Free-Range Learning : The Emerging Revolution in College, Career, and Education
Yazarlar: Peter Smith
Yayınevi: Select Books, New York
Basım yılı:2018
Sayfa sayısı: 236
ISBN: 9781590794524
Dil: İngilizce
Dr. Peter Smith'in “Free-Range Learning: The Emerging Revolution in College, Career, and Education (Dijital Çağda Serbest Eğitim: Üniversite, Kariyer ve Eğitimde Ortaya Çıkan Devrim)” başlıklı kitabı, yükseköğretime farklı bir bakış açısıyla yaklaşan ve yükseköğretimin teori ve uygulamasına katkıda bulunan 2018 yılında yayınlanmış olan bir çalışmadır. Kitap 3 kısımdan ve 9 bölümden oluşmaktadır. Sürekli değişen bir dünyada profesyonel ve sürekli eğitimcilerin, üniversite yöneticilerinin, öğrenci ve kariyer planlaması yapanların, liseden mezun olmuş ama kariyerine üniversitede devam edememiş olanlar için yazılmıştır. Ayrıca öğrenmeye yönelik yeni yaklaşımların kavranması için önemli bir rehber olarak değerlendirilebilir.
Dr. Peter Smith, kitabında Amerika’da sessizce gerçekleşen bir öğrenme devrimini ele alıyor çünkü ABD’de milyonlarla telaffuz edilen sayıda kariyerini sürdürmemiş olan kişilerden yola çıkıyor. “Kişisel Öğrenimini Anlama ve Gizli Kimlik Bilgileri” başlıklı giriş kısmında, kişisel öğrenme kavramını çoğu resmi eğitim dışında kazanılan kişinin bilgi ve becerilerinin toplamını içeren bir konu olarak yorumluyor. Ancak çoğu okullarda ya da iş yaşamında işverenin bu kişisel bilgilere "kimlik bilgisi olmadığı" veya aslında "gizli bir kimlik bilgisi" olduğu için değer vermediğini ifade ediyor. Öte yandan kişisel öğrenmedeki çeşitli dönüm noktalarının genellikle kişinin kişisel öğrenmesini nasıl etkilediğini eğitim, kimlik bilgileri veya yeni bir iş bulma ve iş değiştirme ihtiyacıyla bağdaştırıyor. Yetişkin öğrencilerin örneklerini içeren güçlü yaşam öyküleri, kişisel öğrenmenin geçerliliği ve gücü hakkında daha net bir anlayış oluşmasını sağlıyor.
İkinci kısım “Üniversitenin Önündeki Engelleri Ortadan Kaldırmak” başlığı altında 3 bölümden oluşuyor. Bu başlıklar "Korkuluk İkilemi" "Yetişkin Dostu Kolejler" ve "Yetişkin Dostu Kolej Başkanları Konuşuyor". Bu başlıklarda da yine kendi yaşam öykülerini paylaşan insanlarla yapılan röportajlar yer alıyor. Kariyer yolunda karşılaşılan engeller bu kısımda öğrenme engelleriyle birlikte ele alınıyor. Bunların bir kısmı “dostça olmayan" üniversite uygulamaları olarak tartışılıyor. "Yetişkin dostu kolejler" bölümünde bu tür engelleri azaltmak veya ortadan kaldırmak için gösterilen çabaları araştırırken Amerika’da o dönemde görev yapan yetişkin eğitimindeki düşünce liderleri olan bazı kolej ve üniversite yöneticileri ile röportajlar yapılıyor.
“Öğrenme ve Çalışma için GPS”başlıklı üçüncü kısım ise dört bölümden oluşuyor. "Kodu Çözme: Doğru Kolej veya Yeterliliklere Ulaşmak", “İhtiyaç Duyulan Becerileri Edinmek”, “Yeni Öğrenme ve Çalışma Dünyası için Yeni Araçlar” ve "Yenilikçiler Konuşuyor: Yeni Bir Öğrenme ve Çalışma Dünyası Vizyonu." Bu kısımda Dr. Smith, içinde bulunulan mevcut durumda eğitim ve kariyer hedefine mümkün olan en verimli ve doğrudan şekilde ulaşmanın bir yolu olarak GPS seyahat uygulaması benzetmesini kullanıyor. Yaşadığımız çağda, her türlü kişisel öğrenme kaydedilebilir, belgelendirilebilir ve paylaşılabilir özellikler içerdiği için, bireylerin serbest alanına dokunarak bazı öğrenenlerin resmi okullara kayıt olup çıkarken burayla bağımlı kalmadıklarını ve kişisel bilgilerini yaşamları boyunca geliştirdiklerini aslında içinde bulunduğumuz koşullarda kendi öğrenmelerinin kontrolünü de ele geçirebileceklerinden bahsediyor. Bunun da insanları kariyer çizgisinde ister üniversite eğitimi olsun ister olmasın ilerlemeleri için donattığını ifade ediyor. O yüzden kariyerlerinde yeni fırsatlar arayan bilhassa yetişkin öğrencilerin, becerilerine, ilgi alanlarına ve bilgilerine uygun bir geleceğe giden yol haritasını çizebileceklerini söylüyor.
Prof.Dr. Sahure Gonca Telli
Doğuş Üniversitesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Kitap İncelemesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .