Bu araştırmada, ilköğretim sınıf öğretmenliği programı son sınıf
öğrencilerinin birleştirilmiş sınıf uygulamasına ilişkin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup tarama (survey)
modelindedir. Araştırmanın evrenini, Fırat ve Dicle Üniversiteleri, eğitim
fakültesi ilköğretim bölümü sınıf öğretmenliği programında öğrenim görmekte
olan 154 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu evrenden son sınıf öğrencileri ise
örneklem olarak alınmıştır. Veri toplama aracı olarak; İzci (2008) tarafından
geliştirilen ve 20 maddeden oluşan ölçek geliştirilip kullanılmıştır.
Araştırmacılar tarafından ölçeğe 5 madde eklenmiştir. Verilerin analizinde
standart sapma ve yüzde kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre sınıf
öğretmeni adaylarının, birleştirilmiş sınıf uygulamasına olumlu bakmadıkları
ortaya çıkmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu, sınıf öğretmenliği
programında görmüş oldukları “Birleştirilmiş
Sınıflarda Öğretim” dersinin uygulama hakkında yeterli bilgi ve beceri
kazandırmadığını belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları,
2004 yılında ilköğretim programlarında uygulanmaya başlanan öğrenci merkezli
öğrenme-öğretme kuramlarının, yöntem ve tekniklerinin birleştirilmiş sınıflarda
yeterince uygulanamayacağını; bu uygulamanın olduğu okullarda eğitim gören
öğrencilere katkısının olmadığını; birleştirilmiş sınıf öğretimi dersini teorik
olarak almalarının yanı sıra pratik olarak da almalarının, öğretmenlik
uygulaması ve okul deneyimi derslerini bu okullarda da yapmalarının mesleki
yeterliklerine katkı sağlayacağını düşünmektedirler. Ancak öğretmen adayları, birleştirilmiş sınıf
uygulamasında sınıf yönetimi, resmi yazışmalar ve idari işlerle ilgili yeterli
bilgiye sahip olmadıklarını belirtmişlerdir.
Birleştirilmiş sınıf uygulaması birleştirilmiş sınıf uygulaması ile ilgili öğretmen adayı görüşleri sınıf öğretmeni adayları
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 2 |