Bu araştırmanın temel amacı üniversite
öğrencilerinin “üniversite”, “rektör”, “gelecek” kavramlarına ilişkin
algılarını metaforlar aracılığıyla ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma
grubunu, Atatürk Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimini sürdüren 203
öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırma kapsamında yer alan
üniversite öğrencilerinin “Üniversite/rektör/gelecek….gibidir, çünkü…”
cümlesini tamamlamasıyla elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinde ve
yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre öğrenciler üniversiteyi bir yandan bilgi, üretim ve gelişme yeri olarak
görürken diğer yandan da kısıtlama ve baskı unsuru olan yer olarak
görmektedirler. Rektör ve gelecek kavramlarına ilişkin sonuçlara bakıldığında
öğrenciler rektörü bir güç ve gizem unsuru olarak görürken geleceğe ilişkin
umutsuz, karamsar bir algıya sahiplerdir ve geleceği bir bilinmezlik ve tehdit
unsuru olarak görmektedirler. Çalışma sonuçlarına göre üniversite yönetimleri
ve rektörlerin yönetim görevlerine odaklanıp, öğretimsel, liderlik görevlerini
ihmal ettikleri ve öğrencilerin psikolojik, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarının
göz ardı ettikleri söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 2 |