Bireylerin
yaşamlarında önemli bir yer tutan boş zaman etkinliklerine her fırsatta katılım
sağlamak mümkün olmamakta ve bireylerin karşısına bir takım engeller
çıkmaktadır. Bu çalışmada Bartın ilindeki yükseköğretim kurumlarında öğrenim
gören öğrencilerin rekreatif etkinliklere katılımlarında karşılaştıkları
engeller, belirli demografik değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmaktadır.
Çalışma, genel tarama modellerinden kesit alma yöntemine göre yapıldı.
Üniversite öğrencilerinin boş zaman engellerini belirlemek adına “Boş Zaman
Engelleri Ölçeği” kullanıldı. Veriler kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiş
olan 122 (%34.7) “Kadın” ve 230 (%65.3) “Erkek” toplam 352 üniversite
öğrencisinden toplanmıştır. Verilerin normal dağılımını görmek için
Kolmogorov-Smirnov normallik testi uygulandı. Verilerin parametrik test
koşullarına uygun olduğu tespit edildi. Anlamlı farklılıklar için bağımsız
örneklemlerde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri uygulandı.
Sonuç olarak, Sınıf düzeyi, Yaş, Refah seviyesi, Boş zaman değerlendirme güçlüğü, Üniversite rekreasyon
alanlarının yeterliliği, değişkenlerinde istatistiksel olarak anlamlı
bir fark bulunmamıştır (p>.05). Cinsiyet
değişkeninin Tesis/ Hizmet, Zaman, İlgi eksikliği ve toplam puan
ortalamları ile Bölüm değişkeninin Tesis/ Hizmet, Zaman alt boyutları ile
toplam puan ortalamlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir (p<.05).
It
is not possible to participate in the leisure activities, which have an
important place in the lives of individuals at every opportunity, and there are
some obstacles to individuals. In this study, it is aimed to investigate the
obstacles faced by the students in higher education institutions in Bartın in
their participation in recreational activities in terms of certain demographic
variables. The “Leisure Barriers Scale“ was used to determine the leisure time
barriers of university students. Data were collected from 122 (34.7%) female
and 230 (65.3%) male, 352 university students selected by easy sampling method.
Kolmogorov-Smirnov normality test was performed to see the normal distribution
of the data. The data were found to be in accordance with parametric test
conditions. Independent samples t-test and one-way ANOVA tests were used for
significant differences. As a result, no statistically significant difference
was found the variables of Class level, Age, Prosperity level, Leisure
evaluation difficulty, University recreation areas adequacy (p> .05).
Significant differences were found between Facility / Service, Time, Lack of
Interest and total score means of the gender variable and Facility / Service,
Time sub-dimensions of the Department variable (p <.05).
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 13 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 1 |