Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A University Model Proposal: Seventh Generation University

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 3, 100 - 109, 20.12.2018
https://doi.org/10.32329/uad.484582

Öz

In this study, a model is proposed for university in general, and especially for Turkish University System. The model is entitled as “7th Generation University”. In the model proposed, the university will be as new essence and structure. Structurally, new faculties and programmes supporting to university system are suggested. As the essence of the university, arrangemets in curriculum and duration of education are proposed. The values and spirit of the university are also emphasized. The university will arrange the curriculum with a vision accepting itself as a center, time, place and situation.

Kaynakça

  • Bok, D. (2007). Piyasa Ortamında Üniversiteler (B. Yıldırım, Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Collins, H. M. (2001). Tacit Knowledge, Trust and Q of Sapphire. Social Studies of Science, 31(1), 71-85.
  • Çotuksöken, B. (2001). Felsefeyi Anlamak, Felsefe ile Anlamak. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Duralı, Ş. (2014).Felsefe- Bilim Nedir?. İstanbul: Dergâh Yayınevi.
  • Günay, D. (2011). Türk yükseköğretiminin yeniden yapılandırılması bağlamında sorunlar, eğilimler, ilkeler ve öneriler–I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121. doi:10.5961/jhes.2011.017.
  • Günay, D. (2014). Türkiye’de yükseköğretimin mevcut durumu, sorunları, gelişmeler ve öneriler. Yeni Türkiye, 58, 678-945.
  • Heidegger, M. (1998). Bilim üzerine iki ders (H. Hünler, Çev.). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Karakoç, S. (2012). Düşünceler I Kavramlar, 4. Baskı. Istanbul: Diriliş Yayınları
  • Karakoç, S. (2011). Düşünceler II Kurumlar, 3. Baskı. Istanbul: Diriliş Yayınları
  • Khun, T.S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: London: University of Chicago Press.
  • Koyre, A. (2008). Bilim Tarihi Yazıları I (K. Dinçer, Çev.). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
  • Tekeli, İ. (2010). Cumhuriyet Öncesinde Üniversite Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gerçekleştirilmesinde Alınan Yol, Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. N. K. Aras., E. Dölen, O. Bahadır (Eds.). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • Özlem, D. (2013). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İstanbul: Notos Yayınevi.
  • Özlem, D. (2012). Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi. İstanbul: Notos Yayınevi.
  • Pinch, et. al. (1996). Inside Knowledge: Second Order Measures of Skill. Sociological Review, 44(2): 163-87.
  • Ural. Ş. (2017). Temel Mantık. 4. Baskı. İstanbul:Çantay Yayınları.
  • Yıldırım, C. (2010). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, C. (2016). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Şen, Z. (2017). Bilim ve Türkiye, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.

Bir Üniversite Modeli Önerisi: Yedinci Nesil Üniversite

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 3, 100 - 109, 20.12.2018
https://doi.org/10.32329/uad.484582

Öz

Bu çalışmada,
genel olarak üniversite için, ve özelde Türkiye üniversite sistemi için, bir
model önerilmektedir. Modele “7. Nesil Üniversite” adı verilmiştir. Söz konusu
modelde üniversitede yapısal ve mahiyet düzenlemesi önerilmektedir. Yapısal
olarak, üniversite sistemini destekleyen yeni fakülteler ve programlar
öngörülmektedir. Mahiyet olarak; müfredat ve süre bakımından düzenlemeler dile
gerilmekte, ve üniversitenin, değer dünyasına veya  ruhuna dair gerekliliklere vurgu
yapılmaktadır.  Üniversite, zaman, mekan
ve durum olarak kendisini merkez kabul eden bir tasavvur ile müfredatı yeniden
düzenleyecektir. 

Kaynakça

  • Bok, D. (2007). Piyasa Ortamında Üniversiteler (B. Yıldırım, Çev.). İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
  • Collins, H. M. (2001). Tacit Knowledge, Trust and Q of Sapphire. Social Studies of Science, 31(1), 71-85.
  • Çotuksöken, B. (2001). Felsefeyi Anlamak, Felsefe ile Anlamak. İstanbul: İnkilap Kitabevi.
  • Duralı, Ş. (2014).Felsefe- Bilim Nedir?. İstanbul: Dergâh Yayınevi.
  • Günay, D. (2011). Türk yükseköğretiminin yeniden yapılandırılması bağlamında sorunlar, eğilimler, ilkeler ve öneriler–I. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 1(3), 113-121. doi:10.5961/jhes.2011.017.
  • Günay, D. (2014). Türkiye’de yükseköğretimin mevcut durumu, sorunları, gelişmeler ve öneriler. Yeni Türkiye, 58, 678-945.
  • Heidegger, M. (1998). Bilim üzerine iki ders (H. Hünler, Çev.). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • Karakoç, S. (2012). Düşünceler I Kavramlar, 4. Baskı. Istanbul: Diriliş Yayınları
  • Karakoç, S. (2011). Düşünceler II Kurumlar, 3. Baskı. Istanbul: Diriliş Yayınları
  • Khun, T.S. (1962). The Structure of Scientific Revolutions. Chicago: London: University of Chicago Press.
  • Koyre, A. (2008). Bilim Tarihi Yazıları I (K. Dinçer, Çev.). Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
  • Tekeli, İ. (2010). Cumhuriyet Öncesinde Üniversite Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gerçekleştirilmesinde Alınan Yol, Türkiye’de Üniversite Anlayışının Gelişimi. N. K. Aras., E. Dölen, O. Bahadır (Eds.). Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi Yayınları.
  • Özlem, D. (2013). Felsefe ve Doğa Bilimleri. İstanbul: Notos Yayınevi.
  • Özlem, D. (2012). Kültür Bilimleri ve Kültür Felsefesi. İstanbul: Notos Yayınevi.
  • Pinch, et. al. (1996). Inside Knowledge: Second Order Measures of Skill. Sociological Review, 44(2): 163-87.
  • Ural. Ş. (2017). Temel Mantık. 4. Baskı. İstanbul:Çantay Yayınları.
  • Yıldırım, C. (2010). Bilim Felsefesi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Yıldırım, C. (2016). Bilim Tarihi. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Şen, Z. (2017). Bilim ve Türkiye, Ankara: TÜBİTAK Yayınları.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Durmuş Günay 0000-0001-7461-2438

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Günay, D. (2018). Bir Üniversite Modeli Önerisi: Yedinci Nesil Üniversite. Journal of University Research, 1(3), 100-109. https://doi.org/10.32329/uad.484582

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.