Bu
çalışmada spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin kitap okumaya yönelik bakış
açıları ve tutumları incelenmek istenmiştir. Bu sürece gönüllü olarak Marmara
ve İstanbul Üniversitelerinden 86 kız (% 40,2) ve 128 (% 59,8) erkek öğrenci
katılmıştır. Veri toplama aracı olarak “Kitap Okuma Alışkanlığına İlişkin Tutum
Ölçeği” ile araştırmacılar tarafında geliştirilen “Kişisel Bilgiler Formu”
kullanılmıştır. Tüm istatistiksel prosedürler için anlamlılık düzeyi 0,05
olarak alınmıştır. Tüm istatistiksel analizler SPSS paket programında yapıldı.
Verilerinin analizinde t-testi, ANOVA ve Mann-Whitney U testinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın sonuçları Spor Bilimlerinde okuyan öğrencilerin
okumanın yararına karşı olumlu tutumları olduğunu göstermiştir. Ayrıca, spor
bilimi öğrencilerinin kitap okumaktan hoşlanmadıklarını göstermiştir.
In this study, it was aimed to examine the perspectives and attitudes of
students of sports sciences faculty of reading books. In this process, 86
female (40.2%) and 128 (59.8%) male students from Marmara and Istanbul
Universities voluntarily participated. The data was collected through a ‘Demographic Information Form‛
developed by the researcher and ‘The Attitude Scale towards Reading Habit’. The
level of significance for all statistical procedures was taken as 0.05. All the
statistical analyses were made through SPSS package program. For analysing the
data, Descriptive Statistics (frequencies (f), percentage (%), Mean), t-test,
ANOVA and Mann Whitney U tests were used. The results of the study showed that
the students who studied Sports of Science had positive attitude towards
benefit of reading. Furthermore, the results showed that sports science
students didn't like reading books.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |