İmaj kavramını, genel olarak bir nesnenin, kurumun, kuruluşun veya kişinin algılanması olarak tanımlamak mümkündür. Nesnelerin ve kurumların olduğu gibi ülkelerin de dışa yansıttığı bir imajı bulunmaktadır. Ülke imajı, bir ülkenin sahip olduğu sosyal, politik, kültürel, ekonomik, siyasi, jeopolitik vb. birçok özelliğinin bir araya gelmesiyle oluşmaktadır. Ülke imajını oluşturan bu faktörler genellikle turistlerin tatil yeri tercihlerinde karar vermelerini etkileyen unsurlar olarak karşımıza çıkmaktadır. Tatil yeri tercihinde satın alma kararı vermek zorunda olan turist, satın alma karar süreci içerisinde fiziksel risk, finansal risk, performans riski, sosyo-psikolojik risk ve zaman riski olmak üzere beş farklı risk algısının etkisi altında karar vermek zorundadır. Söz konusu risk türlerinden herhangi biri nedeniyle turist satın alma kararından vazgeçebilmektedir. Bu karar süreci içerisinde turistlerin algıladıkları risklerin sayısı ve şiddetinin azaltılmasında ülke imajı algılarının önemli derecede etkisi bulunmaktadır. Çalışma, bu varsayımın test edilebilmesi için gerçekleştirilmiştir. Çalışmada öncelikle imaj ve algılanan risk kavramları incelenmiştir. Daha sonra İstanbul, Antalya, Muğla ve Kapadokya bölgelerini ziyaret eden turistleri kapsayan alan araştırmasının sonuçları paylaşılmıştır. Analiz sonuçlarına göre ülke imajı ile algılanan risk türleri arasında negatif yönlü bir korelasyon bulunmuştur. Ayrıca Türk insanı imajı, Türkiye imajı ve medyada yer alan haberlerin olumluluk derecesinin algılanan riski etkilediği sonucu bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 2 |