Sosyal hizmet literatüründe çocuk, kadın, yaşlı, engelli, eski hükümlü, mülteci kavramları başlıca dezavantajlı grupları oluşturmaktadır. Bu grupların eğitim, iş, sağlık, beslenme ve barınma konusunda toplumun var olan kaynaklarından zaman zaman adil biçimde faydalanamamalarını toplumsal eşitsizlik bağlamında değerlendirmek mümkündür. Şüphesiz dezavantajlı bireylerin tamamı toplumsal eşitsizliğe maruz kalma riski taşısa da eşitsizlikten kaynaklı mağduriyetin aynı oranda olduğunu söylemek zordur. Özellikle çocukların zihinsel engelli olması eşitsizlik mağduriyetini artıran önemli bir faktördür. Dezavantajlı grupların bir veya birden fazlasının aynı anda tecrübe edildiği durumlarda ise çoklu mağduriyet olarak nitelendirilebilecek durum meydana gelmektedir. Bu bağlamda bu çalışmada toplumsal eşitsizlik temelinde zihinsel engellilik, çocuk ve suç arasındaki ilişki ele alınmıştır. Her yaştan birey, suça maruziyet konusunda özne olma potansiyelini taşısa da bu öznenin zihinsel engelli çocuk olması çoklu mağduriyeti beraberinde getirmektedir ve riski pekiştirmektedir. Çalışmanın amacı zihinsel engelli çocukların suç konusunda meydana gelebilecek mağduriyetlerini ortaya koymaktır. Bu amaçla öncelikle zihinsel engellilik konusuna, ardından suça ilişkin risk faktörlerine ve ardından zihinsel engelli çocukların yaşadıkları veya yaşayabilecekleri problemlere değinilmiştir. Daha sonrasında konunun somutlaştırılması ve daha iyi anlaşılması amacıyla bir vaka örneği kurgulanmıştır. Son bölümde çalışmaya ait genel bir değerlendirme yapılmıştır.
YOK
YOK
In social work literature, the concepts of children, women, elderly, disabled, ex-convicts and refugees constitute the main disadvantaged groups. It is possible to evaluate the inability of these groups to benefit fairly from the existing resources of the society in terms of education, employment, health, nutrition and housing in the context of social inequality. Undoubtedly, although all disadvantaged individuals are at risk of being exposed to social inequality, it is difficult to say that the victimisation due to inequality is at the same rate. Especially the mental disability of children is an important factor that increases the victimisation of inequality. In cases where one or more than one of the disadvantaged groups are experienced at the same time, a situation that can be described as multiple victimisation emerges. In this context, this study examines the relationship between mental disability, children and crime on the basis of social inequality. Although individuals of all ages have the potential to be a subject in terms of exposure to crime, the fact that this subject is a child with intellectual disability brings about multiple victimisation and reinforces the risk. The aim of the study is to reveal the victimisation of mentally disabled children that may occur in crime. For this purpose, firstly, the subject of mental disability, then the risk factors related to crime and then the problems that children with mental disabilities experience or may experience are mentioned. Afterwards, a case example was constructed in order to concretise and better understand the subject. In the last section, a general evaluation of the study is made.
YOK
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | YOK |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |