Non-object basic art is an important idea which at the basis of specific directions of art of our era. The idea of non-object basic art is most clearly applied by Conceptual Arts Movement in 1970’s. One tip of the idea of non-object art is based on the Malevich’s painting named Black Square. Another tip is observed in the modern and postmodern art. It is seen as a functioning in various forms of arts of many artists like Marcel Duchamp, Joseph Beuys, Joseph Kosuth, Andy Warhol and Keith Arnatt. The Non-object art is processed in different ways in today too. Today, interdisciplinary forms and hybrid structures in art, become prominent the idea in artwork, are seem to be related to the idea of non-objects basic art. The interdisciplinary and hybrid structures and idea in the artwork seen in art today are related to the non-object art. In this research, idea of non-object art is handled in relation to artists and artworks. In this article, the artists and works are considered as an illustrative example of the features of today's art and the concept of art. Thus, new production possibilities and intellectual esteem have been put forward in terms of the working day contemporary art
Nesnesiz sanat, çağımızın sanatının belirli yönlerinin temelinde yatan önemli bir düşüncedir. Nesnesiz sanat düşüncesi 1970’lerde Kavramsal Sanat Hareketi ile birlikte en açık şekilde uygulanmış bir düşüncedir. Nesnesiz sanat düşüncesinin bir ucu Malevich’in “Siyah Kare” adlı resmine dayanmaktadır. Bir diğer ucu da modern ve postmodern sanat içerisinde görülmektedir. Bu düşünce Marchel Ducamp, Joseph Beuys, Joseph Kosuth, Andy Warhol, Keith Arnatt gibi birçok sanatçının eserlerinde çeşitli biçimlerde işleyen bir temel olarak görülmektedir. Nesnesiz sanat düşüncesi günümüzde de farklı şekillerde işlenmektedir. Günümüzde sanatta görülen disiplinler arasılık ve melez yapılar, sanat eserinde düşüncenin, nesnesiz sanat ile ilgili olarak görülmektedir. Bu araştırmada nesnesiz sanat düşüncesi örnek sanatçı ve eserler ile ilişkili olarak ele alınmıştır. Bu makalede sanatçı ve eserler günümüz sanatının niteliğini tanımlama amacıyla nesnesiz sanat kavramını açıklayıcı bir örneklem olarak ele alınmıştır. Böylelikle çalışmada günümüz sanatı açısından yeni üretim olanakları ve düşünsel öneriler ileri sürülmüştür
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 4 |