Aim: This research was carried out in order to reveal the opinions of the
private hospital administrators in Ankara on lean management, waste and
mistakes.
Method: In the first part of the research, lean health management was
mentioned by emphasizing the concept of lean management, In the second part,
the opinions of hospital managers were analyzed. A questionnaire was used as
the data collection method in the study and a total of 189 participants were
interviewed face to face in 17 hospitals. Frequency analysis of the obtained
data has revealed the frequency of occurrence of the related proposals.
Participants were told that they could mark more than one option in answering
survey questions.
Results: The results of the analysis showed that the employees were separated
to go to other hospitals, the employees had to take responsibility for others
and had their work done, the fact that the wrong procedures were not the most
common problems in the hospitals, than more waiting, unnecessary human
movement, and human-generated waste, a philosophy of just management aimed at
increasing productivity and lifting wastes from the middle, and being perceived
as a continuous improvement activity, more efficient use of simple time, growth
of productivity and productivity, benefit from continuous improvement and that
the biggest obstacle in front of the lean is lack of information and
motivation, resistance to change and lack of support from senior management.
Quality of health care Health services administration Efficiency Management.
Amaç: Bu araştırma Ankara’daki özel hastane yöneticilerinin yalın yönetim,
israf ve hata unsurlarına yönelik görüşlerinin ortaya konulması amacıyla
gerçekleştirilmiştir.
Yöntem: Araştırmanın ilk bölümünde yalın yönetim kavramı üzerinde durularak yalın
sağlık yönetiminden bahsedilmiş, ikinci bölümünde ise hastane yöneticilerinin
görüşlerinin analizleri yapılmıştır. Çalışmada veri toplama yöntemi olarak
anket kullanılmış ve toplamda 17 hastanede 189 katılımcıyla yüz yüze görüşme
gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin frekans analizi yapılarak ilgili
önermelerin gerçekleşme sıklığı ortaya konulmuştur. Araştırma sorularının
cevaplanmasında katılımcılara birden fazla seçenek işaretleyebilecekleri
söylenmiştir.
Bulgular: Yapılan analiz sonucunda çalışanların başka hastanelere gitmek üzere
ayrılmasının, çalışanların sorumluluğu başkalarına yüklemesi ve işlerini
başkalarına yaptırmasının, doğru prosedürlerin izlenmemesinin hastanelerde en
çok yaşanan sorunlar olduğu, daha çok bekleme, gereksiz insan hareketi ve insan
potansiyeli kaynaklı israfların oluştuğu, yalın yönetimin verimliliği artırmaya
ve israfları ortadan kaldırmaya yönelik bir düşünce felsefesi ve sürekli
iyileştirme faaliyeti olarak algılandığı, yalının zamanın daha verimli kullanılması,
verimliliğin ve üretkenliğin büyümesi, sürekli iyileştirme açısından fayda
sağladığı ve yalının önündeki en büyük engelin bilgi ve motivasyon eksikliği,
değişime karşı direnç ve üst yönetimin desteğinin olmaması olduğu
belirlenmiştir.
Sonuç: Çalışmada sonuç olarak hastanelerde yaşanan sorunların, israfların önüne
yalın yönetim uygulamaları neticesinde geçileceği ortaya konulmuş ve yalının
daha fazla benimsenmesinin, yalının önündeki engellerin kaldırılmasının
çalışanlara yönelik eğitimler düzenlenmesi ve üst yönetimin süreçlerde daha
fazla aktif olmasıyla gerçekleşeceği ifade edilmiştir. Bilinmelidir ki üst
yönetimin desteği yalının bir kültür haline gelmesinde kritik bir başarı
faktörüdür. Yalın yönetim uygulamalarının değişime açık ve üst yönetim tarafından
desteklenen kurumlarda daha kolay uygulanacağı, çalışanların yalın yönetim
konusunda nitelikli olduğu, farkındalık seviyesinin yüksek ve birlikte
çalışabilirlik kültürünün gelişmiş olduğu organizasyonlarda verimli sonuçlar
ortaya koyacağı, kurumların yalın yönetim algısını artırıcı eğitimler
düzenleyebileceği ya da istihdam politikalarında buna uygun planlamalar
yapabileceği önerilmektedir.
Sağlık hizmetleri kalitesi Sağlık hizmetleri yönetimi Verimlilik Yönetim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |