Günümüz yaşantısında bireyler gelişimlerini sağlamak için sürekli öğrenen olmaya zorlanmaktadırlar. Öğrenme eylemini ezbercilikten kurtarıp bağımsız düşünebilme yeteneği kazanmak, anlayarak öğrenen bireyler yetiştirmek gerekmektedir. Öğrenenlerin bu hedefe ulaşabilmeleri için öğrenci merkezli etkili yöntem ve tekniklere ihtiyaç vardır. 5E modeli bunlardan bir tanesidir. Bu çalışmada 5E öğrenme modeline uygun olarak çözeltiler konusu ile ilgili 5E modeline uygun etkinlik geliştirilmiş, uygulanmış, değerlendirilmiş ve düzeltmeler yapılmıştır. Bu çalışmada veri toplama aracı olarak kavram başarı testi ve yarı yapılandırılmış mülakat kullanılmış olup hem nitel hem de nicel veri toplama aracı bir arada kullanılarak veri çeşitliliği sağlamaya çalışılmıştır. Nicel sonuçların analizinde t- testi ve MANOVA modeli kullanılmış, nitel verilerin analizinde ise öğrencilerle yapılan mülakatlar transkript edilmiştir. Sonuçlar, uygulama sonrasında çözeltiler konusu kavram başarısı açısından deney gruplarının kontrol gruplarından daha başarılı olduğunu göstermiştir. Çalışmada fen öğretiminin çeşitli düzeylerinde kullanılmak üzere hazırlanmış aktif öğrenme etkinlik örneği geliştimek ve kullanıma sunmak amaçlanmıştır. Geçerliliği test edilmiş etkinlik örneği fen eğitimcilerinin yararına sunulmuştur.
In today’s life, individuals are forced to be a constant learner to ensure their development. It is necessary to save the act of learning from rote learning, to gain the ability to think independently, and to raise individuals who learn by understanding. In this study, it is aimed to develop and present an active learning activity example prepared to be used at various levels of science teaching. In order for learners to achieve this goal, effective student-centered methods and techniques are needed. 5E model is one of them. In this study, activities related to the subject of solutions were developed, implemented, evaluated and necessary corrections were made in accordance with the 5E learning model. In this study, concept achievement test and semi-structured interview were used as data collection tools and both qualitative and quantitative data collection tools were used together to provide data diversity. In the analysis of quantitative results, t-test and MANOVA model were used, and in the analysis of qualitative data, the interviews with the students were transcribed. The results showed that the experimental groups were more successful than the control groups in terms of concept achievement in the subject of solutions after the application.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .