Akıllı telefon sektörünün gün geçtikçe teknolojiyle de orantılı olarak büyümesi telefonlarla ilgili alternatiflerin artmasına ve müşterilerin seçiminin zorlaşmasına neden olmaktadır. Alternatiflerin fazla olması seçimi zorlaştırdığı gibi farklı noktalarda zevkleri olan pek çok kesime de hitap etmesi, modellerin artmasına neden olmaktadır. Modellerin artması, müşterilerin hangi modelleri tercih edeceğine karar vermekte zorlanmalarına neden olmakta ve daha fazla araştırma yapmalarını gerektirmektedir. Bu çalışmada, müşterilerin akıllı telefon tercihlerini kolaylaştırmak için “Çok Kriterli Karar Verme Teknikleri’nden Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS)” kullanılarak bir çözüm önerisi sunulmuştur. Bu amaçla, Pamukkale Üniversitesi öğretim üyeleri ve y.lisans öğrencileri ile çalışma yapılmıştır. Öncelikle Müşterilerin beklentilerini sağlayacak akıllı telefon modellerinin belirlenmesi için bir ön eleme yapılarak aday cep telefonları belirlenmiştir. İkinci aşamada Cep telefonu alternatifleri arasından optimum seçimin belirlenmesi için alternatifleri etkileyen kriterler tespit edilerek ikili karşılaştırma analizleri yapılmış ve önem dereceleri belirlenerek optimum seçim için karar matrisi elde edilmiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 3 |