Educational policies based on
central examination and intensive academic programs cause students to spend
most of their time on education. The amount of their free time when they can
play games freely and do various recreational activities is limited. This study
aims to investigate students’ ways of spending their time and their choices of
place and activity with respect to playing and free time. The data for this
research, using the scanning method, was received from a face-to-face survey on
282 students in Kayak Yolu Çimento Müstahsilleri İşveren Sendikası Secondary
School, located in Palandöken, Erzurum. The data shows that 59% of the students
prefer to spend their free time outdoors, and while they tend to do sport
activities outdoors (43.6%), they are more likely to spend time with their
families and friends indoors (29%). It has also been determined that
recreational choices are different for outdoor and indoor places; male students
prefer active recreation based on physical activities, and female students
prefer passive recreation based on their less active lifestyle. In accordance
with these results, it has been emphasized that schools must be physically
planned to provide students with enough opportunities for spending their free
time efficiently, taking their choices based on gender into consideration.
Merkezi
sınava dayalı eğitim politikaları ve yoğun ders programları öğrencilerin
zamanlarının büyük kısmını eğitim öğretim faaliyetlerine ayırmalarına neden
olmaktadır. Öğrencilerin özgürce oyun oynayabilecekleri ve çeşitli rekreasyonel
aktiviteler yapabileceği serbest zamanı oldukça sınırlı kalmaktadır.
Araştırmada öğrencilerin zaman değerlendirme biçimleri, oyun ve serbest
zamanları ile ilgili mekân ve aktivite tercihlerinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Tarama yönteminin kullanıldığı araştırmada veriler Erzurum ili
Palandöken İlçesinde bulunan Kayak Yolu Çimento Müstahsilleri İşveren Sendikası
Ortaokulu’nda eğitim gören 282 öğrenci ile yüz yüze yapılan anket çalışmasından
elde edilmiştir. Elde edilen veriler öğrencilerin %59’unun serbest zamanlarını
dış (açık) mekânlarda geçirmeyi tercih ettikleri, açık alanda öğrencilerin
sportif aktiviteleri (%43.6), kapalı alanda ise aile ve arkadaşları ile zaman
geçirmeyi (%29) en fazla tercih ettikleri görülmüştür. Cinsiyete göre açık ve
kapalı mekan rekreasyon tercihlerinde farklılıkların olduğu, erkek öğrencilerin
fiziksel aktiviteye dayalı aktif rekreasyonu, kız öğrencilerin ise az hareketli
yaşam tarzına uygun pasif rekreasyonu daha fazla tercih ettikleri
belirlenmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda cinsiyete göre tercihler göz önünde
bulundurularak öğrencilerin serbest zamanlarını etkin ve verimli geçirecek
şekilde fiziki planlamaların yapılması gerekliliği vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 |