Entegre raporlama, finansal olan ve olmayan performans bilgilerinin tek bir raporda sunulmasını sağlamaktadır. Kurumların karşı karşıya oldukları finansal olmayan riskleri tespit etmeye ve yönetmeye destek sağlamaktadır. Yönetimde şeffaflık ve hesap verebilirlik ilkelerine uyulması sürdürülebilirlik açısından önemli bir araçtır. Ayrıca, geleneksel raporlama yöntemleriyle karşılaştırıldığında, entegre raporlama bilgi kullanıcılarına işletme performansına ilişkin kapsamlı ve bütüncül bir görüntü sunmaktadır. Bu nedenle, topluma örnek olmak rolü de olan, eğitim, araştırma ve topluma katkı faaliyetlerini yürüten yükseköğretim kurumlarının sürdürülebilirlik ve hesap verebilirlik ilkelerini uygulamasında entegre raporlama önemli bir rol oynamaktadır. Bu makale, yükseköğretim kurumlarının sürdürülebilirlik ve hesap verebilirlik ilkelerini uygulamalarını sağlayacak entegre raporlama konusunun önemini ele almaktadır. Bu çalışmada, yükseköğretim kurumlarının hali hazırda sundukları raporlar ile entegre raporlamanın bölümleri karşılaştırılarak incelenmiştir. Çalışmanın temel amacı, Uluslararası Entegre Raporlama Konseyi (IIRC) tarafından belirlenen entegre rapor özelliklerinin üniversitelerin hazırlayacakları entegre raporda nasıl ele alınacağına yönelik öneriler sunmaktır. Entegre raporlama ile üniversitelerin faaliyetleri bilgi kullanıcıları açısından daha anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir hale geleceğinden, üniversitelerin performanslarını geliştirmelerine ve toplumun beklentilerine uygun hareket etmelerine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Entegre raporlama Hesap Verebilirlik Sürdürülebilirlik Yükseköğretim
-
-
-
-
Integrated reporting is an important tool in terms of transparency, accountability, and sustainability, as it allows for the presentation of both financial and non-financial performance information in a single report. Compared to traditional reporting methods, integrated reporting provides users with a more comprehensive and holistic view. Therefore, the concept of integrated reporting plays an important role in the application of sustainability and accountability principles by higher education institutions that not only serve as role models to society but also conduct educational, research, and community contribution activities. This article discusses the importance of the concept of integrated reporting, which enables higher education institutions to implement sustainability and accountability principles. In this context, the development of the concept of integrated reporting is examined, and the importance of the concept is conveyed from the perspective of higher education information system users. The reports already presented by higher education institutions and the components of integrated reporting were compared and analyzed. Suggestions were made on how to address the integrated report features identified by the International Integrated Reporting Council (IIRC) in the integrated report prepared by universities. It is believed that integrated reporting will contribute to improving the understanding and comparability of universities’ activities by information users, enabling them to improve their performance and act in line with society’s expectations.
Integrated reporting accountability sustainability higher education
-
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yükseköğretim Sistemleri, Yükseköğretim Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | - |
Yayımlanma Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 19 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Articles published in the Journal of University Research (Üniversite Araştırmaları Dergisi - ÜAD) are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) License .