Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, , 88 - 99, 30.12.2020
https://doi.org/10.32706/tusbid.813306

Öz

The aim of this study is to examine computer related skills and attitudes of the students of the faculty of sport science, towards technology. The sample group of the study, which was designed according to the instant scanning approach and relational scanning model, which is one of the general screening models, consisted of 348 (145 Female, 203 Male) students studying at Bolu Abant Baysal University Faculty of Sport Sciences in the fall semester of 2019/20 academic year. In the study, "Computer Using Skills and Attitude Scale Towards Computers" was used as data collection tool. In the analysis of the data, independent samples T-test was used for paired comparisons among parametric tests, one-way analysis of variance One Way Anova-test was used in multiple comparisons, and Pearson correlation analysis was used for correlation comparisons.According to these results, it is considered essential to improve the computer use skills and attitudes towards technology of the students of the faculty of sports sciences, to improve the existing facilities in the faculty and to raise the level of computer use in schools to a sufficient level.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenler Rolü. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergis, 105.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Aksüt, M. (2005). "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ödev Hazırlamada İnternet Kullanımına İlişkin Tutumları. (s. 77). İstanbul: Türkiye İnternet Konferansı.
  • Aktaş, E., Balkan, B., ve Karapınar, K. (2009). Biga’da Bilişim Teknolojileri Kullanımının Öğrenci Başarı ve Harcama Düzeylerine Olası Etkileri. Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41-48.
  • Aktaş, E., Tuncer, İ., ve Kıran, B. Mersin Üniversitesi Öğrencilerinin Bilişim Teknolojisi Kullanımının Harcama ve Eğitim Düzeylerine Etkileri. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2020(2), 45-69.
  • Aydemir, M., Küçük, S., ve Karaman, S. (2012). Uzaktan Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 153-159.
  • Aycan, A., ve Üzüm, H. (2020). The effects of sports participation on internet addiction of high school students. Journal of Human Sciences, 17(4), 1022-1033.
  • Baran, B., Ata, F. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 38, n. 169, aug. 2013. ISSN 1300-1337.
  • Bülbül, H., ve Tunç, T. (2018). TELEFON VE OYUN BAĞIMLILIĞI: ÖLÇEK İNCELEMESİ, BAŞLAMA YAŞI VE BAŞARIYLA İLİŞKİSİ. Visionary E-Journal/Vizyoner Dergisi, 9(21).
  • Bozcan, Ü. E. (2010). Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 1-13.
  • Cantürk, G, B., Başer, N., ve Yavuz, C. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi ve Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması. I. Uluslar Arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyum Bildirisi, (s. 1370-1383).
  • Çavaş, B., Kışla, T., ve Twining, P. (2004). Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: dICTatEd Yaklaşımı. 6.Akademik Bilişim Konferansı. Trabzon: Akademik Bilişim Konferansı ve İnternet Teknolojileri Derneği.
  • Çelik, H. Ç., ve Bindak, R. (2005). Lise Öğrencilerinin Matematik ve Bilgisayar Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2015). Müzik Öğretmeni Adayların. Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 26.
  • Çakmak, T., ve Yalçın, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin mobil teknoloji kullanımı: Hacettepe üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü örneği. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 18(18), 47-61.
  • Demir, N., ve Büyükalan Filiz, S. (2018). Kamu Çalışanlarının Bilgi ve İletişim. Sayıştay Dergisi Sayı108, 151.
  • Demirli, C., ve Dikici, A. (2003). Öğretimde Web Tabanlı Uygulamaların Öğrenci Başarısına Etkisi. Third International Education Technologies Symposium. KKTC.
  • Devecioğlu, S., ve Şimşek, A. (2018). Spor Endüstrisinde Yeni Teknolojilerin Görünümü. Uluslararası Beden Eğitimi Spor Rekreasyon ve Dans Dergisi, 20-36.
  • Elmas, O., Kete, S., Hızlısoy, S. S., ve Kumral, H. N. (2015). Teknolojik cihaz kullanım alışkanlıklarının okul başarısı üzerine etkisi. SDU Journal of Health Science Institute/SDÜ Saglik Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2).
  • Hunt, N. P., ve Bohlin, R. M. (1993). Teacher Education Student’ Attitudes. Journal Research on Computing in Education,, 487-497.
  • Jan Ardies • Sven De Maeyer • David Gijbels • Hanno van Keulen nt J Technol Des Educ (2015) 25:43–65 DOI 10.1007/s10798-014-9268-
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kolburan Geöer, A., ve Dağ, F. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi: Kocaeli Üniversitesi Örneği. Yüzüncü Yıl Üniveritesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20-44.
  • Krueger, K., Hansen, L., ve Smaldino, S. (2000). Preservice teacher technology competencies: A model for preparing teachers of tomorrow to use technology. TechTrends, 47-50.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı:“Akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Güçlü, M. (2010). The Turkish Online Journal of Educational Technology – April 2010, volume 9 Issue 2
  • Mercedes Fisher (2000) Computer skills of initial teacher education students, Journal of Information Techology for Teacher Education, 9:1, 109-123, DOI: 10.1080/14759390000200075
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z., ve Özdinçler, A. R. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 1-21.
  • Özen, G., Güllü, M., ve Uğraş, S. (2016). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiçi ve dışı Etkinliklerinde Teknolojik Araç ve Gereçlerin Kullanımıyla İlgili Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 24-37.
  • Özmusul, M. (2008, Temmuz). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerinin İncelenmesi (Kilis İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep, Türkiye: Gaziantep Üniversitesi.
  • Palao, J., Hastie, P., Ortega, E., ve Cruz, P. G. (2015). The Impact of Video. Technology,Pedagogy and Education, 51-63.
  • Shapkaye, J., ve Ferrari, M. (2003). Computer-related attitudes and actions of teacher candidates. Computers in Human Behaviour, 319–334.
  • Som, S., ve Kurt, A. A. (2012). Media literacy levels of students attending the department of computer education and instructional technologies. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(1), 104-119.
  • Tecim, V., ve Göksen, Y. (2009). Bilişim Teknolojilerinin Üniversitelerde Etkin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yasar University, 2237-2256.
  • Tosun-Tunç, G., ve Sevilmiş, A. (2019). Sporda İnovasyon: Bir Derleme Çalışması. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 39-46.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Visscher, A., Wild, P., Smith, D., ve Newton, L. (2003). Evaluation of the Implementation, use and Effects of a Computerised Management Information System In English Secondary Schools. British Journal of Educational Technology, 357–366.
  • Yakar, M., ve Orhan, O. (2016). Investigating Land Surface Temperature Changes Using Landsat Data in Konya, Turkey. Proceedings of The International Archives of Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, 16(6), 12-19.
  • Yaman, M., ve Yaman, Ç. (2008). Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin. Akademik İncelemeler, 4.
  • Yeşilyurt, S., ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği (BKBBYTÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 79-88.
  • Yıldırım, İ. (2015). A study on physical education teachers: The correlation between self-efficacy and job satisfaction. Education, 135(4), 477-485.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H., ve Pehlivan, S. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 105-118.
  • Yuen, A., ve Ma, W. (2002). Gender Differences in Teacher Computer Acceptance. Jl. of Technology and Teacher Education, 365-382.
  • Yücel, A. S., ve Devecioğlu, S. (2011). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (s. 2). ELAZIĞ: Fırat Üniversitesi.
  • Yücel, A. S., ve Devecioğlu, S. (2012). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Sports Sciences, 1-17.
  • Yüksel, F. (2005). Bilgi Teknolojileri ve Yerel Yönetimler. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 247.

Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

Yıl 2020, , 88 - 99, 30.12.2020
https://doi.org/10.32706/tusbid.813306

Öz

Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilgisayar kullanma becerileri ve teknolojiye yönelik tutumlarını incelemektir. Genel tarama modellerinden biri olan anlık tarama yaklaşımı ve ilişkisel tarama modeline göre dizayn edilen çalışmanın örneklem grubunu 2019/20 öğretim yılı güz döneminde Bolu Abant Baysal Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi’nde okuyan 348 (145 Kadın, 203 Erkek) öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada, veri toplama aracı olarak “Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayarlara Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde parametrik testlerden ikili karşılaştırmalarda bağımsız örneklemler T-test, çoklu karşılaştırmalarda tek yönlü varyans analizi One Way Anova-test, ilişki karşılaştırmalarında ise Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, 1. Sınıf ile 3. Sınıf öğrencileri arasında 3. Sınıflar lehine bilgisayar kullanma becerileri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Teknoloji kullanımında Antrenörlük bölümü öğrencileri ve Spor Yöneticiliği bölümü öğrencileri arasında Antrenörlük öğrencileri lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Elde edilen bu sonuçlara göre spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin bilgisayar kullanma becerileri ve teknolojiye yönelik tutumlarının geliştirilmesi, fakültedeki mevcut olanakların iyileştirilerek, okullardaki kullanım düzeylerinin gerekli olan yeterlik düzeyinde geliştirilmesinin gerekli olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akkoyunlu, B. (1995). Bilgi Teknolojilerinin Okullarda Kullanımı ve Öğretmenler Rolü. Hacettepe Universitesi Eğitim Fakültesi Dergis, 105.
  • Akpınar, Y. (2005). Bilgisayar Destekli Eğitimde Uygulamalar. Ankara: Anı Yayınları.
  • Aksüt, M. (2005). "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Ödev Hazırlamada İnternet Kullanımına İlişkin Tutumları. (s. 77). İstanbul: Türkiye İnternet Konferansı.
  • Aktaş, E., Balkan, B., ve Karapınar, K. (2009). Biga’da Bilişim Teknolojileri Kullanımının Öğrenci Başarı ve Harcama Düzeylerine Olası Etkileri. Kocaeli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 41-48.
  • Aktaş, E., Tuncer, İ., ve Kıran, B. Mersin Üniversitesi Öğrencilerinin Bilişim Teknolojisi Kullanımının Harcama ve Eğitim Düzeylerine Etkileri. Dünya İnsan Bilimleri Dergisi, 2020(2), 45-69.
  • Aydemir, M., Küçük, S., ve Karaman, S. (2012). Uzaktan Eğitimde Tablet Bilgisayar Kullanımına Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 153-159.
  • Aycan, A., ve Üzüm, H. (2020). The effects of sports participation on internet addiction of high school students. Journal of Human Sciences, 17(4), 1022-1033.
  • Baran, B., Ata, F. (2013). Üniversite Öğrencilerinin Web 2.0 Teknolojileri Kullanma Durumları, Beceri Düzeyleri ve Eğitsel Olarak Faydalanma Durumları. EĞİTİM VE BİLİM, [S.l.], v. 38, n. 169, aug. 2013. ISSN 1300-1337.
  • Bülbül, H., ve Tunç, T. (2018). TELEFON VE OYUN BAĞIMLILIĞI: ÖLÇEK İNCELEMESİ, BAŞLAMA YAŞI VE BAŞARIYLA İLİŞKİSİ. Visionary E-Journal/Vizyoner Dergisi, 9(21).
  • Bozcan, Ü. E. (2010). Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4), 1-13.
  • Cantürk, G, B., Başer, N., ve Yavuz, C. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Bilgisayara Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi ve Demografik Özelliklerine Göre Karşılaştırılması. I. Uluslar Arası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyum Bildirisi, (s. 1370-1383).
  • Çavaş, B., Kışla, T., ve Twining, P. (2004). Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Bir Araştırma: dICTatEd Yaklaşımı. 6.Akademik Bilişim Konferansı. Trabzon: Akademik Bilişim Konferansı ve İnternet Teknolojileri Derneği.
  • Çelik, H. Ç., ve Bindak, R. (2005). Lise Öğrencilerinin Matematik ve Bilgisayar Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.
  • Çevik Kılıç, D. B. (2015). Müzik Öğretmeni Adayların. Balıkesir University The Journal of Social Sciences Institute, 26.
  • Çakmak, T., ve Yalçın, H. (2013). Üniversite öğrencilerinin mobil teknoloji kullanımı: Hacettepe üniversitesi bilgi ve belge yönetimi bölümü örneği. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 18(18), 47-61.
  • Demir, N., ve Büyükalan Filiz, S. (2018). Kamu Çalışanlarının Bilgi ve İletişim. Sayıştay Dergisi Sayı108, 151.
  • Demirli, C., ve Dikici, A. (2003). Öğretimde Web Tabanlı Uygulamaların Öğrenci Başarısına Etkisi. Third International Education Technologies Symposium. KKTC.
  • Devecioğlu, S., ve Şimşek, A. (2018). Spor Endüstrisinde Yeni Teknolojilerin Görünümü. Uluslararası Beden Eğitimi Spor Rekreasyon ve Dans Dergisi, 20-36.
  • Elmas, O., Kete, S., Hızlısoy, S. S., ve Kumral, H. N. (2015). Teknolojik cihaz kullanım alışkanlıklarının okul başarısı üzerine etkisi. SDU Journal of Health Science Institute/SDÜ Saglik Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 6(2).
  • Hunt, N. P., ve Bohlin, R. M. (1993). Teacher Education Student’ Attitudes. Journal Research on Computing in Education,, 487-497.
  • Jan Ardies • Sven De Maeyer • David Gijbels • Hanno van Keulen nt J Technol Des Educ (2015) 25:43–65 DOI 10.1007/s10798-014-9268-
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kolburan Geöer, A., ve Dağ, F. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Okur-yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi: Kocaeli Üniversitesi Örneği. Yüzüncü Yıl Üniveritesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20-44.
  • Krueger, K., Hansen, L., ve Smaldino, S. (2000). Preservice teacher technology competencies: A model for preparing teachers of tomorrow to use technology. TechTrends, 47-50.
  • Kuyucu, M. (2017). Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı:“Akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 328-359.
  • Güçlü, M. (2010). The Turkish Online Journal of Educational Technology – April 2010, volume 9 Issue 2
  • Mercedes Fisher (2000) Computer skills of initial teacher education students, Journal of Information Techology for Teacher Education, 9:1, 109-123, DOI: 10.1080/14759390000200075
  • Mustafaoğlu, R., Zirek, E., Yasacı, Z., ve Özdinçler, A. R. (2018). Dijital teknoloji kullanımının çocukların gelişimi ve sağlığı üzerine olumsuz etkileri. Addicta: The Turkish Journal on Addictions, 5(2), 1-21.
  • Özen, G., Güllü, M., ve Uğraş, S. (2016). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersiçi ve dışı Etkinliklerinde Teknolojik Araç ve Gereçlerin Kullanımıyla İlgili Görüşleri. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi, 24-37.
  • Özmusul, M. (2008, Temmuz). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerinden Yararlanma Düzeylerinin İncelenmesi (Kilis İli Örneği). Yüksek Lisans Tezi. Gaziantep, Türkiye: Gaziantep Üniversitesi.
  • Palao, J., Hastie, P., Ortega, E., ve Cruz, P. G. (2015). The Impact of Video. Technology,Pedagogy and Education, 51-63.
  • Shapkaye, J., ve Ferrari, M. (2003). Computer-related attitudes and actions of teacher candidates. Computers in Human Behaviour, 319–334.
  • Som, S., ve Kurt, A. A. (2012). Media literacy levels of students attending the department of computer education and instructional technologies. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 2(1), 104-119.
  • Tecim, V., ve Göksen, Y. (2009). Bilişim Teknolojilerinin Üniversitelerde Etkin Kullanımı Üzerine Bir Çalışma. Journal of Yasar University, 2237-2256.
  • Tosun-Tunç, G., ve Sevilmiş, A. (2019). Sporda İnovasyon: Bir Derleme Çalışması. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 39-46.
  • Uşun, S. (2013). Bilgisayar Destekli Öğretimin Temelleri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Visscher, A., Wild, P., Smith, D., ve Newton, L. (2003). Evaluation of the Implementation, use and Effects of a Computerised Management Information System In English Secondary Schools. British Journal of Educational Technology, 357–366.
  • Yakar, M., ve Orhan, O. (2016). Investigating Land Surface Temperature Changes Using Landsat Data in Konya, Turkey. Proceedings of The International Archives of Photogrammetry, Remote Sensing and Spatial Information Sciences, 16(6), 12-19.
  • Yaman, M., ve Yaman, Ç. (2008). Beden Eğitimi Ve Spor Bölümü Öğrencilerinin. Akademik İncelemeler, 4.
  • Yeşilyurt, S., ve Gül, Ş. (2007). Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği (BKBBYTÖ) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 79-88.
  • Yıldırım, İ. (2015). A study on physical education teachers: The correlation between self-efficacy and job satisfaction. Education, 135(4), 477-485.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H., ve Pehlivan, S. (2010). Beden Eğitimi Öğretmenliği Programında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eğitimde Teknoloji Kullanımına İlişkin Tutum ve Düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 105-118.
  • Yuen, A., ve Ma, W. (2002). Gender Differences in Teacher Computer Acceptance. Jl. of Technology and Teacher Education, 365-382.
  • Yücel, A. S., ve Devecioğlu, S. (2011). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin. 5th International Computer & Instructional Technologies Symposium (s. 2). ELAZIĞ: Fırat Üniversitesi.
  • Yücel, A. S., ve Devecioğlu, S. (2012). Spor Eğitiminde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. e-Journal of New World Sciences Academy NWSA-Sports Sciences, 1-17.
  • Yüksel, F. (2005). Bilgi Teknolojileri ve Yerel Yönetimler. SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 247.
Toplam 46 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Derleme
Yazarlar

Hanifi Üzüm 0000-0002-0555-266X

Mehmet Aslan 0000-0003-0600-3168

Ahmet Berat Yüksel 0000-0002-5633-9092

Mustafa Yaldız

Merve Şimşek 0000-0002-5149-873X

Muzaffer Emir Orak 0000-0001-5599-2447

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 20 Ekim 2020
Kabul Tarihi 21 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Üzüm, H., Aslan, M., Yüksel, A. B., Yaldız, M., vd. (2020). Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, 4(2), 88-99. https://doi.org/10.32706/tusbid.813306
AMA Üzüm H, Aslan M, Yüksel AB, Yaldız M, Şimşek M, Orak ME. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. Aralık 2020;4(2):88-99. doi:10.32706/tusbid.813306
Chicago Üzüm, Hanifi, Mehmet Aslan, Ahmet Berat Yüksel, Mustafa Yaldız, Merve Şimşek, ve Muzaffer Emir Orak. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri Ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2020): 88-99. https://doi.org/10.32706/tusbid.813306.
EndNote Üzüm H, Aslan M, Yüksel AB, Yaldız M, Şimşek M, Orak ME (01 Aralık 2020) Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 4 2 88–99.
IEEE H. Üzüm, M. Aslan, A. B. Yüksel, M. Yaldız, M. Şimşek, ve M. E. Orak, “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”, Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 88–99, 2020, doi: 10.32706/tusbid.813306.
ISNAD Üzüm, Hanifi vd. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri Ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi 4/2 (Aralık 2020), 88-99. https://doi.org/10.32706/tusbid.813306.
JAMA Üzüm H, Aslan M, Yüksel AB, Yaldız M, Şimşek M, Orak ME. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2020;4:88–99.
MLA Üzüm, Hanifi vd. “Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri Ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi”. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 2, 2020, ss. 88-99, doi:10.32706/tusbid.813306.
Vancouver Üzüm H, Aslan M, Yüksel AB, Yaldız M, Şimşek M, Orak ME. Spor Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Becerileri ve Teknolojiye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Türkiye Spor Bilimleri Dergisi. 2020;4(2):88-99.


Flag Counter