Bu çalışmanın amacı; okul öncesinde değerler eğitimi ile ilgili ebeveyn görüşlerinin incelenmesidir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemi ve araştırma modeli olarak durum çalışması deseni kullanılmıştır.
Belirlenen amaç kapsamında Ekim-Kasım 2021 tarihleri arasında özel bir okul öncesi kuruma devam
eden 3-4 yaş, 4-5 yaş ve 5-6 yaş gruplarında eğitim alan öğrencilerin ebeveynlerine ulaşılmıştır.
Araştırmada verilere “görüşme formu” yoluyla ulaşılmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar
tarafından geliştirilen ve beş sorudan oluşan “Okul Öncesinde Değerler Eğitimi ile İlgili Ebeveyn
Görüşleri İnceleme Formu” kullanılmıştır. Dijital olarak hazırlanan form ebeveynlere gönderilmiş,
gönüllülük esasına göre doldurulmuştur. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği
kullanılmıştır. Sonuçlar incelendiğinde ebeveynlerin değer eğitiminin önemine yönelik; değer
eğitiminin önemi hakkında evrensel değerlerin kazandırılmasının önemine ve karakter gelişiminde
değer eğitiminin önemine vurgu yaptıkları; evde ve sosyal hayatta öğrenilen yerli, milli ve evrensel
değerlerin kullanılmasına yönelik beklentilerinin olduğu; değerler eğitimi ile ilgili çizgi filmlere yönelik
ebeveynlerin olumlu, olumsuz ve çekinik olarak üç farklı bakış açısına sahip oldukları; ebeveynlerin
çizgi filmler hakkında kaygıları olmakla birlikte faydasının olabileceğine dair (görsellerin hafızada daha
iyi kaldığına yönelik) kanaatlerinin olduğu tespit edilmiştir.
Okul Öncesi; Değer Eğitimi, Ebeveyn Görüşleri; Çizgi Film.
Okul Öncesi; Değer Eğitimi Ebeveyn Görüşleri; Çizgi Film. Eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 2 |