Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 496 - 509, 31.10.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1147438

Öz

Yükseköğretimde program akreditasyonu, bir akreditasyon kuruluşu tarafından belirli bir alanda akademik ve mesleğe ilişkin standartların bir yükseköğretim programınca hangi ölçüde karşılandığını belirleyen; ölçme, değerlendirme ve dış kalite güvence sürecidir. Yükseköğretim programlarının akreditasyon süreçlerinde değerlendirmede kullanılan bazı ölçütler bulunmaktadır. Bu ölçütlerden biri, program çıktılarıdır. Program çıktıları yükseköğretim programlarının öğrencilerine öğrenim süresi boyunca kazandırdıkları bilgi, beceri ve davranışlardır. Bu çalışmanın amacı Atatürk Üniversitesi Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü’nün akreditasyon çalışmalarının bir parçası olarak gerçekleştirdiği program çıktıları belirleme, güncelleme ve ölçme-değerlendirme süreçlerini incelemektir. Çalışma kapsamında bölüme ait akreditasyon öz değerlendirme raporu, bölüm kalite komisyonu raporları ve paydaş toplantısı raporları incelenerek, program çıktılarına ulaşma anketi gerçekleştirilmiştir. Çalışma ile akreditasyon süreçlerinin peyzaj mimarlığı eğitimine yönelik belirli standartların oluşturulması ve eğitim kalitesinin ölçme ve değerlendirme metotlarıyla sürekli izlenerek tedbir geliştirilmesi konusunda öncü bir rol oynayabileceği değerlendirilmiştir. Ayrıca program çıktılarına hangi düzeyde ulaşıldığını değerlendirmede sadece öğretim üyesi ve mezuniyet aşamasındaki öğrencilerin görüşlerine dayanarak yapılan bir değerlendirmenin yetersiz olacağı, programdan mezun olarak en az 1-2 yıl sektörde çalışma deneyimine ulaşmış mezunların da görüşlerine başvurulmasının daha doğru bir değerlendirme verisi sağlayacağı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, C. C., & Gencel, U. (2010). Yüksek öğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 137-146.
  • Alaca, N., & Kaba, H. (2022). Program Çıktılarının Mezunlar Tarafından Algılanan Karşılanma Düzeyi, Eğitim ile İş Memnuniyetlerinin ve İş Bulma Sürelerinin Mezuniyet Yıllarına Göre Karşılaştırılması: Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9 (1), 166-190.
  • Atauni, (2022a). http://birimler.atauni.edu.tr/peyzaj-mimarligi-bolumu/tarihce/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Atauni, (2022b). https://egitimkoordinatorlugu.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2022/05/ATAUN%C4%B0-%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M-PROGRAMI-GEL%C4%B0%C5%9ET%C4%B0RME-%C4%B0ZLEME-VE-DE%C4%9EERLEND%C4%B0RME-KILAVUZU-15.04.2022-1.pdf (Erişim Tarihi: 12.06.2022).
  • Arsal, Z. (2021). Program Çıktılarının Kaynakları/ Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ) Program Çıktısı Yazımı. http://bologna.ibu.edu.tr/img/tycc.pdf (12.06.2022).
  • Bayat, B. (2014). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler ve Likert Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (3), 1-24.
  • Artar, M., & Dal, İ. (2020). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Tanınırlık ve İngiltere’de Programların Akreditasyon Süreci. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi Özel Sayı (2020), 67-74.
  • Çabuk, S.N. (2010). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon: Ülkesel Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Çabuk, N. (2018), Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 9-19.
  • Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S. (2008). The Landscape of Qualit ative Research. Sage Publications, London, 615 pages.
  • Dinler, E., Kocamaz, D., Badat, T., Bayramlar, K., & Yakut, Y. (2020). Öz Değerlendirme Raporu Hazırlık Süreci: Hasan Kalyoncu Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Örneği. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, 229-238.
  • Doğan, İ. (1999), Eğitimde Kalite ve Akreditasyon Sorunu: Eğitim Fakülteleri Üzerine Bir Deneme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 5 (4).
  • Fredriksson, U. (2004). Quality education: the key role of teachers, International Conference on Education. 47th Session, 8-11 September 2004, Geneve.
  • Garip, G., & Kalaycı, N. (2022). Yükseköğretimde Program Değerlendirme: ABD, Avustralya, İngiltere ve Kanada Yükseköğretim Sistemlerinden Bazı Uygulamaların Karşılaştırmalı Analizi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 140-163.
  • Gül, A., Örücü, Ö.K., & Eraslan, Ş. (2011). Mezun Peyzaj Mimarlarının Eğitim ve Öğretimden Beklentileri. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 2011 (12), 131-140.
  • Harden, R.M., Crosby, J.R., Davis, M.H., & Friedman, M. (1999). Part 5 From Competency to Metacompetency: A Model for The Specification of Learning Outcomes. Outcome-based, 21(1), 546-552.
  • Kaymaz, I., Hoşgör, E. (2018). Özel Sektörün Peyzaj Mimarlığı Lisans Eğitiminden ve Mezunlarından Beklentileri. Turkish Journal of Forestry, 19(4), 403-412.
  • Kaynak Altıngüzgün, H.G., & Çoşgun, M.D. (2020). Peyzaj Mimarlığı Öğretim Programlarının Kalite ve Akreditasyon Süreçlerine Öğrenci Katılımı. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel Sayı (2020), 1-9.
  • Kılıçaslan, Ç. (2020). Yükseköğretimde Akreditasyon. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi Özel Sayı (2020), 10-18.
  • Likert, R., Roslow, S., & Murphy, G. (1934). A Simple and Reliable Method of Scoring The Thurstone Attitude Scales. The Journal of Social Psychology. Doi: 10.1080/00224545.1934.9919450
  • Obadara, O.E., & Alaka, A.A. (2013). Accreditation and Quality Assurance in Nigerian Universities. Journal of Education and Practice, 4 (8), 34-41.
  • Ogunode, N.J, & Samuel, A. (2022). Accreditation of Academic Programs in Public Universities in Nigeria: Challenges and Way Forward. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 4 (II), 15-27.
  • Özdemir, S., Acuner, İ.Ç., Akalın, A.A., Tanrıöver, Ö., İzbırak, G., & Ercan, S. (2018). Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 17(52), 76-93.
  • Özgeriş, M. (2020). Sakin Şehir Uzundere’nin Planlama ve Tasarım Uygulamaları Yönünden Sürdürülebilirliğinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özgeriş, M., & Karahan, F. (2021). Kalkınma Odaklı Mekânsal Tasarım ve Uygulama Girişimlerinin Sürdürülebilirliğinin Değerlendirilmesi: Sakin Şehir Uzundere Örneğinde Bir Çalışma . Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 23 (1) , 45-58 .
  • PEMDER, (2022a). http://akreditasyon.pemder.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • PEMDER, (2022b). http://akreditasyon.pemder.org.tr/2022-belgeler/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.) Pearson, 1061 p, Boston.
  • TYYÇ, (2022). http://www.tyyc.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • UNESCO, (2022). http://uis.unesco.org/en/topic/learning-outcomes (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Ulker, N., & Bakioglu, A. (2019). An international research on the influence of accreditation on academic quality. Studies in Higher Education, 44 (9), 1507–1518.
  • Uzun, O., Karadağ, A.A., Köylü, P., Gültekin, P., Uzun, K., & Yılmaz Kaya, M., (2020). Düzce Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümünün Akreditasyon Durumunun Değerlendirilmesi. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel Sayı (2020), 33-49.
  • YÖK, (2022). https://uluslararasi.yok.gov.tr/uluslararasilasma/bologna/temel-bilgiler/bologna-sureci-nedir (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • YÖKAK, (2022a). https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/akreditasyon-kuruluslari-nedir (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • YÖKAK, (2022b). https://portal.yokak.gov.tr/makale/programlarin-surekli-izlenmesi-ve-guncellenmesi/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).

EVALUATION OF PROGRAM OUTCOMES IN THE ACCREDITATION PROCESS: A RESEARCH ON THE CASE OF ATATURK UNIVERSITY LANDSCAPE ARCHITECTURE

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 2, 496 - 509, 31.10.2022
https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1147438

Öz

Program accreditation in higher education, which determines the extent to which academic and vocational standards in a particular field are met by a higher education program by an accreditation body; measurement, evaluation and external quality assurance process. There are some criteria used in evaluation in accreditation processes of higher education programs. One of these criteria is program outputs. Program outcomes are the knowledge, skills and behaviors that a higher education program provides to its students during their education. The aim of this study is to examine the program output determination, update and measurement-evaluation processes carried out as part of the accreditation studies of the Department of Landscape Architecture, Faculty of Architecture and Design of Atatürk University. Within the scope of the study, the accreditation self-assessment report of the department, department quality commission reports and stakeholder meeting reports were examined and a survey was conducted to reach the program outputs. With the study, it has been evaluated that accreditation processes can play a pioneering role in establishing certain standards for landscape architecture education and developing measures by continuously monitoring the quality of education with measurement and evaluation methods. In addition, it has been concluded that an evaluation based on the opinions of the faculty members and students at the graduation stage will be insufficient in evaluating the level of achievement of the program outputs, and it will be more accurate to apply for the opinions of graduates who have graduated from the program and have at least 1-2 years of working experience in the sector.

Kaynakça

  • Aktan, C. C., & Gencel, U. (2010). Yüksek öğretimde akreditasyon. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 2(2), 137-146.
  • Alaca, N., & Kaba, H. (2022). Program Çıktılarının Mezunlar Tarafından Algılanan Karşılanma Düzeyi, Eğitim ile İş Memnuniyetlerinin ve İş Bulma Sürelerinin Mezuniyet Yıllarına Göre Karşılaştırılması: Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 9 (1), 166-190.
  • Atauni, (2022a). http://birimler.atauni.edu.tr/peyzaj-mimarligi-bolumu/tarihce/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Atauni, (2022b). https://egitimkoordinatorlugu.atauni.edu.tr/wp-content/uploads/2022/05/ATAUN%C4%B0-%C3%96%C4%9ERET%C4%B0M-PROGRAMI-GEL%C4%B0%C5%9ET%C4%B0RME-%C4%B0ZLEME-VE-DE%C4%9EERLEND%C4%B0RME-KILAVUZU-15.04.2022-1.pdf (Erişim Tarihi: 12.06.2022).
  • Arsal, Z. (2021). Program Çıktılarının Kaynakları/ Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇÇ) Program Çıktısı Yazımı. http://bologna.ibu.edu.tr/img/tycc.pdf (12.06.2022).
  • Bayat, B. (2014). Uygulamalı Sosyal Bilim Araştırmalarında Ölçme, Ölçekler ve Likert Ölçek Kurma Tekniği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16 (3), 1-24.
  • Artar, M., & Dal, İ. (2020). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Tanınırlık ve İngiltere’de Programların Akreditasyon Süreci. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi Özel Sayı (2020), 67-74.
  • Çabuk, S.N. (2010). Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon: Ülkesel Bir Model Önerisi. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara, Türkiye.
  • Çabuk, N. (2018), Peyzaj Mimarlığı Eğitiminde Kalite Yönetimi ve Akreditasyon. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 9-19.
  • Denzin, N.K., & Lincoln, Y.S. (2008). The Landscape of Qualit ative Research. Sage Publications, London, 615 pages.
  • Dinler, E., Kocamaz, D., Badat, T., Bayramlar, K., & Yakut, Y. (2020). Öz Değerlendirme Raporu Hazırlık Süreci: Hasan Kalyoncu Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü Örneği. H.Ü. Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, Cilt:7, Sayı:3, 229-238.
  • Doğan, İ. (1999), Eğitimde Kalite ve Akreditasyon Sorunu: Eğitim Fakülteleri Üzerine Bir Deneme, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 5 (4).
  • Fredriksson, U. (2004). Quality education: the key role of teachers, International Conference on Education. 47th Session, 8-11 September 2004, Geneve.
  • Garip, G., & Kalaycı, N. (2022). Yükseköğretimde Program Değerlendirme: ABD, Avustralya, İngiltere ve Kanada Yükseköğretim Sistemlerinden Bazı Uygulamaların Karşılaştırmalı Analizi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 5 (2), 140-163.
  • Gül, A., Örücü, Ö.K., & Eraslan, Ş. (2011). Mezun Peyzaj Mimarlarının Eğitim ve Öğretimden Beklentileri. SDÜ Orman Fakültesi Dergisi, 2011 (12), 131-140.
  • Harden, R.M., Crosby, J.R., Davis, M.H., & Friedman, M. (1999). Part 5 From Competency to Metacompetency: A Model for The Specification of Learning Outcomes. Outcome-based, 21(1), 546-552.
  • Kaymaz, I., Hoşgör, E. (2018). Özel Sektörün Peyzaj Mimarlığı Lisans Eğitiminden ve Mezunlarından Beklentileri. Turkish Journal of Forestry, 19(4), 403-412.
  • Kaynak Altıngüzgün, H.G., & Çoşgun, M.D. (2020). Peyzaj Mimarlığı Öğretim Programlarının Kalite ve Akreditasyon Süreçlerine Öğrenci Katılımı. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel Sayı (2020), 1-9.
  • Kılıçaslan, Ç. (2020). Yükseköğretimde Akreditasyon. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi Özel Sayı (2020), 10-18.
  • Likert, R., Roslow, S., & Murphy, G. (1934). A Simple and Reliable Method of Scoring The Thurstone Attitude Scales. The Journal of Social Psychology. Doi: 10.1080/00224545.1934.9919450
  • Obadara, O.E., & Alaka, A.A. (2013). Accreditation and Quality Assurance in Nigerian Universities. Journal of Education and Practice, 4 (8), 34-41.
  • Ogunode, N.J, & Samuel, A. (2022). Accreditation of Academic Programs in Public Universities in Nigeria: Challenges and Way Forward. Electronic Research Journal of Social Sciences and Humanities, 4 (II), 15-27.
  • Özdemir, S., Acuner, İ.Ç., Akalın, A.A., Tanrıöver, Ö., İzbırak, G., & Ercan, S. (2018). Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitiminde Program Çıktılarının Güncellenmesi: Yeditepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 17(52), 76-93.
  • Özgeriş, M. (2020). Sakin Şehir Uzundere’nin Planlama ve Tasarım Uygulamaları Yönünden Sürdürülebilirliğinin Değerlendirilmesi. Doktora Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Özgeriş, M., & Karahan, F. (2021). Kalkınma Odaklı Mekânsal Tasarım ve Uygulama Girişimlerinin Sürdürülebilirliğinin Değerlendirilmesi: Sakin Şehir Uzundere Örneğinde Bir Çalışma . Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 23 (1) , 45-58 .
  • PEMDER, (2022a). http://akreditasyon.pemder.org.tr/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • PEMDER, (2022b). http://akreditasyon.pemder.org.tr/2022-belgeler/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Tabachnick, B.G., & Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics (sixth ed.) Pearson, 1061 p, Boston.
  • TYYÇ, (2022). http://www.tyyc.yok.gov.tr/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • UNESCO, (2022). http://uis.unesco.org/en/topic/learning-outcomes (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • Ulker, N., & Bakioglu, A. (2019). An international research on the influence of accreditation on academic quality. Studies in Higher Education, 44 (9), 1507–1518.
  • Uzun, O., Karadağ, A.A., Köylü, P., Gültekin, P., Uzun, K., & Yılmaz Kaya, M., (2020). Düzce Üniversitesi Peyzaj Mimarlığı Bölümünün Akreditasyon Durumunun Değerlendirilmesi. PEYZAJ - Eğitim, Bilim, Kültür ve Sanat Dergisi, Özel Sayı (2020), 33-49.
  • YÖK, (2022). https://uluslararasi.yok.gov.tr/uluslararasilasma/bologna/temel-bilgiler/bologna-sureci-nedir (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • YÖKAK, (2022a). https://yokak.gov.tr/akreditasyon-kuruluslari/akreditasyon-kuruluslari-nedir (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
  • YÖKAK, (2022b). https://portal.yokak.gov.tr/makale/programlarin-surekli-izlenmesi-ve-guncellenmesi/ (Erişim Tarihi: 10.06.2022).
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mimarlık
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Özgeriş 0000-0003-1006-9303

Serkan Özer 0000-0002-1220-206X

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özgeriş, M., & Özer, S. (2022). AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Journal of Forest Science, 6(2), 496-509. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1147438
AMA Özgeriş M, Özer S. AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. Ekim 2022;6(2):496-509. doi:10.32328/turkjforsci.1147438
Chicago Özgeriş, Mustafa, ve Serkan Özer. “AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science 6, sy. 2 (Ekim 2022): 496-509. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1147438.
EndNote Özgeriş M, Özer S (01 Ekim 2022) AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Turkish Journal of Forest Science 6 2 496–509.
IEEE M. Özgeriş ve S. Özer, “AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA”, Turk J For Sci, c. 6, sy. 2, ss. 496–509, 2022, doi: 10.32328/turkjforsci.1147438.
ISNAD Özgeriş, Mustafa - Özer, Serkan. “AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science 6/2 (Ekim 2022), 496-509. https://doi.org/10.32328/turkjforsci.1147438.
JAMA Özgeriş M, Özer S. AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. 2022;6:496–509.
MLA Özgeriş, Mustafa ve Serkan Özer. “AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA”. Turkish Journal of Forest Science, c. 6, sy. 2, 2022, ss. 496-09, doi:10.32328/turkjforsci.1147438.
Vancouver Özgeriş M, Özer S. AKREDİTASYON SÜRECİNDE PROGRAM ÇIKTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ: ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ PEYZAJ MİMARLIĞI PROGRAMI ÖRNEĞİNDE BİR ARAŞTIRMA. Turk J For Sci. 2022;6(2):496-509.