Bilgi ve iletişim teknolojilerinin son yirmi yıl içerisinde çok hızlı geliştiğini görmekteyiz. İnternet hizmetleri ve diğer bilgi hizmetlerine paralel olarak hızla gelişen mobil teknolojilerle beraber mobil cihazlar hayatımıza girdiğinden beri mobil iletişim servisleri de tüketicilerin ihtiyaçlarına hizmet eden büyük bir sektör haline gelmiştir. Mobil iletişim operatörlerinin sundukları mobil hizmetlerin pazarlamasına ilişkin faaliyetleri hizmet pazarlaması içerisinde değerlendirebiliriz. Ancak bu yeni hizmet türü teknolojik olarak sürekli değişimin ve gelişmenin yaşandığı, son derece dinamik bir hizmet olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu Çalışmada mobil iletişim hizmetlerindeki yeniliklerin özellikleri ve mobil kullanıcıların bu yeniliklere ilişkin ilgileri incelenmekte, mobil servislerde öne çıkan yenilikler ve operatörlerin bu yeniliklerin başarılı şekilde benimsenmesine ne gibi etkileri olduğu üzerinde durulmaktadır. Araştırmanın verilerinin incelenmesinde, frekans, yüzde dağılımlarının ele alınması, t ve F testleri gibi temel istatistiksel testlerden yararlanılmıştır. Araştırmada katılımcıların gelir durumları ile mobil iletişim giderleri arasında anlamlı farklılıklara rastlanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 6 Sayı: 3 |