Bu çalışmada Güzel sanatlar fakültesi
öğrencilerini öz-düzenleme becerileri ve öğrenmede güdüleme düzeylerini
incelenmesi hedeflenmiştir. Öz-düzenleme becerileri öğrenme sürecini yönetmede
ve akademik başarıyı sağlamada etkili olduğuna yönelik çalışmalar
bulunmaktadır. Motivasyon bir işi başlama, sürdürme ve zorluklar ile
karşılaşıldığına vazgeçmeme de
etkilidir. Öğrencileri her ne kadar bilişsel ve duyuşsal becerileri
sahip olsa da bunu kullanmayı sürdürmede motivasyon etkili bir araçtır. Yapılan
çalışmalarda motivasyonun akademik başarılının öngörücüsü olduğuna ilişkin
bulgular bulunmaktadır. Bu çalışmada da öğrencilerin öz-düzenleme beceri
düzeyleri ve öğrenmede güdülenme düzeyleri Erdoğan (2012) tarafından
geliştirilen ölçek ile belirlemeye çalışıldı. Araştırma örneklemi Gaziantep
Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesinde öğrenim görmekte olan 147 öğrencidir. Ayrıca
öğrencileri öğrencilerin öz-düzenleme beceri düzeyleri ve öğrenmede güdülenme
düzeyleri cinsiyete, devam ettikleri bölümlere ve akademik başarılarına göre
değişip değişmedi belirlenmeye çalışıldı. Analiz kısmında; iki değere sahip
değişkenleri için bağımsız örneklem t-testi yapılırken iki değerden fazla
olanlar için ise tek-yönlü varyans analizi yapılı. Güdülenme Düzeyleri toplam
puanları ile öz-düzenleme becerileri toplam puanları arasındaki ilişki düzeyi
belirlemek için Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre öz-düzenleme ile güdülenme arasında pozitif ilişki
bulunmaktadır. Katılımcılar öz-düzenleme becerilerini az sergilemektedirler ve
katılımcıların öz-düzenleme beceri puanları cinsiyetlerine, devam ettikleri
bölümlere ve akademik başarılarına göre kısmen değişmektedir. Bunula birlikte
güdülenme puanlarının ise cinsiyete ve bölümlere göre değişmediği fakat
akademik başarılarına göre kısmen değiştiği belirlenmiştir.
Öz-Düzenlemeli Öğrenme Öğrenmede Güdülenme Akademik Başarı Güzel sanatlar Fakültesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1 |