Bu araştırmada, ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın örneklemini Sandıklı ilçesinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde oransız küme örneklemesi tekniği kullanılmıştır. Buna göre 93 ilkokul, 77 ortaokul ve 78 lise öğretmeni olmak üzere 248 öğretmenden veri toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)” ve “Öğrenen Özerkliğini Destekleme Ölçeği (ÖÖDÖ)” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistikler, t-testi, ANOVA ve korelasyon analizleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin eğitim inançlarından en yüksek katılım gösterdiği boyutlar sırası ile varoluşçuluk, yeniden kurmacılık, ilerlemecilik, daimicilik ve esasicilik alt boyutlarıdır. Öğretmenler, öğrenen özerkliğini destekleme davranışlarını yüksek düzeyde gerekli bulmakta, ancak bu davranışları orta düzeye yakın sergilemektedir. Öğretmenler, özerklik desteği boyutları arasında en çok “Duygu ve Düşünce Desteğini” gerekli bulmakta ve sergilemektedir. Bu boyutu sırası ile “Öğrenme Süreci Desteği” ve “Değerlendirme Desteği” boyutları izlemektedir. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmenlerin eğitim inançları ile öğrenen özerkliğini destekleme davranışları arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymaktadır.
Eğitim İnançları Eğitim Felsefesi Öğrenen Özerkliği Özerklik Desteği
The purpose of this study is to determine the relationship between educational beliefs and
learner autonomy support behaviors of primary, secondary and high school teachers. A survey
research method was employed this study. The sample of the study consisted of teachers who work
in the Sandıklı district. The disproportionate cluster sampling technique was used in determining
the sample. Accordingly, the data was collected from 248 teachers including 93 primary school
teachers, 77 secondary school teachers and 78 high school teachers. In the study "Education Belief
Scale (EBS)" and "Learner Autonomy Support Scale (LASS)" were used as the data collection tools.
To analyze the data, descriptive statistics, t-test, ANOVA and correlation analysis were used.
According to the research results, the dimensions of educational beliefs of teachers which teachers
showed the highest attendance are existentialism, re-constructionism, progressivism, perennialism,
and essentialism sub-dimensions respectively. Teachers found the learner autonomy support
behaviors are required in high level and to exhibit these behaviors is close to the middle level.
Teachers find thoughts and feelings are most required among the autonomy support dimensions and
exhibit them. This dimension is followed by the learning process support and the assessment
support dimensions respectively. The findings obtained from the research show that there is a
significant relationship between educational beliefs and learner autonomy support behaviors of
teachers.
ducational Beliefs Educational Philosophy Learner Autonomy Autonomy Support
Diğer ID | JA77MR57GM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 1 Sayı: 1 |