BibTex RIS Kaynak Göster

Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 3, - , 21.03.2016

Öz

Alışveriş turistlerin gittikleri destinasyonlarda önemli aktivitelerinden biridir. Turist alışverişi destinasyon açısından toplam turizm gelirinin artmasına imkan sağlamaktadır. Alışverişten genel olarak memnun olan turistler, tavsiye etme ve tekrar gelme gibi bazı olumlu davranışlarda bulunabilmektedir. Bu davranışların oluşmasına destinasyondaki alışveriş özellikleri etki etmektedir. Bu etkiyi belirlemek için bu çalışma turist alışverişine, turist alışverişinin Türk turizmindeki yerine ve alışveriş ile ilgili özelliklerin turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetlerine etkisine odaklanmıştır. Araştırma verileri Antik Side bölgesinde alışveriş yapan Alman, İngiliz ve Hollandalı 601 turistten elde edilmiştir. İlk olarak katılımcıların demografik özellikleri incelenmiştir. Ardından, regresyon analizi yapılmıştır. Regresyon analizi sonuçlarına göre, alışveriş özelliklerinin, turistlerin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerinde olumlu etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.

Yıl 2015, Cilt: 7 Sayı: 3, - , 21.03.2016

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesli Çömen

Yayımlanma Tarihi 21 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Çömen, N. (2016). Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(3).
AMA Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. Mart 2016;7(3).
Chicago Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7, sy. 3 (Mart 2016).
EndNote Çömen N (01 Mart 2016) Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7 3
IEEE N. Çömen, “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, 2016.
ISNAD Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi 7/3 (Mart 2016).
JAMA Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7.
MLA Çömen, Nesli. “Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü”. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 3, 2016.
Vancouver Çömen N. Antik Side Destinasyonundaki Alışveriş İle İlgili Niteliklerden Algılanan Memnuniyetin Ölçümü. Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi. 2016;7(3).