AGAH, Özgüç. (2005). Türklerle Türk Sineması. İstanbul: Dünya Yayınları.
BATTAL, Sadık. (2006). Asıl Film Şimdi Başlıyor. Ankara: Vadi Yayınları.
BERKES, Niyazi. (2013). Türkiye’de Çağdaşlaşma. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
DALDAL, Aslı. (2005). 1960 Darbesi ve Türk Sinemasında Toplumsal Gerçekçilik. İstanbul: Homer Kitapevi.
ENDERUN, Mehmet Akif. (2013). Beyaz Perdenin Din Algısı. İstanbul: Işık Yayınevi.
GÖLE, Nilüfer. (2010). Modernleşme Bağlamında İslami Kimlik Arayışı. Türkiye’de
Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Der: Kasaba, R. ve Bozdoğan, S. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
KAHRAMAN, Hasan Bülent. (2007). Post Modernite ile Modernite Arasında Türkiye. İstanbul:Agora Kitaplığı.
KASABA, Reşat. (2010). Eski İle Yeni Arasında Kemalizm ve Modernizm. Türkiye’de
Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Der: Kasaba, R. ve Bozdoğan, S. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
KEYDER, Çağlar. (2010). 1990’larda Türkiye’de Modernleşmenin Doğrultusu.
Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Der: Kasaba, R. ve Bozdoğan, S. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
LÜLECİ, Yalçın. (2008). Türk Sineması ve Din. İstanbul: Es Yayınları.
MARDİN, Şerif. (2010). Modern Türk Sosyal Bilimleri Üzerine Bazı Düşünceler.
Türkiye’de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. Der: Kasaba, R. ve Bozdoğan, S. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
TÜRK, İbrahim. (2001). Halit Refiğ: Düşlerden Düşüncelere Söyleşiler. İstanbul: Kabalcı.
YENEN, İbrahim. (2011). Toplumsal Tezahürleri Bağlamında Türk Sinemasında Din
Dindarlık ve Din Adamı Olgusu. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara
Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı, Ankara.
YENEN, İbrahim. (2012). Türk Sinemasında İslam(cılık) Pratiği: Milli Sinema Örneği.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları. Sayı: 1(3), ss. 240-271.
Anti Kapitalist Müslümanlar Derneği Dönem Sözcüsü Sedat Doğan ile 08/05/2013 tarihinde yaptığımız mülakattan.