Bu çalışma, Ankara Üniversitesi spor bilimlerinde
okuyan öğrencilerinin zaman yönetimi davranışlarının incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Araştırmayı, Ankara Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde
okuyan 171’i kadın, 179’u erkek olmak üzere toplam 350 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada veri toplama aracı olarak; “Demografik Bilgi Formu” ile Britton ve
Tesser (1991) tarafından geliştirilen, Alay ve Koçak (2002) tarafından
Türkçe’ye uyarlanan “Zaman Yönetimi Envanteri” kullanılmıştır. Verilerin dağılımlarının normal olup
olmadığının belirlenmesinde Kolmogorov- Smirnov testi kullanılmıştır. Veriler normal dağılım sağladığı için
parametrik testler uygulanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi
aşamasında; “Bağımsız t-testi, Anova analizi ve Tukey çoklu karşılaştırma
testleri kullanılmıştır. Analiz sonucunda cinsiyet değişkenine göre; zaman harcattırıcılar
alt boyutu ile genel zaman yönetimi puanında istatistiksel olarak anlamlı bir
fark saptanmıştır (p<0,05). Katılımcılar okudukları bölüme ve okul başarı
not ortalamalarına göre incelendiğinde; alt boyutlar ve genel puanda
istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir (p>0,05).
Sonuç olarak; spor bilimlerinde öğrenim gören öğrencilerin okudukları bölüm ile
okuldaki başarılarının zaman yönetimi durumlarına etki etmediği görülmektedir.
Cinsiyet değişkeninin ise zaman yönetiminde bir etken olduğu gözlemlenmektedir.
Ankara Üniversitesi Spor Bilimlerinde okuyan öğrencilerin genel olarak zaman
yönetimi tutumlarının orta düzeyde olduğu ve zamanı kullanmakta güçlük
çektikleri görülmektedir. Zamanı daha verimli kullanabilmek için zaman yönetimi
kavramının öneminin vurgulanması gerekmektedir.
This
study aimed to investigate time management behaviors of the students studying
at Ankara University Faculty of Sport Sciences. Totally 350 students (171
females, 179 males) voluntarily participated in this study. "Demographic
Information Form" and "Time Management Questionnaire" developed
by Britton and Tesser (1991) and adapted into Turkish by Alay and Koçak (2002)
were used as data collection tools. The normality of the data was tested with
Kolmogorov- Smirnov test. As the data were normally distributed, parametric
tests were used. Independent Sample T-test, ANOVA and Tukey Multiple comparison
test were used to analyze the data. According to the gender variable,
statistically significant difference was observed between Time Wasters
sub-dimension and total score of time managements (p<0,05). When
participants were evaluated according to departments and cumulative grade point
average, no significant difference was found between sub-dimensions and total
score (p>0,05). In conclusion, it was inferred that the departments sport
sciences students are studying and their cumulative grade point scores did not
affect their time management behaviors. Gender variable was observed to be a
determinant in time management. It is seen that the students in Ankara University
Sports Sciences generally have moderate time management attitudes and have
difficulty in using time. The
importance of time management should be highlighted in order for students to
use the time more effectively
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 22 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |