Alışveriş turistlerin gittikleri destinasyonlarda önemli aktivitelerinden biridir. Turist alışverişi destinasyon açısından toplam turizm gelirinin artmasına imkan sağlamaktadır. Alışverişten genel olarak memnun olan turistler, tavsiye etme ve tekrar gelme gibi bazı olumlu davranışlarda bulunabilmektedir. Bu davranışların oluşmasına destinasyondaki alışveriş özellikleri etki etmektedir. Bu etkiyi belirlemek için bu çalışma turist alışverişine, turist alışverişinin Türk turizmindeki yerine ve alışveriş ile ilgili özelliklerin turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetlerine etkisine odaklanmıştır. Araştırma verileri Antik Side bölgesinde alışveriş yapan Alman, İngiliz ve Hollandalı 601 turistten elde edilmiştir. İlk olarak katılımcıların demografik özellikleri incelenmiştir. Ardından, regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, alışveriş özelliklerinin, turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 3 |