21. Yüzyılda Eğitim şekil değiştiriyor. Eğitim, her yerde, her yaş grubundan bireyler için ve zamansız. Bunun sonucunda da sadece Eğitim kurumların sorumluluğunda değil. Sivil toplum bu yüzyılın başından beri kişisel gelişim kurslarına önem veriyor ve bu konuda toplum farkındalığı yaratmaya çalışıyor. Sivil toplum örgütlerinin liderleri toplumun aydınlanması konusunda sorumluluklarının ayırdında olan entelektüel aydınlar olarak yerel yöneticilerle ve diğer sivil toplum örgütleriyle işbirliğine girerek ortak hareket etmeyi gelecek kuşakların eğitimle ilgili taleplerine bir şekilde destek vermek için gerekli görüyorlar. Bu değerli hedefin gerçekleşmesi için sivil toplum örgütlerinin başında olan bireylerin ve üyelerin bazı liderlik /yöneticilik özelliklerini ve becerileri kazanmaları gerekiyor. Bunların başlıcaları; stratejik planlama, iletişim becerileri, yönetim, proje tasarımı, zaman yönetimi, çatışma yönetimi ve sorun çözme becerileridir. Bu makalenin amacı İstanbul’un bir ilçesinde gerçekleştirilen böyle bir çabanın hedefini, amaçlarını, adımlarını, sonucunu ve alınan derslerden yola çıkarak önerilerini paylaşmaktır.
Yenilikçi İmece Derneği (YİMEDER), Datça Belediyesi ve Sarıyer Kent Konseyi
Bu çalışmaya destek veren Datça Belediye Başkanlığı ve Sarıyer Kent Konseyi Başkanlığına teşekkürü bir borç bilirim.
In the 21st Century, education has been changing form. It is everywhere and for everyone of any age and it is timeless. As a result, it is not the responsibility of educational institutions. Civic society has been showing interest to personal development courses and creating community awareness for that since the early years of the Century. Those Civil Society Organization (CSO) leaders, who are aware of their responsibility as intellectual leaders of their communities on the way of enlightenment, are trying to improve the communication and outreach between local authorities and other CSOs in order to collaborate for the future educational demands of the future leaders. For the realization of that precious dream, CSO leaders and members should gain awareness about their managerial roles and obtain the needed skills, such as; strategic planning, communication, management, project design, time management, conflict resolution and problem solving. This article is about the goals, objectives, main steps, conclusion, and recommendations of such an effort realized at a region of Istanbul City, piloted at the town of Datça of Muğla at first.
Civil Society Organization Collaboration Responsibility Education Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .