Bu araştırmanın amacı; spor
bilimleri fakültesindeki öğrencilerin akademik öz-yeterlik ve akademik
güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Bu araştırmanın
evrenini, Akdeniz Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim görmekte
olan 720 öğrenci, örneklem grubunu ise 348 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada,
veri toplama aracı olarak, Jerusalem ve Schwarzer (1981) tarafından
geliştirilen, Yılmaz ve diğ., (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan “Akademik
Öz-Yeterlik Ölçeği” ve Bozanoğlu (2004) tarafından geliştirilen “Akademik Güdülenme Ölçeği” kullanılmıştır.
Araştırmada elde edilen verilerin analizinde; betimsel istatistik yöntemleri,
Kruskal Wallis-H Testi, Mann Whitney-U Testi ve Spearman Sıra Farkları
Korelasyon analizi
kullanılmıştır. Öğrencilerin Akademik
Öz-Yeterlik
Ölçeği puanlarının, cinsiyet, yaş, bölüm ve sınıf
değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği, ancak
genel akademik not ortalaması değişkenine göre istatistiksel olarak anlamlı bir
fark gösterdiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin Akademik Güdülenme Ölçeği puanlarının bölüm ve sınıf değişkenlerine
göre istatistiksel olarak anlamlı bir fark göstermediği, ancak cinsiyet, yaş ve
genel akademik not ortalaması değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı
bir fark gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği puanları ve Akademik Güdülenme Ölçeği
puanları arasında pozitif yönlü ve yüksek seviyede anlamlı bir ilişki tespit
edilmiştir. Araştırma sonucunda; öğrencilerin Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği
puanları arttıkça Akademik Güdülenme Ölçeği puanlarının da arttığı belirlenmiştir.
The aim of this research is to examine academic
self-efficacy and academic examination of the relationship between levels of
motivation of the students at the Faculty of Sport Sciences . The population of this study is the
720 in the Faculty of Sport Sciences of the Akdeniz University, the sample of
group from 348 students. As the data
collection tools have been used “Academic Self-Efficacy Scale” developed by Jerusalem ve Schwarzer (1981),
adapted to Turkish Yılmaz et al. (2007) and “Academic Motivation Scale”
developed by Bozanoğlu (2004) et al. Research, data analysis; the methods of
descriptive statistics, Kruskal Wallis-H Test,
Mann-Whitney-U Test and Correlation Analysis were used. Students scores Academic Self-Efficacy Scale did not show a statistically significant difference
according to the gender, age, department, and class variables, however, that
according to general academic grade point average scores, it was determined
that the variable showed a statistically significant difference. Students
scores Academic Motivation Scale did not show
a statistically significant difference of scores according to where the
department and class variables, however, it was determined that according to
the gender, age, and general academic gradepoint average variables showed a
statistically significant difference. In addition, students were identified Academic
Self-Efficacy Scale scores and Academic
Motivation Scale scores between directional and a
highly significant positive relationship. As a result of research;
students scores Academic Self-Efficacy Scale as a result of research students
increases, it can be said that the Academic Motivation Scale scores also
increased.
Konular | Spor Hekimliği |
---|---|
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2017 |
Kabul Tarihi | 27 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 1 Sayı: 1 |