Belediye bünyesindeki rekreasyonel alanlarda hizmet veren ya da etkinliklerde sponsor olan paydaşların, paydaşlık etme noktasındaki motivasyonların neler olması gerektiğinin bilinmemesi rekreasyon endüstrisinin ihtiyaç duyduğu önemli bilgiler arasındadır. Bu bağlamda araştırmanın amacı belediyelere ait rekreatif etkinlik alanlarındaki paydaşlar seçilirken hem belediyeler hem de paydaşlara kılavuzluk edecek motivasyon faktörlerini ortaya çıkarmak ve belediyelerin rekreasyon etkinliklerini organize ederken, bu etkinlikleri paydaşlarının motivasyonlarını baz alarak oluşturması için gerekli olan temel bilimsel bilgiyi elde etmektir. Araştırmanın evrenini belediyelerdeki rekreasyon alanlarında hizmet veren işletmeler ve düzenlenen faaliyetlere sponsor olan paydaşlar oluşturmaktadır. Ölçüte dayalı örnekleme tekniği ile Eskişehir belediyelerinin rekreasyon alanlarında hizmet veren paydaş işletmelerin ve sponsorların yöneticileri belirlenmiştir. Eskişehir belediyelerinden Büyükşehir, Tepebaşı ve Odunpazarı Belediyesine ait paydaşlarla yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yapılmıştır. Tematik analiz sonucunda paydaş yöneticilerinin motivasyonları belirlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre “Rekreasyon ile İlişkili Belediye Paydaşlarının Motivasyonları” teması adı altında “İş birliği Motivasyonları”, “Sponsorluk Motivasyonları” ve “Sosyal Sorumluluk Motivasyonları” adıyla 3 kategori ve 24 kod ortaya çıkarılmıştır. Sonuç olarak belediyelerde rekreasyon hizmeti sağlayacak ya da düzenlenecek etkinliklere sponsor olacak firmaları motive eden faktörler belirlenmiştir. Sonuç olarak belediye bünyesindeki rekreasyonel alanlarda ya da etkinliklerde iş birliği yapmak, sponsor olmak ya da sosyal sorumluluk almak için paydaş firmaları motive eden temel faktörler belirlenmiştir.
Bu çalışma Helsinki bildirgesi ile uyumludur. Bu çalışma için; Eskişehir Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Etik Kurulundan 24.04.2023 tarih ve 35/7 sayılı kararı ile ‘Etik Kurul İzni’ alınmıştır
-
-
The fact that the determining factors motivating stakeholders to become involved or sponsor recreational areas under municipal management have not been identified constitutes crucial information needed by the recreation industry. In this context, the aim of the research is to identify stakeholders in municipal recreation areas, to reveal motivation factors that can guide both municipalities and stakeholders, and to obtain the fundamental scientific knowledge necessary for municipalities to organize recreational activities according to the motivations of their stakeholders. The population of the study comprises businesses operating in recreational areas within municipalities and stakeholders sponsoring organized activities. Managers of stakeholder businesses and sponsors operating in recreational areas of Eskişehir municipalities were identified using criterion-based sampling technique. Semi-structured, in-depth interviews were conducted with stakeholders within Eskişehir Metropolitan Municipality, Tepebaşı Municipality, and Odunpazarı Municipality. As a result of thematic analysis, the motivations of stakeholder managers were identified. Based on the findings, under the theme of "Motivations of Stakeholders Related to Recreation," 3 categories and 24 codes were revealed, namely "Collaboration Motivations," "Sponsorship Motivations," and "Social Responsibility Motivations". As a result, factors motivating companies to provide sponsorship for recreational services or events organized by municipalities have been identified. Consequently, fundamental factors motivating stakeholder companies to collaborate, sponsor, or undertake social responsibility in municipal recreational areas or events have been determined.
Municipalities Recreation Stakeholder Motivation Sponsorship.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor ve Rekreasyon |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 27 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |