The aim of this study is to examine parents' attitudes towards their children's screen addiction. The study was designed according to a quantitative research design. For the purpose of the research, the Problematic Media Use Scale was used and the scale does not try to identify the problematic use of a specific media tool, but the problematic use of visual media tools in general. In other words, it reveals screen addiction. In order to reveal parental attitudes towards screen use, a socio-demographic information form was prepared by utilizing the literature. The prepared questionnaire was delivered to the participants via surveey.com website. 402 parents with children under 18 years of age were reached by snowball sampling method. As a result, it was determined that the scores of the Problematic Media Use Scale differed according to the number of siblings, the age of the child, the screen time, being anxious about the time the child spends in front of the screen, the use of reward-punishment method in screen use, and the reaction given when the child increases the screen time.
Bu araştırmanın amacı ebeveynlerin çocuklarının ekran bağımlılığı ile ilgili ebeveyn tutumlarının incelenmesidir. Araştırma nicel araştırma desenize göre dizayn edilmiştir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Problemli Medya Kullanım Ölçeği kullanılmış olup ilgili ölçek belirli bir medya aracının problemli kullanımını değil, genel olarak görsel medya araçlarının problemli kullanımını saptamaya çalışmaktadır. Diğer bir ifade ile ekran bağımlılığını ortaya çıkarmaktadır. Ekran kullanımına ilişkin ebeveyn tutumlarını ortaya çıkarabilmek için ise literatürden yararlanarak sosyo-demografik bilgi formu hazırlanmıştır. Hazırlanan anket surveey.com sitesi aracılığı ile katılımcılara ulaştırılmıştır. 18 yaş altı çocuğa sahip 402 ebeveyne kartopu örneklem yöntemi ile ulaşılmıştır. Sonuç olarak kardeş sayısına, çocuğun yaşına, ekran süresine, çocuğun ekran başında geçirdiği süre karşısında tedirgin olmaya, ekran kullanımında ödül-ceza yönteminin kullanılmasına, çocuğun ekran kullanım süresini arttırdığında verilen tepkiye göre Problemli Medya Kullanım Ölçeği puanlarının farklılaştığı tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |