Matematik Dersi
Öğretim Programı’nda öğrencilerin kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatlarında
ihtiyaç duyacakları yetkinliklerden birinin matematiksel yetkinlik olduğu
belirtilmektedir. Matematiksel yetkinlik, düşünme ve sunmanın (formüller,
modeller, kurgular, grafikler ve tablolar) matematiksel modlarını farklı
derecelerde kullanma becerisini içermektedir. Bu doğrultuda, araştırmada Matematik
Dersi Öğretim Programı’nın (Ortaokul 5-8. sınıflar) matematiksel model
kullanımı bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden
doküman analizi kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, 2018 yılında Talim
Terbiye Kurulunca yayımlanan Matematik Dersi Öğretim Programı’nın analizinden
elde edilmiştir. Veri analizi sürecinde programda yer alan öğrenme alanları,
kazanımlar ve kazanımlara yönelik açıklamalar matematiksel model kullanımı bakımından
incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, Matematik Dersi Öğretim Programı’nın hem kazanımlarında hem de
kazanımlara yönelik açıklamalarda matematiksel model kullanımına yeterli
seviyede yer verilmediği belirlenmiştir. Kazanımlardan ziyade, kazanımlara
yönelik açıklamalarda matematiksel model kullanımına daha çok yer verildiği
görülmüştür. Matematiksel model kullanımının en çok sekizinci, en az ise
altıncı ve yedinci sınıf kazanımlarında yer aldığı saptanmıştır. Ayrıca, beşinci,
yedinci ve sekizinci sınıf kazanımlarında matematiksel model kullanımının en
çok veri işleme öğrenme alanında, altıncı sınıf kazanımlarında ise geometri ve
ölçme öğrenme alanında yer aldığı belirlenmiştir.
Matematik Dersi Öğretim Programı model matematiksel model matematik eğitimi
It has been
reported that one of the competencies that students need in personal, social,
academic and business life is mathematical competence in mathematics
curriculum. Mathematical competence includes the ability to use mathematical
modes of thinking and presentation (formulas, models, fiction, graphics and
tables) at different levels. For this
purpose, it was aimed to investigate mathematical models usage of mathematics
curriculum (Secondary School 5th-8th Students) in this
research. Document analysis was used in
qualitative research methods. The data of the study were obtained from the
analysis of the mathematics curriculum published by Education and Training
Board in 2018. During the data analysis process, learning areas, acquisitions
and explanations for acquisitions in the mathematics curriculum were examined
in terms of mathematical model usage (MMU). According to research findings, it
has been determined that MMU was not included in sufficient level in the
explanations for the acquisitions and acquisitions of the mathematics
curriculum. Rather than the acquisitions, it was seen that MMU was given more
place in explanations for acquisitions. It has been determined that MMU was
included in the eighth grade class acquisitions, while MMU was found to be at
least in the sixth and seventh class acquisitions. It was also found that MMU
was most involved in data processing learning area in fifth, seventh and eighth
grade acquisitions. Moreover, in the sixth grade acquisitions of the MMU, it
was determined that it took place mostly in the field of geometry and
measurement learning.
Mathematics curriculum models mathematical models mathematics education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2018 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 3 |