2017). Doğuştan Dijital. İstanbul: İKÜ Yayınevi.
  • Schwab, K. (2017). Dördüncü Sanayi Devrimi. İstanbul: Optimist Kitap.
  • Taş, Ç. K., Özel, S. Ö., ve Veysikarani, D. (2021). Dijital Ekonominin Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Üzerine Etkisi: Avrupa Birliği Ülkeleri İçin Bir İnceleme. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 21(2), 59.
  • Taş, O. (2020). İletişim, Medya ve Kültür. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Türkoğlu, T. (2010). Dijital Kültür. İstanbul: Beyaz Yayınları.
  • Uçak, O. (2018). Aktör Ağ Kuramı Bağlamında Otomatik Gazetecilik ve Gelecekte Gazetecileri Bekleyen Sorunlar. O. Uçak içinde, Dijital Medya ve Gazetecilik (s. 296). Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Yalçın, A. (2013). Sürdürülebilir Yerel Kalkınma İçin Cittaslow. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(1), 32-41.
  • Zengin, E., Başkurt, M. ve Es, M. (2014). Yerel Yönetimler ve Yerel Kalkınma. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 104-105.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Mustafa Mayda 0000-0003-4320-4524

Yayımlanma Tarihi 28 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 2 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 62

Kaynak Göster

APA Mayda, M. (2022). YEREL KALKINMA ÇALIŞMALARINDA DİJİTAL MEDYANIN ETKİ GÜCÜ. Düşünce Dünyasında Türkiz, 13(62), 33-54.