Bu araştırmanın amacı, web of science veri tabanında yer alan spor pazarlaması temalı makalelerin bibliometrik analizinin yapılmasıdır. Araştırma mevcut durumu herhangi bir değişiklik yapmadan belirttiği için betimsel araştırma modelindedir. Ayrıca belirli bir zaman aralığı içerisinde yayınlanmış makalelerin ele alındığı bu çalışma betimsel araştırma modellerinden kesitsel araştırma özelliği taşımaktadır. Araştırma kapsamında, 1993-2020 zaman aralığında web of science veri tabanında toplam 176 makale araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistik yöntemleri kullanılmış ve Vos wiever kullanılarak ilişki haritaları ve yoğunluk haritaları oluşturulmuştur. Araştırmada değerlendirme yapılması sağlanacak kriterler literatüre göre ve literatürden farklı bilgiler sağlaması açısından araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Bu kriterler, makale sayısı, ülkelere göre atıf sayısı, araştırmalarda kullanılan yöntemsel model, web of science veri tabanındaki farklı indeksler, sci-ssci indekslerinde belirtilen nitelik ölçütleri gibi unsurlardan oluşmaktadır. Sonuç olarak; araştırma kapsamında web of science veri tabanında değerlendirilen spor pazarlaması temalı makalelerin yöntemsel model olarak genellikle nitel araştırmaları benimsedikleri, yayınlanan makalelerin daha çok ssci ve sci indekslerde yoğunlaştıkları ve bu dergilerdeki yayınların çoğu Q2 niteliğinde yayımlanan makaleler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 11 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |