Bu çalışmada fen bilgisi öğretmenlerinin epistemolojik inançları cinsiyet, mesleki kıdem ve mezun olunan okul
türüne göre incelenmiştir. Tarama modeli
kullanılan araştırmada, Elazığ il ve ilçe merkezinde görev yapmakta olan 200 fen
bilgisi öğretmeni yer almıştır. Veriler, Schommer (1998) tarafından
geliştirilen ve Karhan (2007) tarafından Türkçeye
çevrilen “Epistemolojik
İnançlar Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek beşli likert tipindedir. Ölçek maddeleri kesinlikle
katılmıyorumdan tamamen katılıyoruma doğru derecelendirilmiştir. Ölçek üç alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin
geneli için hesaplanan Alpha katsayısı .84 olarak bulunmuştur. Ölçeğin üç alt
faktörü için hesaplanan Alpha katsayıları sırasıyla .79, .81, ve .76’dır. Elde edilen veriler SPSS paket
program kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız
gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi, Levene testi, Mann Whitney U ve
Kruskal Wallis H testleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin
görüşleri arasında ele alınan değişkenler açısından farklılıklar olduğu ortaya
konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2018 |
Gönderilme Tarihi | 27 Şubat 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 2 |