Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yükseköğretimde Kalite Arayışları ve Bir Yöntem Önerisi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 58 - 63, 30.08.2020
https://doi.org/10.32329/uad.788641

Öz

Toplam Kalite Yönetimi, “Önce İnsan” yaklaşımıyla üretim ve hizmet sektöründe etkin olan, 20. Yüzyılın son on yılından itibaren de eğitim kurumlarını etkileyen bir felsefe, tavır ve yönetim modelidir. Türk Yükseköğretim Kurumlarında 2005 yılı sonrasında kalite yönetimi ve akreditasyon yanıyla ağırlık kazanmış eğitim programları, eğitim öğretim yöntemleri ve değerlendirme süreciyle bütünleştiğinde iyileşme sağlayabilmektedir. Teknoloji desteğini alarak öğrencilerin ekip ruhuyla ve kalite araçlarını kullanarak sorun çözmeyi öğrendikleri, Dünya Bankası ödüllü bir yöntem olan “İmece Halkaları”, pandemi döneminde de uzaktan eğitimin pratik ve verimli bir yöntemi olarak kullanılabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, yirmi yıldır farklı üniversitelerde proje-tabanlı öğretimin etkili bir yöntemi olarak uygulama imkânı bulan yöntemin lisans sınıflarından sonra yüksek lisans derslerinde de verimli bir şekilde kullanılabileceği olgusudur.

Kaynakça

  • Arslantaş, H.İ. (2011). Öğretim Elamanlarının Öğretim Stratejileri-Yöntem ve Teknikleri, İletişim ve Ölçme Değerlendirme Yetkinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 487-506.
  • Bidabadi, N., Nasrisfahani, A., Rouhollahi, A. ve Khalili, R. (2016). Effective Teaching Methods in Higher Education: Requirements and Barriers. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism. 4 (4). 170-178.
  • Brassard, M. (1996). The Memory Jogger Plus+, Featuring the Seven Management and Planning Tools, Goal,/QPC, Salom NH.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Göz ardı edilen Unsurlardan “TKY Merkezi” ve “Eğitim Programları”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 163-188.
  • Köksal, H. (2004). İmece Halkaları ile Eğitimde Güç Birliği, İstanbul: Akademi Yayıncılık, .
  • Köksal, H. (2005). Training Innovative & Creative Teachers in the Era of Technology through İmece Circles. KSEE 2005, Hıfzı Doğan (Ed.), Girne American University, Girne, North Cyprus, 24-26 Mart.
  • Köksal, H., Kozan, K., Gündüz, N., Gediman, Ü. (2005). An İmece Circle’s Analysis and Comparison of the Guidance Problem at a Turkish and Japanese University, KSEE 2005, Hıfzı Doğan (Ed.), Girne American University, Girne, North Cyprus, 24-26 Mart.
  • Köksal, H. (2009). Using Technology to Support Future Critical Thinkers and problem Solvers’, Innovation, Evaluation, Collaboration. 12th International Convention on Students’ Quality Control Circles (ICSQCC), 2-5 Aralık, CMS, Lucknow, India.
  • Köksal, H. (2017). İmece ile Yeniden Köy enstitüleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köksal, H. (2018). Bireyden Okula ve Topluma Yayılan Kalite Farkındalığı 2. International Awareness Conference, 13-16 Aralık, Rating Academy, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Bilisimci Martılar (2020, May 11). Erişim adresi: https://www.bilisimcimartilar.com

Quality Seeking in Higher Education and a Method Proposal

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 2, 58 - 63, 30.08.2020
https://doi.org/10.32329/uad.788641

Öz

Total Quality Management, which has been effective in the production and service sector with its “Human First” Approach, has influenced educational institutions since the last ten years of the 20th Century as a philosophy, attitude and management model. After 2005, the educational programs of Turkish Higher Education Institutions, which have gained power with the processes of quality management and accreditation, might improve more when integrated with the quality-focused training methods and evaluation processes. “Imece Circles”, a World Bank award-winning method, in which students learn to solve problems using team spirit and quality tools by receiving technology support, can also be used as a practical and efficient method of distance education during the pandemic period. The aim of this study is the fact that the method, which has been able to apply as an effective method of project-based teaching in different universities for two decades, can be used efficiently in graduate courses after undergraduate classes.

Kaynakça

  • Arslantaş, H.İ. (2011). Öğretim Elamanlarının Öğretim Stratejileri-Yöntem ve Teknikleri, İletişim ve Ölçme Değerlendirme Yetkinliklerine Yönelik Öğrenci Görüşleri, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15), 487-506.
  • Bidabadi, N., Nasrisfahani, A., Rouhollahi, A. ve Khalili, R. (2016). Effective Teaching Methods in Higher Education: Requirements and Barriers. Journal of Advances in Medical Education & Professionalism. 4 (4). 170-178.
  • Brassard, M. (1996). The Memory Jogger Plus+, Featuring the Seven Management and Planning Tools, Goal,/QPC, Salom NH.
  • Kalaycı, N. (2008). Yükseköğretimde Uygulanan Toplam Kalite Yönetimi Sürecinde Göz ardı edilen Unsurlardan “TKY Merkezi” ve “Eğitim Programları”. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6 (2), 163-188.
  • Köksal, H. (2004). İmece Halkaları ile Eğitimde Güç Birliği, İstanbul: Akademi Yayıncılık, .
  • Köksal, H. (2005). Training Innovative & Creative Teachers in the Era of Technology through İmece Circles. KSEE 2005, Hıfzı Doğan (Ed.), Girne American University, Girne, North Cyprus, 24-26 Mart.
  • Köksal, H., Kozan, K., Gündüz, N., Gediman, Ü. (2005). An İmece Circle’s Analysis and Comparison of the Guidance Problem at a Turkish and Japanese University, KSEE 2005, Hıfzı Doğan (Ed.), Girne American University, Girne, North Cyprus, 24-26 Mart.
  • Köksal, H. (2009). Using Technology to Support Future Critical Thinkers and problem Solvers’, Innovation, Evaluation, Collaboration. 12th International Convention on Students’ Quality Control Circles (ICSQCC), 2-5 Aralık, CMS, Lucknow, India.
  • Köksal, H. (2017). İmece ile Yeniden Köy enstitüleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Köksal, H. (2018). Bireyden Okula ve Topluma Yayılan Kalite Farkındalığı 2. International Awareness Conference, 13-16 Aralık, Rating Academy, Onsekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Bilisimci Martılar (2020, May 11). Erişim adresi: https://www.bilisimcimartilar.com
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Hayal Köksal 0000-0003-3909-5353

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köksal, H. (2020). Yükseköğretimde Kalite Arayışları ve Bir Yöntem Önerisi. Journal of University Research, 3(2), 58-63. https://doi.org/10.32329/uad.788641

Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License 32353.