Amaç: Ayaktan polikliniğe fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti almak amacıyla başvuranhastaların memnuniyet düzeyini saptamaktır.
Materyal ve Metod: Araştırma, gözlemsel tanımlayıcı bir çalışmadır. Ayaktan fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti almak için 01 Eylül-01 Aralık 2022 tarihleri arasında Mardin Eğitim Araştırma Hastanesi’ne polikliniğe başvuran 284 hasta çalışmaya dahil edildi. Hastaların kategorizasyonunda Sosyal Güvenlik Kurumu’nun A, B, C ve D hastalık grupları kullanıldı.Memnuniyet düzeyi, Fizik Tedavi Poliklinikleri İçin Hasta Memnuniyet Ölçeği ve 2 açık uçlu soru ile değerlendirildi.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 38,0±16,7 idi. Hastaların %61,3’ü kadın ve büyük çoğunluğu C (%55,6) ve A (%35,9) hastalık grubundandı. Fizik tedavi poliklinikleri için tüm hastalarda memnuniyet ölçeği ortalama toplam puanı 74,70±14,55 (iyi) saptandı. Ortalama toplam ölçek puanı çocuklarda 71,18±13,86; erişkinlerde 75,05±14,61 ve yaşlılarda 76,73±14,77 bulundu. Ortalama toplam ölçek puanı en yüksek B (81,79±9,15) ve en düşük D (71,9±17,1) hastalık grubunda saptandı. Toplam ve alt boyut ölçek puan ortalamalarının hastalık grupları arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p>0.008).
Sonuç: Ayaktan polikliniğe fizik tedavi ve rehabilitasyon hizmeti almak amacıyla başvuran hastaların memnuniyet düzeyi iyi düzeyde saptandı. Tedavi süreci içerisinde fizik konfor, ulaşım ve temizlik gibi önemli unsurların beklenenden düşük memnuniyete sebep olmasına rağmen hastaların tedaviyi önemsemesi ve aynı yeri tekrar tercih edecek olması yakınlarına da önerecek olması tedavi hizmeti kalitesinde iletişimin önemini göstermektedir.
egzersiz tedavisi rehabilitasyon hasta memnuniyeti ayaktan hasta
Mardin Eğitim Araştırma Hastanesi fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitesi personeline teşekkürlerimi sunarım.
Objective: To determine the satisfaction level of patients who applied to the outpatient clinic to receive physical therapy and rehabilitation service.
Materials and Method: This is an observational descriptive study. It enrolled 284 patients who applied to a public hospital to receive physical therapy and rehabilitation service on an outpatient basis between 01 September 2022 and 01 December 2022. The patients were categorized on the basis of the disease groups A, B, C, and D as per the Social Security Institution classification. Satisfaction level was rated according to the Patient Satisfaction Scale for Physical Therapy Outpatient Clinics (PSSPTOC).
Results: The mean age of the participants was 38.0±16.7 years. Women constituted 61.3% of the study population, and a large majority of the participants were in the disease group C (55.6%) and A (35.9%). The mean total score of the Patient Satisfaction Scale for Physical Therapy Outpatient Clinics for the entire study population was 74.70±14.55 (good satisfaction level). The highest mean total scale score was recorded in the disease group B (81.79±9.15) and the lowest in the disease group D (71.9±17.1).
Conclusion: The satisfaction level of patients who applied to the outpatient clinic to receive physical therapy and rehabilitation service was good. Although important elements of service such as physical comfort, transportation, and hygiene caused a lower-than-expected satisfaction level, the fact that the patients attached importance to the therapy, that they would prefer the same institution again and recommend it to their relatives indicate the importance of communication for service quality.
Exercise therapy rehabilitation patient satisfaction outpatient
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Rehabilitasyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 10 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 2 |