Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye'de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği

Yıl 2023, , 125 - 136, 20.06.2023
https://doi.org/10.32329/uad.1268747

Öz

Türkiye'de 2023 Kahramanmaraş Depremi'nin ardından bölgede yaşanan büyük tahribat, hayatın tüm yönlerini olduğu gibi eğitimi de etkilemiştir. Depremin ardından eğitime devam etme ihtiyacı ortaya çıkmış ve önemli bir çözüm olarak uzaktan eğitim gündeme gelmiştir. Buna ilişkin olarak Yükseköğretim Kurulu'nun (YÖK) 2022-2023 bahar yarıyılında uzaktan eğitim kararı alması birçok öğrenci ve ailenin tepkisine neden olmuştur. Kesintisiz eğitim sağlayan acil durum uzaktan eğitiminin önemi bir kez daha ortaya çıkmış ancak konunun geliştirilmesi, sadece acil durum olarak görülmemesi, eğitim sisteminin kritik unsuru olan uzaktan eğitimdeki önyargı ve hataların değerlendirilmesi ve yaygınlaşan çevrimiçi öğrenmede başarılı uygulamalar için gerekli olan faktörleri değerlendirmeye almaktadır. Çalışma, deprem sonrası dönemde uzaktan eğitime ilişkin geçmişte yapılan önyargıların ve yapılan hataların aşılması için somut adımlar atılmasını ve eğitim sisteminin öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda yeniden değerlendirilmesini önermektedir. Bu sayede afet dönemlerinde ve sonrasındaki gelişmelerde eğitimin sürdürülebilirliğinin sağlanması ve toplumun eğitime erişiminin artırılması mümkün olacaktır.

Destekleyen Kurum

Bulunmamaktadır

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Anadolu Ajansı. (2023, 03 14). Deprem bölgesinde 106 üniversite binası ağır hasarlı. ntv.com.tr: https://www.ntv.com.tr/egitim/deprem-bolgesinde-106-universite-binasi-agir-hasarli,QkSJaHHwDkidDdXoxQVBLw adresinden alındı
  • Ando, S. (2020). University teaching and learning in a time of social distancing: A sociocultural perspective. Journal of Human Behavior in the Social Environment, 435-448.
  • aydinlik.com.tr. (2023, 03 06). Depremzede aileler altınlarını bozdurup konteyner ev aldı. aydinlik.com.tr: https://www.aydinlik.com.tr/haber/depremzede-aileler-altinlarini-bozdurup-konteyner-ev-aldi-372756 adresinden alındı
  • Ayebi-Arthur, K. (2017). E-learning, resilience and change in higher education: Helping a university cope after a natural disaster. E-Learning and Digital Media, 259–274.
  • Aysel, E. Y. (2017). Acil Durum ve Afet Yönetimi 1. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Baytiyeh, H. (2017). Why School Resilience Should Be Critical for the Post-Earthquake Recovery of Communities in Divided Societies. Education and Urban Society, 693-711.
  • Baytiyeh, H. (2018). Online learning during post-earthquake school closures. Disaster Prevention and Management, 215-227.
  • Canel, A. N., & Balcı, L. (tarih yok). Intergenerational Transmission of Earthquake Trauma.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 74-109.
  • cnnturk.com. (2023, 02 23). Öğrenci yurtları depremzedelere tahsis edildi: Üniversiteler kendilerine formül arıyor. cnnturk.com: https://www.cnnturk.com/turkiye/ogrenci-yurtlari-depremzedelere-tahsis-edildi-universiteler-kendilerine-formul-ariyor adresinden alındı
  • Çoban, G. S. (2021). Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme Basamağında Gizil Yetenekler. European Journal of Educational and Social Sciences, 111-118.
  • Çokyaman, M., & Menderes, Ü. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715.
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını İle Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 113-128.
  • Erkan, E. A. (2010). Afet Yönetiminde Risk Azaltma ve Türkiye’de Yaşanan Sorunlar. Ankara: DPT.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11-53.
  • Fenwick, M., McCahery, J. A., & Vermeulen, E. P. (2021). Will the World Ever Be the Same After COVID-19? Two Lessons from the First Global Crisis of a Digital Age. European Business Organization Law Review, 125–145.
  • Gönüllü, E., & Tekin, H. G. (2021). Deprem sonrası göç eden ergenlerde gerilim tipi baş ağrısı: Kontrollü çalışma. İzmir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 133-138.
  • ibb.istanbul. (2013, 02 18). ‘Mobil Ders Atölyeleri’ Deprem Bölgesinde. ibb.istanbul: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40881/mobil-ders-atolyeleri-deprem-bolgesinde adresinden alındı JICA. (2004). Türkiye’de Doğal Afetler Konulu Ülke Strateji Raporu. Ankara: Türkiye’deki birçok üniversitenin afet hazırlığı eksikliği .
  • Kişi, G. (2020). Depremin sosyolojik boyutu: 2020 Elazığ depremzedeleriyle yapılan niteliksel bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 13-26.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye’de Hibrit Öğrenme Uygulamaları ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 88-112.
  • Kunreuther, H., & Fiore, E. S. (1966). The Alaskan earthquake: A case study in the economics of disaster. Alaska: Department of Defense (DoD).
  • Kurt, E., & Gülbahçe, A. (2019). Van Depremini Yaşayan Öğrencilerin Travma Sonrası Stres Bozukluğu Düzeylerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 957-972.
  • Long, D., & Wong, Y.‐L. R. (2012). Time bound: The timescape of secondary trauma of the surviving teachers of the Wenchuan Earthquake. American Journal of Orthopsychiatry, 241–250.
  • Makas, M. (2023, 02 11). YÖK’ten deprem sonrası ‘uzaktan eğitim’ kararı. tgrthaber.com.tr: https://www.tgrthaber.com.tr/egitim/yokten-deprem-sonrasi-uzaktan-egitim-karari-2874512 adresinden alındı
  • maksatbilgi.com. (2023, 03 15). Kahramanmaraş Depreminde Can Kaybı Sayısı (Güncel). Maksatbilgi: https://maksatbilgi.com/6-subat-2023-kahramanmaras-depremi/ adresinden alındı
  • mevzuat.gov.tr. (2023, 03 17). YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU. mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2547.pdf adresinden alındı
  • microfon.co. (2023, 02 17). Tablet / Bilgisayar Desteği. microfon.co: https://destek.microfon.co/burslar/tablet-bilgisayar-destegi adresinden alındı
  • milliyet.com.tr. (2013, 02 10). Deprem bölgesinde telefon ve internet sorunu sürüyor. milliyet.com.tr: https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/deprem-bolgesinde-telefon-ve-internet-sorunu-suruyor-6901360 adresinden alındı
  • Mirsoleymani, S. F., Vajargah, K. F., Pushaneh, K., Khosravi, A. A., & Vahidi-Asl, M. (2022). The Effect of Earthquake Preparedness Training Courses Through Gamification on The Students’ Knowledge Level. Journal of Positive School Psychology, 9945-9954.
  • Neriman, A., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 99 - 114.
  • O’Toole, V. M., & Friesen, M. D. (2016). Teachers as first responders in tragedy: The role of emotion in teacher adjustment eighteen months post-earthquake. Teaching and Teacher Education, 57-67.
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Trakya Üniversitesi Örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 85-91.
  • Parker, M., & Steenkamp, D. (2012). The economic impact of the Canterbury earthquakes. Reserve Bank of New Zealand Bulletin, 13-25.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M., & Osial, M. (2021). A Worldwide Journey through Distance Education—From the Post Office to Virtual, Augmented and Mixed Realities, and Education during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 1-26.
  • Ranghieri, F., & Ishiwatari, M. (2014). Learning from Megadisasters: Lessons from the Great East Japan Earthquake. Washington: The World Bank.
  • SchWeber, C. (2008). Determined to Learn: Accessing Education despite Life-Threatening Disasters. Journal of Asynchronous Learning Networks, 37-43.
  • Solmaz, G., & Özel, A. (2012). Türkiye’de Deprem Tekrarlanma Zamanının Tahmini ve Neotektonik Bölgelere Göre Depremselliğin Markov Zinciri ile İncelenmesi. Cankaya University Journal of Science and Engineering, 9 (2), 2.
  • Sumy, D. F., Jenkins, M. R., McBride, S. K., & Groot, R.-M. d. (2022). Typology development of earthquake displays in free-choice learning environments, to inform earthquake early warning education in the United States. International Journal of Disaster Risk Reduction, 212-4209.
  • Susan, T., Dabner, N., & Ayebi-Arthur, K. (2020). Social Media and E-learning in Response to Seismic Events. Journal of Open, Flexible and Distance Learning, 63-76.
  • Şahin, Y., Lamba, M., & Öztop, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin Afet Bilinci ve Afete hazırlık düzeylerinin belirlenmesi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 149-159.
  • TBMM. (2013). Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: Bakanlar Kurulu Kararı (Tarih: 26/8/2013, No: 2013/5703).
  • Telli Yamamoto, G., Özgeldi, M., & Altun, D. (2018). Instructional developments and progress for open and equal access for learning. Open and Equal Access for Learning in School Management (s. 143). içinde IntechOpen.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 25 - 34.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) Pandemisi Döneminde Çevrimiçi Öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 90-107.
  • trthaber.com. (2023, 02 25). Deprem bölgesinde artçı sarsıntıların en az 2 yıl daha sürmesi bekleniyor. trthaber.com: https://www.trthaber.com/haber/gundem/deprem-bolgesinde-artci-sarsintilarin-en-az-2-yil-daha-surmesi-bekleniyor-748922.html adresinden alındı
  • Turhan, C. E. (2022). Deprem. İstanbul: Öncü Yöneticiler. Türk, A. (2022). Deprem Özelinde Engelli Bireylere Duyarlı Afet Yönetimi Modeli. Journal of Disaster and Risk, 61-77. Utkucu, M., Durmuş, H., Uzunca, F., & Nalbant, S. (2023). 6 Şubat 2023 Gaziantep (Mw=7.7) ve Elbistan (Mw=7.5) Depremleri Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • yetkinreport.com. (2023, 02 24). Compulsory Distance Education at Turkish Universities: A Panacea Really? yetkinreport.com: https://yetkinreport.com/en/2023/02/24/compulsory-distance-education-at-turkish-universities-a-panacea-really/ adresinden alındı
  • Yıldırım, S. (2023, 02 21). Bir grup profesör bir uçağa çağırılır ve uçağa otururlar. linkedin: https://www.linkedin.com/posts/soner-yildirim-7a0351b_bir-grup-profes%C3%B6r-bir-u%C3%A7a%C4%9Fa-%C3%A7a%C4%9F%C4%B1r%C4%B1l%C4%B1r-ve-activity-7032361872439844865-BAUc/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop adresinden alındı
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Topluluk Hissine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 180-205.
  • yok.gov.tr. (2023, 02 09). Üniversitelerde bahar eğitim ve öğretim dönemi açılışı ikinci bir duyuruya kadar geçici olarak ertelendi. yok.gov.tr: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/universitelerde-bahar-egitim-ve-ogretim-donemi-acilisi-ikinci-bir-duyuruya-kadar-gecici-olarak-ertelendi.aspx adresinden alındı
  • Zhang, Y., Kong, F., Wang, L., Chen, H., Gao, X., Tan, X., . . . Liu, Y. (2010). Mental health and coping styles of children and adolescent survivors one year after the 2008 Chinese earthquake. Children and Youth Services Review, 1403-1409.

The Indispensability of Online Learning After Earthquake in Turkiye

Yıl 2023, , 125 - 136, 20.06.2023
https://doi.org/10.32329/uad.1268747

Öz

The great destruction experienced in the region after the 2023 Kahramanmaraş Earthquake in Turkey has affected education as well as all aspects of life. After the earthquake, the need to continue education emerged and distance education came to the fore as an important solution. In this regard, the decision of the Council of Higher Education (YÖK) for distance education in the 2022-2023 spring semester has caused reactions from many students and families. The importance of emergency distance education, which provides uninterrupted education, has once again emerged, but the development of the subject, not only seeing it as an emergency, evaluating the prejudices and mistakes in distance education, which is the critical element of the education system, and the factors necessary for successful applications in widespread online learning are taken into consideration. The study proposes to take concrete steps to overcome the prejudices and mistakes made in the past regarding distance education in the post-earthquake period and to re-evaluate the education system in line with student needs. In this way, it will be possible to ensure the sustainability of education during and after disasters and to increase the access of the society to education.

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Anadolu Ajansı. (2023, 03 14). Deprem bölgesinde 106 üniversite binası ağır hasarlı. ntv.com.tr: https://www.ntv.com.tr/egitim/deprem-bolgesinde-106-universite-binasi-agir-hasarli,QkSJaHHwDkidDdXoxQVBLw adresinden alındı
  • Ando, S. (2020). University teaching and learning in a time of social distancing: A sociocultural perspective. Journal of Human Behavior in the Social Environment, 435-448.
  • aydinlik.com.tr. (2023, 03 06). Depremzede aileler altınlarını bozdurup konteyner ev aldı. aydinlik.com.tr: https://www.aydinlik.com.tr/haber/depremzede-aileler-altinlarini-bozdurup-konteyner-ev-aldi-372756 adresinden alındı
  • Ayebi-Arthur, K. (2017). E-learning, resilience and change in higher education: Helping a university cope after a natural disaster. E-Learning and Digital Media, 259–274.
  • Aysel, E. Y. (2017). Acil Durum ve Afet Yönetimi 1. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi. Baytiyeh, H. (2017). Why School Resilience Should Be Critical for the Post-Earthquake Recovery of Communities in Divided Societies. Education and Urban Society, 693-711.
  • Baytiyeh, H. (2018). Online learning during post-earthquake school closures. Disaster Prevention and Management, 215-227.
  • Canel, A. N., & Balcı, L. (tarih yok). Intergenerational Transmission of Earthquake Trauma.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 74-109.
  • cnnturk.com. (2023, 02 23). Öğrenci yurtları depremzedelere tahsis edildi: Üniversiteler kendilerine formül arıyor. cnnturk.com: https://www.cnnturk.com/turkiye/ogrenci-yurtlari-depremzedelere-tahsis-edildi-universiteler-kendilerine-formul-ariyor adresinden alındı
  • Çoban, G. S. (2021). Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kendini Gerçekleştirme Basamağında Gizil Yetenekler. European Journal of Educational and Social Sciences, 111-118.
  • Çokyaman, M., & Menderes, Ü. (2021). Öğrenci ve öğretmenlerin Covid-19 salgını dönemindeki uzaktan eğitim algısı: Bir metafor analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 18(Yönetim ve Organizasyon Özel Sayısı), 1684-1715.
  • Eken, Ö., Tosun, N., & Tuzcu Eken, D. (2020). Covid-19 Salgını İle Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitime Geçiş: Genel Bir Değerlendirme. Milli Eğitim Dergisi, 113-128.
  • Erkan, E. A. (2010). Afet Yönetiminde Risk Azaltma ve Türkiye’de Yaşanan Sorunlar. Ankara: DPT.
  • Ertuğ, C. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 11-53.
  • Fenwick, M., McCahery, J. A., & Vermeulen, E. P. (2021). Will the World Ever Be the Same After COVID-19? Two Lessons from the First Global Crisis of a Digital Age. European Business Organization Law Review, 125–145.
  • Gönüllü, E., & Tekin, H. G. (2021). Deprem sonrası göç eden ergenlerde gerilim tipi baş ağrısı: Kontrollü çalışma. İzmir Eğitim ve Araştırma Hastanesi Tıp Dergisi, 133-138.
  • ibb.istanbul. (2013, 02 18). ‘Mobil Ders Atölyeleri’ Deprem Bölgesinde. ibb.istanbul: https://www.ibb.istanbul/arsiv/40881/mobil-ders-atolyeleri-deprem-bolgesinde adresinden alındı JICA. (2004). Türkiye’de Doğal Afetler Konulu Ülke Strateji Raporu. Ankara: Türkiye’deki birçok üniversitenin afet hazırlığı eksikliği .
  • Kişi, G. (2020). Depremin sosyolojik boyutu: 2020 Elazığ depremzedeleriyle yapılan niteliksel bir araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul: Maltepe Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü.
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl Bir Uzaktan Eğitim? 1 Yılın Sonunda Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal Social Sciences Journal, 13-26.
  • Korucu, A. T., & Kabak, K. (2020). Türkiye’de Hibrit Öğrenme Uygulamaları ve Etkileri: Bir Meta Analiz Çalışması. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Dergisi, 88-112.
  • Kunreuther, H., & Fiore, E. S. (1966). The Alaskan earthquake: A case study in the economics of disaster. Alaska: Department of Defense (DoD).
  • Kurt, E., & Gülbahçe, A. (2019). Van Depremini Yaşayan Öğrencilerin Travma Sonrası Stres Bozukluğu Düzeylerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 957-972.
  • Long, D., & Wong, Y.‐L. R. (2012). Time bound: The timescape of secondary trauma of the surviving teachers of the Wenchuan Earthquake. American Journal of Orthopsychiatry, 241–250.
  • Makas, M. (2023, 02 11). YÖK’ten deprem sonrası ‘uzaktan eğitim’ kararı. tgrthaber.com.tr: https://www.tgrthaber.com.tr/egitim/yokten-deprem-sonrasi-uzaktan-egitim-karari-2874512 adresinden alındı
  • maksatbilgi.com. (2023, 03 15). Kahramanmaraş Depreminde Can Kaybı Sayısı (Güncel). Maksatbilgi: https://maksatbilgi.com/6-subat-2023-kahramanmaras-depremi/ adresinden alındı
  • mevzuat.gov.tr. (2023, 03 17). YÜKSEKÖĞRETİM KANUNU. mevzuat.gov.tr: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/1.5.2547.pdf adresinden alındı
  • microfon.co. (2023, 02 17). Tablet / Bilgisayar Desteği. microfon.co: https://destek.microfon.co/burslar/tablet-bilgisayar-destegi adresinden alındı
  • milliyet.com.tr. (2013, 02 10). Deprem bölgesinde telefon ve internet sorunu sürüyor. milliyet.com.tr: https://www.milliyet.com.tr/ekonomi/deprem-bolgesinde-telefon-ve-internet-sorunu-suruyor-6901360 adresinden alındı
  • Mirsoleymani, S. F., Vajargah, K. F., Pushaneh, K., Khosravi, A. A., & Vahidi-Asl, M. (2022). The Effect of Earthquake Preparedness Training Courses Through Gamification on The Students’ Knowledge Level. Journal of Positive School Psychology, 9945-9954.
  • Neriman, A., & Kadan, G. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime ilişkin müzik eğitimi ana bilim dalı öğrencilerinin görüşleri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 99 - 114.
  • O’Toole, V. M., & Friesen, M. D. (2016). Teachers as first responders in tragedy: The role of emotion in teacher adjustment eighteen months post-earthquake. Teaching and Teacher Education, 57-67.
  • Özgür, H. (2013). Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri: Trakya Üniversitesi Örneği. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 85-91.
  • Parker, M., & Steenkamp, D. (2012). The economic impact of the Canterbury earthquakes. Reserve Bank of New Zealand Bulletin, 13-25.
  • Pregowska, A., Masztalerz, K., Garlińska, M., & Osial, M. (2021). A Worldwide Journey through Distance Education—From the Post Office to Virtual, Augmented and Mixed Realities, and Education during the COVID-19 Pandemic. Education Sciences, 1-26.
  • Ranghieri, F., & Ishiwatari, M. (2014). Learning from Megadisasters: Lessons from the Great East Japan Earthquake. Washington: The World Bank.
  • SchWeber, C. (2008). Determined to Learn: Accessing Education despite Life-Threatening Disasters. Journal of Asynchronous Learning Networks, 37-43.
  • Solmaz, G., & Özel, A. (2012). Türkiye’de Deprem Tekrarlanma Zamanının Tahmini ve Neotektonik Bölgelere Göre Depremselliğin Markov Zinciri ile İncelenmesi. Cankaya University Journal of Science and Engineering, 9 (2), 2.
  • Sumy, D. F., Jenkins, M. R., McBride, S. K., & Groot, R.-M. d. (2022). Typology development of earthquake displays in free-choice learning environments, to inform earthquake early warning education in the United States. International Journal of Disaster Risk Reduction, 212-4209.
  • Susan, T., Dabner, N., & Ayebi-Arthur, K. (2020). Social Media and E-learning in Response to Seismic Events. Journal of Open, Flexible and Distance Learning, 63-76.
  • Şahin, Y., Lamba, M., & Öztop, S. (2018). Üniversite öğrencilerinin Afet Bilinci ve Afete hazırlık düzeylerinin belirlenmesi. Medeniyet Araştırmaları Dergisi, 149-159.
  • TBMM. (2013). Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri Yönetmeliği. Ankara: Bakanlar Kurulu Kararı (Tarih: 26/8/2013, No: 2013/5703).
  • Telli Yamamoto, G., Özgeldi, M., & Altun, D. (2018). Instructional developments and progress for open and equal access for learning. Open and Equal Access for Learning in School Management (s. 143). içinde IntechOpen.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 25 - 34.
  • Telli, S. G., & Altun, D. (2021). Coronavirus (Covid-19) Pandemisi Döneminde Çevrimiçi Öğrenme. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 90-107.
  • trthaber.com. (2023, 02 25). Deprem bölgesinde artçı sarsıntıların en az 2 yıl daha sürmesi bekleniyor. trthaber.com: https://www.trthaber.com/haber/gundem/deprem-bolgesinde-artci-sarsintilarin-en-az-2-yil-daha-surmesi-bekleniyor-748922.html adresinden alındı
  • Turhan, C. E. (2022). Deprem. İstanbul: Öncü Yöneticiler. Türk, A. (2022). Deprem Özelinde Engelli Bireylere Duyarlı Afet Yönetimi Modeli. Journal of Disaster and Risk, 61-77. Utkucu, M., Durmuş, H., Uzunca, F., & Nalbant, S. (2023). 6 Şubat 2023 Gaziantep (Mw=7.7) ve Elbistan (Mw=7.5) Depremleri Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya: Sakarya Üniversitesi.
  • yetkinreport.com. (2023, 02 24). Compulsory Distance Education at Turkish Universities: A Panacea Really? yetkinreport.com: https://yetkinreport.com/en/2023/02/24/compulsory-distance-education-at-turkish-universities-a-panacea-really/ adresinden alındı
  • Yıldırım, S. (2023, 02 21). Bir grup profesör bir uçağa çağırılır ve uçağa otururlar. linkedin: https://www.linkedin.com/posts/soner-yildirim-7a0351b_bir-grup-profes%C3%B6r-bir-u%C3%A7a%C4%9Fa-%C3%A7a%C4%9F%C4%B1r%C4%B1l%C4%B1r-ve-activity-7032361872439844865-BAUc/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop adresinden alındı
  • Yıldız, E. (2020). Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Uzaktan Eğitim Öğrencilerinin Topluluk Hissine Etki Eden Faktörlerin İncelenmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 180-205.
  • yok.gov.tr. (2023, 02 09). Üniversitelerde bahar eğitim ve öğretim dönemi açılışı ikinci bir duyuruya kadar geçici olarak ertelendi. yok.gov.tr: https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2023/universitelerde-bahar-egitim-ve-ogretim-donemi-acilisi-ikinci-bir-duyuruya-kadar-gecici-olarak-ertelendi.aspx adresinden alındı
  • Zhang, Y., Kong, F., Wang, L., Chen, H., Gao, X., Tan, X., . . . Liu, Y. (2010). Mental health and coping styles of children and adolescent survivors one year after the 2008 Chinese earthquake. Children and Youth Services Review, 1403-1409.
Toplam 51 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sahure Gonca Telli 0000-0002-8238-3185

Deniz Altun 0000-0001-7690-1137

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Telli, S. G., & Altun, D. (2023). Türkiye’de Deprem Sonrası Çevrimiçi Öğrenmenin Vazgeçilmezliği. Journal of University Research, 6(2), 125-136. https://doi.org/10.32329/uad.1268747

Cited By






























Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.